Beklager, beklager, ikke meningen å såre noen, hverken av ene eller andre grunn. Selv har jeg kjørt en del VFR 750, og hadde vel fortsatt kjørt VFR om det ikke var for mine lange stive ben, og noe fremtunge kropps byggning. Men, jeg skulle så gjerne hørt litt i denne debatten om hvorfor og hva er fordelenne og hva er bakdelenne med den ene eller andre alternetivet. At mange synest alt over to sylindere er for mange, eller mindre en tre er ubrukelig har vi hørt så mange ganger, og er totalt uinteresant.DrGreve skrev:Forutinntatthet i enhver debatt er aldri ett godt utgangspunkt. Jeg har ikke nevnt et ord om Honda og du angriper min mening basert på hva jeg eier. Hva Ducati eller Honda gjør på en bane er uvesentlig for min mening, siden det er bra nøyaktig 30 år siden sist jeg kjørte race og da med en rekkefirer.L-NA skrev:Hmm....betyr dette at åraken til at Ducati sin Halve motor er så mye mer effektiv en Honda sin hele motor, det at den slipper å dra på en ekstra halv del?? eller kansje det er fordi Ducati barre har brukt den bedre halvdelen mens Honda må slite med begge.....eller..DrGreve skrev:Min mening er at V-twin bare er en halv motor
Og V-twin er bare en halv motor og en hel motor er en V-4 motor.. og nå er det vel noen år siden Honda brukte V-4 på noen bane?
Har man en V-6 så er trippelen en halv motor. Det klarer nok det fleste å regne ut selv...(trenger vel da ikke nevne V-8)... :[-o<