I et par år kjørte en kamerat og meg overalt lokalt. Ble jaget av en tur-entuiast når vi fartet rundt på stiene i Jegersberg (Kristiansasands-området), vi storkoste oss.
Fant en dame og sykkel ble solgt etter å ha mistet lappen i 130 i 80 sonen. Da fulgte mange år med dame, barn (3) og påfølgende skilmisse.
Etter skilsmissen, mye jobbing for å komme på fote igjen. Ny dame og ny aktivitetsgren (snowboard) og ungene ble med.
I 2008 kjøpte jeg en 125 ccm scooter for tur/retur jobb og så startet det. Scooteren ble byttet med en Virago 525 (den fikk jeg vondt i ryggen av), V-strom 650 neste (hu hei hvor det går, kjempesykkel, men ønsket noe annet), drømmen en BMW 1200 GS ble det neste og var fin den. Neste var en BMW F800 GS, kjempesykkel det også. Prøvde en R 1200 R og så ble den kjøpt og begynte å føle at jeg nærme meg den perfekte sykkel (for meg). Litt mye vindsus førte til at jeg nå sitter med en R 1200 RT og er helt klar for sesongstart ! Så de siste 5 årene har det blitt 7 sykkelbytter og hvis RT etter sesongen er tilfredstillende, så blir det en ny RT i 2014, da med samme motor som den nye GS´en (håper jeg) og byttene av mc er over for en stund

Den nye kona tok lappen i 2009 og da ble det en Virago, Aprilia Pegaso Strada, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS senket, R 1200 R og Nå den nye F 800 GT. Hun føler hun nå er i mål, men sesongen er jo ikke i gang.
Så det å finne den perfekte sykkel er en kostbar affære (for oss), men vi stortrives på MC (eier ikke bil). Kona bruker scooter til jobb og jeg sykler.
Vi har forelsket oss i Alpene, så det blir gjerne 2 turer på mc om sommeren og 2-3 turer på snowboard om vinteren. Ellers så kjører vi så mye vi kan. Jobber oss nesten ihjel i perioder for å få mest mulig frit til å farte rundt på MC. På snowboard farter vi ikke rundt, har funnet drømmestedet http://www.rifugioorsobruno.it som vi drar til hele tiden.
Og ungene er med, nå 20, 21 og 24) tiden går.
Vi gleder oss til 2013 sesongen, tirsdag 26. er det alpene (snowboard 10 dager), så er forhåpentligvis MC-sesongen i gang når vi er tilbake. Vi er klare, syklene er klare, Here we Go !!!