PMS....og slikt noe

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Jinta
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod

PMS....og slikt noe

Legg inn av Jinta »

Jaja....så er MC våre blitt trilla inn i varmen på kjellerstua :mk Nå ska dom få stå å varme seg ei god stund. Helt til sola begynner å varme, det sildrer og renne langs veikanten og hestehoven titter like forventningsfullt fram som oss våryre motorsykelister.

Je er i grunn fornøyd med denna sesongen. Det har ikke blitt så fordømt mange mil, men ligger vel på ca 13 tusen km. Nå skylder je i grunn litt på han med spakene. Mye tyder på at han sovna med regnspaken i handa. Men vi fikk da tell en fin vårtur over blant annet Sognefjellet i pinsen, en 14 dagers super alpetur til blant annet Dolomittene, ei ukes tur nordover til hytta utenfor Bodø, en høsttur med telt og diverse dagsturer og småturer :D

Så sitter je her da. I slutten av oktober og gleder meg til neste sesong. Nå har vi lissom bestemt oss for at neste sesong skal vi væra i moderlandet. Mye som lokker her også....vestlandet og nordkapp....men, så kjem gubben i dag og legger et eksemplar av Motorrad foran meg. Med de fine bildene fra en alpetur i Sveits :-k......

....og ja...je lengter tilbake til Andermatt og området der. Har tilgode å kjøre blant annet Sustenpass og Splugenpass, men Norge er også vakkert :roll

Hen vi fer hen sommeren vet vi vel ikke før vi fer, men je er rimelig sikker på at neste sesong vil by på flotte opplevelser :thumleft
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: PMS....og slikt noe

Legg inn av Carpa »

"Ikke så mye kjøring, bare 13 000 km". Synes i grunn det er ganske mye men mulig jeg endrer oppfatning når jeg får lappen selv :prop:

Hmm, du er nok ikke alene om å glede deg til neste år og legge planer for dem :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Jinta

Legg inn av Jinta »

Carpa skrev:"Ikke så mye kjøring, bare 13 000 km". Synes i grunn det er ganske mye men mulig jeg endrer oppfatning når jeg får lappen selv :prop:

Hmm, du er nok ikke alene om å glede deg til neste år og legge planer for dem :yeyeye
Er ikke så mye det når en tar i betraktning at vi kjører på flere langturer serru ;-)
.....ligger til vanlig på mellom 15-20 tusen km, men kjørte 32 tusen ett år. Slik blir når en kjører god touRing sykkel serru,,,,hehe
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Har kjørt omtrent den strekningen i Norge i år på storsykkelen. Og har faktisk bare kjørt her i landet i år. Og det verste av alt er at jeg bare finner flere og flere ruter jeg må kjøre... Et flott land å kjøre MC i ja, man må ikke dra langt utalands hvert eneste år :thumleft

Selv om der er nydelig å være sør i Europa, men det har dokker oppdaga til gangs skjønner jeg ;-)

Så er det visst rullet på en del mil på småsyklan også. Kanskje nærmere 200 mil. Og det er ikke så mye på asfalt det.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hvis jeg hadde vært dame,noe jeg gudskjelovdessverre ikke er,ville jeg ha fått dobbel PMS... :scratch

En kunne jaggu bli sengeligganes ta mindre.... :prop:

Ha en fortreffelig dag,æille i hop.. !! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jinta

Legg inn av Jinta »

joo skrev:Har kjørt omtrent den strekningen i Norge i år på storsykkelen. Og har faktisk bare kjørt her i landet i år. Og det verste av alt er at jeg bare finner flere og flere ruter jeg må kjøre... Et flott land å kjøre MC i ja, man må ikke dra langt utalands hvert eneste år :thumleft

Selv om der er nydelig å være sør i Europa, men det har dokker oppdaga til gangs skjønner jeg ;-)

Så er det visst rullet på en del mil på småsyklan også. Kanskje nærmere 200 mil. Og det er ikke så mye på asfalt det.
Joda...vi har nok blitt alpesjuke begge to :knegg Men helt enig i at Norge er et flott land å kjøre mc i ja. Vi finner også stadig nye ruter og mål - trudde je hadde snirkla meg innimellom bortimellom de fleste plasser, men neida :thumleft

Satser stort på at vi får oss noen fine turer neste sesong også hvis kroppen er enig.Det gjør noe med en å treffe fjellveggen i full fart..høh...men "on the road" :prop:
Smia MC

Svar