Har vi MC merker vi liker bedre enn andre ?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar

Hvilken liker du aller best?

Aprillia
1
2%
BMW
16
25%
Ducati
5
8%
HD
2
3%
Honda
8
12%
Kawasaki
6
9%
KTM
2
3%
MotoGuzzi
3
5%
MV Augusta
0
Ingen stemmer
Suzuki
4
6%
Triumph
10
15%
Yamaha
8
12%

Stemmer totalt: 65

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Har vi MC merker vi liker bedre enn andre ?

Legg inn av Bringisen »

Hva passer ikke bedre i en romjulstid enn en uhøytidelig og tullete tråd om hva vi liker best her på MC siden :yeyeye

Da tenker jeg ikke en tråd om hvilke merker vi ikke liker , men altså kun om hva vi liker uten sammenligning :mk

Har laget en avstemmning også der man velger det merket man liker aller best.
Fikk desverre bare lov til å ha 12 merker med i avstemmingen.

Jeg hadde i tillegg synes det hadde vært en fin måte å lodde stemningen blant brukerne om vi kunne laget en liste med mellom 5-10 mc merkevarer du synes er ditt hjerte nærmest. Ranger gjerne med nummer og en setning eller to om hvorfor.

Siden dette var mitt tullete påfunn så kan jeg begynne :P :p Hva jeg har på første plass er sikkert ikke en bombe...

1.BMW - fordi dette merket leverer sykler for enhver smak med en fantastisk detaljfinnish og opplevd kvalitet. Ingeniørerne tør å være tidlig ute med tekniske løsninger som er fantastiske.
2.Kawasaki - fordi dette var de 3 første motorsyklene jeg hadde og dette har satt seg litt i hjertet. Grønnfargen som merket er kjent for digger jeg bare :P :p Det er også det Japanske merket som etter min mening gir sportsyklene fra BMW , Ducati , Aprillia mest konkurranse.
3.Ktm - fordi disse først og fremst lager noen fantastiske enduromaskiner og ADVsykler. Selvfølgelig lager de også flotte rampesykler. Også kjører selvfølgelig en ypperlig nordmann Dakar rally med ette merket.
4.Ducati - fordi dette merket har en fantastisk iver etter å designe det vakre og er etter min mening MC verdenens svar på Ferrari.
5.Triumph - fordi dette merket har en fin historie og skal ha honnør for satsingen sin når Europa er i en økonomisk uføre. De har gitt liv i konkurransen mot BMW når det gjelder ADV sykler og har flotte motorer.
6.Moto Guzzi - fordi merket har vokst på meg i de siste årene av en eller annen grunn. Et merke med fin historie og honnør fordi de har holdt på mye av det gamle men i ny forpakning.
7.HD - :-# Ja , jeg har hatt en flett ny XL1200 Sportster med masse crom. En drøm for meg som elsker å polere og vokse. Merket har for meg en myteomspunnet og fantastisk historie.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Har vi MC merker vi liker bedre enn andre ?

Legg inn av AJ »

Følger opp denne, jeg.
Ingen bombe at jeg liker Moto Guzzi bedre enn andre akkurat nå :P :p
Men ikke bare fordi det er mitt MC-valg. Jeg har også eid Suzuki, Yamaha og Triumph. Alle produsenter med sin historie og utvikling.
Men Moto Guzzi historien er noe helt for seg selv. Ikke minst det at Giuseppe Guzzi kjørte en GT 500 fra fabrikken i Mandello del Lario til Polarsirkelen i 1928, derav modellnavnet Norge på Moto Guzzis touringssykkel.
At syklene fortsatt produseres og har gjort det ubrutt i de samme lokalene, er også en fascinerende del av Moto Guzzi historien.

Kunne nevnt en lang rekke andre ting hvor Moto Guzzi også har etterlatt seg tydelige spor i MC-historien, men lar det være i denne omgang. Men håper og tror at Moto Guzzi vil leve lenge enda og utvikle seg videre. Helt uavhengig av om jeg blir en langvarig eller kortvarig Moto Guzzi eier ;-) .

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:Følger opp denne, jeg.
Ingen bombe at jeg liker Moto Guzzi bedre enn andre akkurat nå :P :p
Men ikke bare fordi det er mitt MC-valg. Jeg har også eid Suzuki, Yamaha og Triumph. Alle produsenter med sin historie og utvikling.
Men Moto Guzzi historien er noe helt for seg selv. Ikke minst det at Giuseppe Guzzi kjørte en GT 500 fra fabrikken i Mandello del Lario til Polarsirkelen i 1928, derav modellnavnet Norge på Moto Guzzis touringssykkel.
At syklene fortsatt produseres og har gjort det ubrutt i de samme lokalene, er også en fascinerende del av Moto Guzzi historien.

Kunne nevnt en lang rekke andre ting hvor Moto Guzzi også har etterlatt seg tydelige spor i MC-historien, men lar det være i denne omgang. Men håper og tror at Moto Guzzi vil leve lenge enda og utvikle seg videre. Helt uavhengig av om jeg blir en langvarig eller kortvarig Moto Guzzi eier ;-) .
Artig at du skriver litt om historie AJ :thumleft , jeg har f.eks ikke fått med meg den grunnen for modellnavnet Norge. Jeg innbilte meg at det var et salgsgimmick for exotiske reisemål på MC.
Det er ikke tvil om at Guzzi fortjener å være her.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kan ikke så mye MC-historie, men litt har jeg fanget opp... ;-)
Blant annet at italienske Benelli er Italias eldste MC-produsent med oppstart i 1911. Riktignok mer kjent for sine riktig fine våpenprodukter, men har også levert noen interessante MC-modeller de seienere åra. Ikke minst Tre-k 1130 "Amazonas", som må sies å være en ekte adventoruer ;-)

For tiden uten norsk importør, så vidt jeg vet...

Moto Morini er en annen italiensk produsent med langt kortere levetid. "Døde" for et par år siden, men er nå gjenoppstått som fugl Fønix, ikek ulikt ørnen som pryder merkelogoen.

Og kanskje den artigste skapningen der nede er Borile... ;-)

Men skjønner så klart at alle disse ikke kan få plass i en poll som dette. Men interessant å nevne likevel for å vise at italia antakelig kan regnes som motorsykkelens hjemsland selv om andre land i Europa var tidligere ute med MC-produksjon, ikke minst Triumph, som også har en lang og stolt historie.
At fabrikken ble startet av en immigrant fra Tyskland får så være... :P :p

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

hvis en slik hadde kunne svinge LITT og hatt et skilt-føkk reisetraktorer-komår?hvilken komfår????

hadde ikke trengt mer enn et par mil av gangen jeg... :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=yU4pdhiqKWU[/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

To MIL på en Top Fuel Bike :scratch :8-[ :oh :oh :O :-)å :-)å

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:To MIL på en Top Fuel Bike :scratch :8-[ :oh :oh :O :-)å :-)å
Jeg hadde kanskje hatt problemer allerede etter de to første meterne :prop:

olepeder
Motorsykkelen din: BMW K1600GT

Legg inn av olepeder »

Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev:To MIL på en Top Fuel Bike :scratch :8-[ :oh :oh :O :-)å :-)å
Jeg hadde kanskje hatt problemer allerede etter de to første meterne :prop:
Tar jo ikke så lang tid da :lol :lol

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Svaret på spørsmålet i tråden er ja..

:mc2 :mc2
If it ain't broke, I'll break it.

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Hah! Endelig en oppgave som var superenkel å svare på - Guzzi, så klart!

Også verdt å merke seg et Guzzi er Europas eldste MC-merke i uavbrutt produksjon, tross dystre tider i dann og vann. Eller som det heter: Moto Guzzi - going out of business since 1921.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ejs skrev:Svaret på spørsmålet i tråden er ja..

:mc2 :mc2
Åh, det var godt det ikke bare var jeg som gjør det :thumleft

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Fidel skrev:Hah! Endelig en oppgave som var superenkel å svare på - Guzzi, så klart!

Også verdt å merke seg et Guzzi er Europas eldste MC-merke i uavbrutt produksjon, tross dystre tider i dann og vann. Eller som det heter: Moto Guzzi - going out of business since 1921.
Se der ja , enda noe nytt. Jeg trodde det var Triumph som var det eldste.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Dette var veldig overraskende :scratch

Det er foreløpig et flertall av dem som setter BMW høyest her inne på forumet , det hadde jeg ikke trodd ut fra det jeg har lest av tråder :eh

Det gjenspeiler jo litt av salgstatistikken likevel.

Fidel
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Legg inn av Fidel »

Bringisen skrev:
Fidel skrev:Hah! Endelig en oppgave som var superenkel å svare på - Guzzi, så klart!

Ikke i uavbrutt produksjon. Konkursrammede Triumph Engineering ble etablert i 1885 og gikk konk i 1983. Dagens Triumph Motorcycles Ltd ble etablert i 1984. Et veldig ferskt merke, med andre ord. ;-)
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Fidel skrev:
Bringisen skrev:

Ikke i uavbrutt produksjon. Konkursrammede Triumph Engineering ble etablert i 1885 og gikk konk i 1983. Dagens Triumph Motorcycles Ltd ble etablert i 1984. Et veldig ferskt merke, med andre ord. ;-)
det stemmer, det nye selskapet kjøpte rettighetene til å bruke navnet. Nytt selskap, ny fabrikk, det er ingen annen sammenheng mellom disse merkene enn at de har samme navn.

Svar