Ny plastikk fra Kina!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Har i en stund hatt lyst på en ny sykkel. En Honda Repsol 1000 men fruen insisterer på nytt kjøkken så jeg har ikke tatt den feiden. Så i høst klarte jeg å sette sykkelen på ny asfalt med det resultatet at den ente nesten på rygg :sorry
Bakre del av kåpa sprakk så den måtte fikses med glassfiber og et nytt lag lakk. Sellgjordt er velgjort heter det, men jeg var ikke fornøyd med min lakkering da den så ut som et appelsinskal.
Det var da jeg fikk ideen om ny plastikk fra Ebay og Kina i Repsol utførelse. Fikk komplett sett for kr 1800 med frakt. Så kommer det sikkert avgifter til staten men uansett billig.

Men vil det passe det gjenstår å se da plastikken ikke har kommet ennå. Sykkelen står ferdig ribbet byttet olje, oljefiltet, luftfilter og en slags service et tatt.
Venter i spenning og fuen tror jeg ikke merker noe hvis kåpa passe for hun kaster knapt et blikk på Firebladen. Hi hi :knegg

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av MrPitlane »

Lykke til med tilpasningen. Håper det kommer noen bilder fra prossessen, fra ribba mc til ferdig Repsol look. :prop:

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av Globe »

Absolutt...bilder FØR, under og ETTER :[-o<


Bilde

:thumleft :thumleft NICE!!

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Ja der har vi den :thumleft
Er litt i tvil om jeg skal ta jobben med å flekke dekkene for å lakke felgene?
De er lakket sorte med rød felgkant. Men jeg får se hvor suksess det blir med ny kåpe.
Bensintanken må¨jo i alle fall lakkes, så når en først har lakk å ny sprøyte, så blir det vell orange felger også... tror jeg :-k
Skal prøve å sett inn bilder etter vært som prosjektet skrider frem :prop:

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av Andreas »

//cbr900rr// skrev:Ja der har vi den :thumleft
Er litt i tvil om jeg skal ta jobben med å flekke dekkene for å lakke felgene?
De er lakket sorte med rød felgkant. Men jeg får se hvor suksess det blir med ny kåpe.
Bensintanken må¨jo i alle fall lakkes, så når en først har lakk å ny sprøyte, så blir det vell orange felger også... tror jeg :-k
Skal prøve å sett inn bilder etter vært som prosjektet skrider frem :prop:
Tapp ut lufta å press dekkene av felgkanten, så får man maskert dekkene ordentlig :vs

God erfaring med det fra lakkering av bilfelger :D

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Takk for tipset :prf
Da blir det nok til at en lakker felger også :prop:

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Da har plastikken kommet fra Hong Kong. Det skal han ha den Kineseren. han var rask å få flydd denne store pappesken til Skien for den nette sum av 30 dollar. Selvfølgelig var dette også en gave så noen toll å tull slapp jeg også. Prøv dette med en Amerikaner eller Tysker der er det etter boka :evil
Bilder kommer snart da jeg alt kan røpe litt prøvemontasje med blandet hell. Pris og kvalitet henger helt klart sammen. Men alt kan limes :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av Æljen »

Hei
Pass på at alle festepunkter i kåpa er av bra kvalitet. Lå etter en rr i fjor som plutselig
kledde av seg selv i noe høy hastighet. Det var også en kinakåpe. Festeskruene var dratt tvers igjennom "glassfibern" pga. kreftene som luftmotstanden skapte. Ganske skummelt når kåpedeler kommer flyvende igjennom luften......

Ronny

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Ja det er vel det jeg oppdager nå, at fester er ikke montert riktig til delene. Her er skruefester kunn smeltet fast av dårlig kvalitet.
Så det meste blir sikkret med Tec-7. :knegg
Dette gjelder foreløpig baklys og frontlys som fester ikke stemmer med montering av lysene. Her løsner skruefester fra plasten.
Håper resten kan festes sammen med skruer da det blir litt rart med en komplett kåpe limt sammen med Tec-7 He..he :lol

Den siste idioten er ikke født ennå ;-)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av EasyRider »

Æljen skrev:Hei
Pass på at alle festepunkter i kåpa er av bra kvalitet. Lå etter en rr i fjor som plutselig
kledde av seg selv i noe høy hastighet. Det var også en kinakåpe. Festeskruene var dratt tvers igjennom "glassfibern" pga. kreftene som luftmotstanden skapte. Ganske skummelt når kåpedeler kommer flyvende igjennom luften......

Ronny

:O Det må ha vært litt av et syn!

Nei, en får stelle så godt en kan med orginal kåpa og håpe en slipper nedlegg grunnet diselsøl etc.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av Andreas »

Æljen skrev:Hei
Pass på at alle festepunkter i kåpa er av bra kvalitet. Lå etter en rr i fjor som plutselig
kledde av seg selv i noe høy hastighet. Det var også en kinakåpe. Festeskruene var dratt tvers igjennom "glassfibern" pga. kreftene som luftmotstanden skapte. Ganske skummelt når kåpedeler kommer flyvende igjennom luften......

Ronny
Kanskje han hadde en Instant-Streetfighter-modus-knapp på R-sykkeln? :prop:

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av Æljen »

Haha, ja det var litt av et syn :O Han dro godt i fra meg, så jeg lå heldigvis et stykke bak.
Den knappen må ha blitt trigget av speedometeret. Det var mye giring og høyt turtall,
så farten var nok godt over det tillatte :knegg

Pass på at du avfetter og rengjør plasten skikkelig når du limer inn festene på nytt.

Lykke til med "ny" sykkel :D

Ronny

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av joo »

Æljen skrev: Han dro godt i fra meg, så jeg lå heldigvis et stykke bak.
Den knappen må ha blitt trigget av speedometeret. Det var mye giring og høyt turtall,
så farten var nok godt over det tillatte :knegg
Lå heldigvis foran så jeg fikk ikke med meg hendelsen. Kanskje det gikk over fartsgrensa der da? GPS-loggen sa noe om at det var nær 200, og han halte innpå. Nei, dette var IKKE i Norge ... :[-(
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

20130205_115854.jpg
Da er alt av plastikk på plass. Da kan jeg begynne med sliping og lakkere av tank og felger.
At dette settet passet uten problemer ville være å sterkt overdrive. Her måtte det inn en del kreative løsninger. Så jeg håper ikke noe faller av :[-o<
Det jeg er mest redd for at at det vil begynne og sprekke for kåpa står litt mye i spenn her å der :-k
Neste bilde kommer forhåpentlig med lakkerte felger og tank :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Ny plastikk fra Kina!

Legg inn av //cbr900rr// »

Da er jeg i gang med lakkjobben. Nå skal det lakkeres orage Repsol. Å dette var ikke så enkelt som jeg trodde. Satte i gang med varmluftpistol og skrape for å fjerne merkene på tanken. Men her fant jeg fort ut at de satt fast i et lag med klarlakk :-)å
Ok så får de bare sitte tenkte jeg. Ũsatte i gang med å slipe kantene på merkene, for å så sprøyte på sparkel. Men her gikk det fort i dass :evil
Lakk og lim fra merkene reagerte så det ble bare kok i lakken. Prøvde flere ganger og slipe det ned med et nytt lag grunning men kok og mer kok. :sorry
Så da gikk turen til Biltema der de hadde rondelsliper som gjorde jobben. Nå er tanken igjen sprøytesparklet og venter på å bli tørr så den kan slipes før grunning og lakk.

Den siste idioten er ikke født ennå!
før sliping.jpeg
ferdig slipet.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar