ArcticTiger skrev:Det er vel tidlige utgaver, med lav km, som gjør at de er litt opp i pris? "Førsteutgaver" er ofte gull ja, se på de første CB750 som det ofte forlanges over 100" for.
De første CB750 har en helt annen verdi i forhold til sin motorhistoriske verdi. Utenom 1975 modellen som var den første Goldwingen, så kan jeg ikke se at selv den, har den samme historiske verdien. I USA spesielt kryr det av gamle Goldwinger, mange går fremdeles som tur og brukssykler. Mange er etter hvert bruktimportert til Norge også og selv her er det ikke en sjelden Motorsykkel.
Jeg vet at det for noen år siden gikk an å "få noen kroner" for gamle Goldvinger, eller rettere sagt, det ble skapt et inntrykk gjennom prisforlangende, at dette var mulig. Derfor var det folk som selvfølgelig så muligheten til å gjøre butikk og det er vel de som sliter med å få solgt Gullvingene sine i dag.
De siste par årene har man kunne kjøpe gamle Goldwinger i god bruksstand for mellom 25000.- til 35000.- og de er det et marked for har jeg sett og erfart. Personlig har jeg fulgt godt med på dette i flere år og jeg tror at gamle Goldwinger ikke er spesielle nok og at det er alt for mange av dem fortsatt i "live", til at slike priser er realistiske her i Norge.
Men, "time vil show" som en kjent Nordmann en gang sa.
Her er for øvrig min gamle 1977 Honda GL1000.
1977 GL1000.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.