Takker for tilbakemeldinger!
Forberedelsene er ikke så veldig avanserte... Det viktigeste er å kunne lese veien for å se hvor glatt det er, hvor stor fart man kan ha, må man ha føttene ute for å klare den svingen...
Men er jo en del forberedelser på div andre ting også da!
Jeg for min del kjører med Snøscooterdress som er ekstra tykk, vindtett og har tykkere innlegg over knærne.
Varmehåndtak er nesten et must! Kjøpte et sett med Oxford heated grips på ebay for 300 kroner, disse er så varme at de må stilles ned ett par hakk i 15-20 minusgrader... Vel verdt pengene! Men de er litt kraftige til den lille dynamoen på Suzukien, men det går jo sånn halveis bra!
Styremuffer fra Biltema (også et must)
Store "hundekjøringssko" fra XXL til 900,- var også veldig greie å kjøre med! men man burde kanskje vurdere elektrisk oppvarmede strømper, da det blir kaldt til tærne i lengden... (Måtte stoppe en del ganger for å hoppe rundt i 10 minutter...
Da jeg brukte varmehåndtak brukte jeg ikke noen spesielt varme hansker, brukte ett par Halvorssons hansker som jeg kjøpte i sommer når vi dro til Alpene.
Men påkledningen ble slik som dette:
1. lag: Ullundertøy
2. lag: Tykk "treningsbukse", Lanulva Merinoullgenser (tykk)
3. lag: Tykk "Krystall Rally" fleecegenser, vurderte også å ha på meg en bukse til da vindfaktoren noen ganger var veldig kald...
4. lag Snøscooterdress
På føttene:
1. lag: Vanlige sokker (skulle kanskje vært Ullsokker, skal kjøpe meg ett par borte på butikken før hjemreise...)
2. lag: Hjemmestrikkede ullsokker (cred. Bestemor)
3. lag: Meindl "hundekjørings" støvler
Hals/Hode:
1. lag: Helt standard reklame buff
2. lag: Halvorssons balaklava/ansiktsmaske (neoprene)
3. lag: Arai Tour-X4 med pinlock
Sykkelen:
-Styremuffer fra Biltema
-Oxford Heated Grips
-Fordekk: Sawa piggdekk fra Online MC
-Bakdekk: Kenda K761 med pigg (100 ekstra pigg satt i, men skulle hatt 100 til for å bite litt bedre på snø og is...) 150 pigg atm.
Disse piggdekkene fungerer litt bedre på asfaltveier enn Trelleborg sine Army Special piggdekk, disse var også inne i vurderingen, men et var litt vanskelig å få tak i fordekk fra Trelleborg til en gatesykkel, og jeg vet heller ikke om det vill vært plass til dem... Når jeg en gang kjøper meg offroad/adv sykkel blir det ihvertfall Trelleborg!
Ingen større endringer igrunn!
Pappa på sin BMW K1100 med sidevogn derimot kjører på Continental piggfrie vinterdekk.
Han har også full varme jakke, bukse, sokker og hansker, og en BRP Snøscooter hjelm med pustemaske for å unngå dugg! Fungerer utmerket! (Han har noe større dynamo og batteri...)
Bilder kommer! Men det går noe treigt å laste opp med 3G nettet på mobilen... (store bilder disse speilreflekskameraene tar!)
Får legge til bildene i en endring av posten senere!