ei
Vi er noen folk som vurderer å ta en europatur neste sommer og lurer litt på hvor det er lurest å spare inn tid. Vi bor jo i nordnorge(lofoten) så strekningen ned til sørlandet for å ta båt over til danmark/tyskland er lang i seg selv.
Vi har vurdert å kjøre over til Sverige eller Finland for å ta tog sørover.
Er det noen som har gjort dette før? og har noen erfaring med dette?
Pris ol?
Europatur fra NordNorge
Re: Europatur fra NordNorge
*host, host* hurtigruta
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Ter
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
- Kontakt:
det tar jo lenger tid en å kjøre :-)
og så er det veldig kjedelig over lange avstander....
og så er det veldig kjedelig over lange avstander....
- Bikeridr
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Dag 1) Lofoten - Trondheim
Dag 2) Trondheim - Oslo
Dag 3) Oslo - Kiel
Da er dere jo "på kontinentet". Så, hvis dere skal langt sørover er det vel bare å ta "Autozug" fra Kiel..?
Dag 2) Trondheim - Oslo
Dag 3) Oslo - Kiel
Da er dere jo "på kontinentet". Så, hvis dere skal langt sørover er det vel bare å ta "Autozug" fra Kiel..?
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*
*Honning og RigaBalsam*
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Hva med å frakte syklene til til Oslo området og så kjøre derfra?
Tar dere en skikkelig transportetappe første dagen klarer dere Sverige, Danmark og ett godt stykke ned i Tyskland i løpet av det første døgnet. Tror "over natten" toget i Tysklan ligger på 4-5000kr. Siden kjøringen for min del er en den av ferien har jeg de 2 siste årene valgt å heller kjøre gjennom Tyskland. Det er mange små koselige veier i Tyskland hvis man ikke vil tilbringe hele dagen på motorveiene.
Velger dere å kjøre gjennom Estland og videre sydover er dette også ett godt alternativ, men hold dere borte fra de største hovedveiene i Polen. Masse trailere og alle skal kjøre forbi dem selv om du tilfeldigvis skulle komme i møte :-)
Tar dere en skikkelig transportetappe første dagen klarer dere Sverige, Danmark og ett godt stykke ned i Tyskland i løpet av det første døgnet. Tror "over natten" toget i Tysklan ligger på 4-5000kr. Siden kjøringen for min del er en den av ferien har jeg de 2 siste årene valgt å heller kjøre gjennom Tyskland. Det er mange små koselige veier i Tyskland hvis man ikke vil tilbringe hele dagen på motorveiene.
Velger dere å kjøre gjennom Estland og videre sydover er dette også ett godt alternativ, men hold dere borte fra de største hovedveiene i Polen. Masse trailere og alle skal kjøre forbi dem selv om du tilfeldigvis skulle komme i møte :-)
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Enig..BTW, Autozug går fra Hamburg. Tar dere toget til Villach, kan dere kjøre så og si rett ut i Alpene, og da ville jeg kjørt til Arabba og vært der 3-4 dager, videre vestover og overnatting hos Hotel Franzenshøhe i Stilfserjoch..sånn ca feks.Bikeridr skrev:Dag 1) Lofoten - Trondheim
Dag 2) Trondheim - Oslo
Dag 3) Oslo - Kiel