Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?
Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?
Skal kjøpe min første hjelm, valget står mellom 2 forskjellige. Den ene er en AGV hjelm, med solvisir man kan ta ned. Den andre er en Nexx hjelm med pinlock.
Hvem ville dere valgt? Jeg har mest lyst på den med solvisir inni. Men selgeren sverger til pinlock, og mener at jeg burde velge det mye heller fremfor solvisir.
Har desverre ikke funnet noe hjelm i prisleiet 2500 - 3000kr med begge deler, så må gjøre ett kompromiss.
Hvem ville dere valgt? Jeg har mest lyst på den med solvisir inni. Men selgeren sverger til pinlock, og mener at jeg burde velge det mye heller fremfor solvisir.
Har desverre ikke funnet noe hjelm i prisleiet 2500 - 3000kr med begge deler, så må gjøre ett kompromiss.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?
Tar sjansen på å si "begge deler".
Har en spansk NZI hjelm med solvisir hvor innsiden på hovedvisiret er belagt med anti-fog belegg, som faktisk funker, er min erfaring.
Så.. "ja, takk - begge deler".
Samme med den italienske Premier Angel Carbon hjelmen - hovedvisir med anti-fog belegg på innsiden - med samme erfaring som NZI hjelmen. Denne har også solvisir, som nærmest blir uunnværlig så fort man har begynt å bruke det.
Har en spansk NZI hjelm med solvisir hvor innsiden på hovedvisiret er belagt med anti-fog belegg, som faktisk funker, er min erfaring.
Så.. "ja, takk - begge deler".
Samme med den italienske Premier Angel Carbon hjelmen - hovedvisir med anti-fog belegg på innsiden - med samme erfaring som NZI hjelmen. Denne har også solvisir, som nærmest blir uunnværlig så fort man har begynt å bruke det.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Setter jeg vel mest pris på pinlock "belegget" når det blir kaldt og det er fare for dugg på innsiden av visiret.showman skrev:Skal kjøpe min første hjelm, valget står mellom 2 forskjellige. Den ene er en AGV hjelm, med solvisir man kan ta ned. Den andre er en Nexx hjelm med pinlock.
Solvisiret setter jeg stor pris på når jeg får sola i øynene og trenger noe som kan sjerme for det sterke lyset. Setter også pris på at jeg kan fjerne solvisiret når jeg kjører inn i en tunell... Da er det ett spørsmål når du skal bruke hjelmen mest.
Tror faktisk jeg fant noen med begge deler på 24mx :)
Mulig jeg spør dumt nå, men hva betyr integral hjelm ?
Jeg har begge deler på min C3 nå og hadde du spurt hva jeg ville fjerne hadde det blitt et vanskelig valg. Hvis du kjører i alt slags vær ville jeg anbefalt pin-lock. Er man bare ute i godvær er solskjermen fantastisk.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
"helhjelm" med hakebeskytter og visirshowman skrev:hva betyr integral hjelm ?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ingen spørsmål er for dumme!showman skrev:Tror faktisk jeg fant noen med begge deler på 24mx :)
Integralhjelm...

Er ikke det helhjelm, da?

De som det går an å åpne hele fronten kalles vel åpningshjelm...
Foretrekker helhjelm selv siden min erfaring er at disse er mer støysvake. I tillegg anser jeg diss for mer støtsikre i det hele skallet er integrert (derav "integralhjelm"?) . Dvs. at det kun er selve visiret som kan åpnes og ikke hele fronten.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: x
Hel-hjelm, full-face helmet.
tror det blir denne, hva tror dere? :)
http://www.youtube.com/watch?v=kNZthnEAKzI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=kNZthnEAKzI" onclick="window.open(this.href);return false;
- guzzi Trøndelag
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio NTX 2015 mod.
Jeg har en Schubert C3 hjelm med både pinlock og solvisir, er kjempe fornøyd med den.
Solvisiret er enkelt å få ned og opp, en stor fordel kontra solbriller er når du kommer inn i en tunell så er det bare å skyve det opp.
Pinlock funsksjonen holder visiret fri for dugg i fuktig vær.
Jeg har i tillegg smørt inn visiret med Rainex så regnvær er heller ikke noe problem
, vannet bare preller av.
Konklusjon alla Ole Brum
ja takk begge deler 
Solvisiret er enkelt å få ned og opp, en stor fordel kontra solbriller er når du kommer inn i en tunell så er det bare å skyve det opp.
Pinlock funsksjonen holder visiret fri for dugg i fuktig vær.
Jeg har i tillegg smørt inn visiret med Rainex så regnvær er heller ikke noe problem

Konklusjon alla Ole Brum

2015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jeg har både pin-lock og innv. solvisir, og hvis jeg måtte velge bort noe måtte det uten tvil bli pin-lock. Jeg opplever ikke duggproblemet som stort. Ved litt fart blir det gjennomtrekk nok til å forhindre dugg ... ved lavere fart åpner jeg visiret litt på gløtt og duggen er borte.
Da har jeg bestilt hjelm :)
Fikk fader i meg åpningshjelm, solvisir og pinlock
til under den prisen jeg hadde satt meg.. tror den hadde bluetooth også. Alt jeg ønsket meg 
Nolan N90 Classic n-com ...
får bare ikke håpe den veier ett tonn nå da
.. hehe
Tusen takk får alle tips!
Fikk fader i meg åpningshjelm, solvisir og pinlock

Nolan N90 Classic n-com ...
får bare ikke håpe den veier ett tonn nå da

Tusen takk får alle tips!
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
så du har bestilt hjelm uten å ha prøvd passform/størrelse? 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Jeppmekkern skrev:så du har bestilt hjelm uten å ha prøvd passform/størrelse?