Starter i ny jobb neste uke samt. begynner jeg å studere igjen etter en lang permisjon, så jeg vurderer å selge unna det meste jeg har av veteran-sykler for å finansiere en litt nyere sykkel grunnet mye pendling. Kjøpte ellers denne for ikke så veldig lenge siden, med et stort ønske om å bruke den i sommer.
Sykkelen er en 1978 Honda XL125, som har gått rundt 8000 miles om jeg husker korrekt (tilsvarer rundt 13.000km?). Motor ble overhalt i 2004/5 etter det jeg kjenner til. Original sykkel, men kan trenge en service i form av forgasser/tenning-justering, bytte av kjede/drev og dekk før sykkelen blir benyttet på veien. Frontlykten bør også byttes. Ellers vil jeg si at sykkelen er i flott tilstand. Virker helt urestaurert med unntak av motor.
Jeg vil si at dette er en relativt sjelden sjanse til å skaffe seg en slik type sykkel. En gammel XL125 er ikke noe som dukker opp på markedet hver dag!
Sykkelen går for 9000,- ved rask avgjørelse.
78' Honda XL125 - sjelden vare?
-
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
78' Honda XL125 - sjelden vare?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av superduper den 25 jan 2013, 20:17, redigert 1 gang totalt.
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Re: 78' Honda XL125 - sjelden vare?
Såg grei ut den. Går greit å få skilter på, tenker på støy, e- merka lykt osv? er momset inn? Mange spørsmål :-)superduper skrev:Starter i ny jobb neste uke samt. begynner jeg å studere igjen etter en lang permisjon, så jeg vurderer å selge unna det meste jeg har av veteran-sykler for å finansiere en litt nyere sykkel grunnet mye pendling. Kjøpte ellers denne for ikke så veldig lenge siden, med et stort ønske om å bruke den i sommer.
Sykkelen er en 1978 Honda XL125, som har gått rundt 8000 miles om jeg husker korrekt (tilsvarer rundt 13.000km?). Motor ble overhalt i 2004/5 etter det jeg kjenner til. Original sykkel, men kan trenge en service i form av forgasser/tenning-justering, bytte av kjede/drev og dekk før sykkelen blir benyttet på veien. Frontlykten bør også byttes. Ellers vil jeg si at sykkelen er i flott tilstand. Virker helt urestaurert med unntak av motor.
Jeg vil si at dette er en relativt sjelden sjanse til å skaffe seg en slik type sykkel. En gammel XL125 er ikke noe som dukker opp på markedet hver dag!
Jeg ønsker å gå i hvertfall 0 på den, noe som tilsvarer rundt 11.500,-.
-
Skiltet er bare å hente ut fra biltilsynet uten problemer. Den ble importert for ca. 15 år siden, så den har vært registrert med norskt skilt i mange år. Det er kun blitt innlevert til biltilsynet da den ikke var i bruk de siste årene. :-)Tysnes skrev:Såg grei ut den. Går greit å få skilter på, tenker på støy, e- merka lykt osv? er momset inn? Mange spørsmål :-)superduper skrev:Starter i ny jobb neste uke samt. begynner jeg å studere igjen etter en lang permisjon, så jeg vurderer å selge unna det meste jeg har av veteran-sykler for å finansiere en litt nyere sykkel grunnet mye pendling. Kjøpte ellers denne for ikke så veldig lenge siden, med et stort ønske om å bruke den i sommer.
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Ok, det var ingen ulempe :-)superduper skrev:Skiltet er bare å hente ut fra biltilsynet uten problemer. Den ble importert for ca. 15 år siden, så den har vært registrert med norskt skilt i mange år. Det er kun blitt innlevert til biltilsynet da den ikke var i bruk de siste årene. :-)Tysnes skrev:Såg grei ut den. Går greit å få skilter på, tenker på støy, e- merka lykt osv? er momset inn? Mange spørsmål :-)superduper skrev:Starter i ny jobb neste uke samt. begynner jeg å studere igjen etter en lang permisjon, så jeg vurderer å selge unna det meste jeg har av veteran-sykler for å finansiere en litt nyere sykkel grunnet mye pendling. Kjøpte ellers denne for ikke så veldig lenge siden, med et stort ønske om å bruke den i sommer.
Vet ikke hvor mange XL 125 som finnes, men i min ungdom når vi kjørte 100 kubikkere, var det noen XL 100 i norge.
De var skjeldne og når det var noen for salg var de borte med en gang eller priset altfor høy.
Det var XL 100, Suki ER 100 og litt senere Yamaha DT 80 som fantes av lett mc hvis du skulle ha "offroad"
De var skjeldne og når det var noen for salg var de borte med en gang eller priset altfor høy.
Det var XL 100, Suki ER 100 og litt senere Yamaha DT 80 som fantes av lett mc hvis du skulle ha "offroad"

-
Nettopp. :)
Fin mulighet for de som ønsker å kjøpe "guttedrømmen" sin. :)
Fin mulighet for de som ønsker å kjøpe "guttedrømmen" sin. :)
-
Skulle helst fått den bort før mandagen, for da blir det liten tid til salg. Setter derfor ned prisen til 9000,- dersom noen får hentet den i løpet av helgen! Dette må være en veldig grei pris for denne... :)
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sykkel solgt, låser emnet.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008