Så kom svaret fra Carpark ingen bombe akkurat, men jeg kopierer inn min henvendelse her og deres svar.
hei
jeg ble ilagt en kontrollavgift av dere den 3 august i år da jeg hadde parkert motorsykkelen min på youngstorget.
Jeg hadde satt fra meg motorsykkelen foran en merket plass og sto derfor på en "død" plass uten å oppta plassen for andre.
Jeg sto heller ikke til hinder for andre på denne plassen dvs det var plass til å komme forbi både for gående og andre trafikanter.
Jeg skulle et lite ærend ned i en butikk i storgata og kunne ha satt fra meg sykkelen andre steder men valgte å sette den her fordi dette var en p-plass og at den ikke skulle stå til hinder for andre.
Jeg bruker til tider bil i Oslo og bruker da også Carpark sine plasser som jeg selvfølgelig betaler for parkering på, men kan ikke helt se hvordan jeg praktisk skulle gjennomført det da det ikke er noen steder å feste en p-billett på motorsykkel ?
svar fra Carpark:
De er ilagt en kontrollavgift. Årsaken til ileggelsen var;Parkert i strid med best. for oppstilling (§2).
Parkeringsområdet drives ihh til standardvilkår for privat parkeringshåndhevelse, fremforhandlet av Forbrukerombudet og bransjeforeningene Norpark og Parkinor. Ihh til vilkårenes §2 skal oppstilling skje innenfor de oppmerkede felt og ihh til skiltingen på stedet. De har parkert utenfor de oppmerkede felt, og har således brutt denne bestemmelsen.
Parkeringsklagenemda har avsagt flere avgjørelser i lign saker. Det er etter dette på det rene at det er bilførers ansvar å plassere kjøretøyet innenfor oppmerket felt ihht. parkeringsbestemmelsene.
På denne bakgrunn opprettholdes vårt krav på bet av kontrollavgiften. Klagen er etter dette å anse som endelig avslått og saken vil ikke bli tatt opp til ny intern behandling. Saken kan påklages videre til parkeringsklagenemda, Nedre Slottsgate 8, 0157 Oslo.
zak : Så følger endel juridisk gpp om konsekvensene ved ikke å betale etc etc...
Dette er tydeligvis et standard brev da de i brevet refererer til "bilførers" ansvar, allerede er det glemt at saken gjelder en MC.
De unnlater glatt å svare meg på de problemenestillingene jeg reiser ang det å få løst p-billett for mc, men bare refererer til regler.
Har ikke helt bestemt meg for om jeg gidder å kjøre denne saken videre men en ting er bombesikkert :
CARPARK SKAL JEG ALDRI PARKERE BILEN MIN HOS MED MINDRE JEG MÅ GÅ FLERE KM FOR Å FINNE ANNEN PLASS.
Oppfordrer andre motorsyklister om å følge eksempelet.

:

:

: