Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
odelien
Innlegg: 25
Registrert: 27 okt 2012, 14:20
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 750 2012

Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av odelien »

Jeg har kjøpt meg varme som skal puttes inn i "styret". Ikke vanlige holker. Dei skal puttes inn fra hver sin side. For å komme til måtte jeg ta av speilene som er på siden av holkene.
Bilde
Skrudde ut skruen og speilet var løst. da satt det igjen der skruen blei skrudd inn i. Regnet med att denne var bare å dra ut, men den sitter veldig godt fast. Er denne original eller er det puttet inn når speilet vart montert? Får ikke inn varmefolien der når denne stenger helt. Noen forslag til å få dette ut? Sykkelen er en gsr 750 11 modell
Bilde

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av Geir »

:scratch Blir myyye gods å varme opp hvis du skal legge den inni røret - du skal vel ha folien mellom røret og holken ikke inni? I så fall trenger du ikke tenke på gjengestykket til speilet... Hva heter folien du har kjøpt?
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av poulet_cavalier »

Dette er en veldig bra oppskrift: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6069#p6069
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av AJ »

poulet_cavalier skrev:Dette er en veldig bra oppskrift: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6069#p6069
Burde funke greit den, ja. Men det forutsetter selvfølgelig at det er slik eller lignende varmefolie odelien har kjøpt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

odelien
Innlegg: 25
Registrert: 27 okt 2012, 14:20
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 750 2012

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av odelien »

Ja det hadde vært greit å hatt en folie som skal mellom røret og holken, men det er ikke denne. :-)
Leitet litt for å finne den jeg ville ha. Syns denne gjør minst ut av seg. Får nesten alle ledninger skjult og bryteren ser grei ut.
http://www.heatdemons.com/Internal-Hand ... _p_10.html

Instruksjonsvideo her:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=MrXqxmMIOug[/video]

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av poulet_cavalier »

Antageligvis er dette en hylse som ekspanderer når du skur på speilet (?). Jeg ville prøvd å skru det halveis på og rikke og trekke og håpe den kommer løs :-k

Men jeg gjetter litt nå da...
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

odelien
Innlegg: 25
Registrert: 27 okt 2012, 14:20
Motorsykkelen din: Suzuki gsr 750 2012

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av odelien »

poulet_cavalier skrev:Antageligvis er dette en hylse som ekspanderer når du skur på speilet (?). Jeg ville prøvd å skru det halveis på og rikke og trekke og håpe den kommer løs :-k

Men jeg gjetter litt nå da...
Jeg og trudde det, men klarer ikke å den av likevel. Spørs hvor mye en skal ta i da. :-k

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av ojda »

Jeg ser gjengene er i den ytterste delen av proppen, altså ikke expanderende :-k
Da må den enten bare vere banket inn, eller limt :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av knutk »

Tipper at skruen som går inni handtaket er festet i et eller annet som er kileformet slik at det strammes når du drar til skruen.
Jeg ville prøvd å sette skruen tilbake uten å skru den helt inn og deretter gi den et slag og på den måten løsne kilen.

Når det er sagt innebærer jo den valgte løsningen at du trolig må finne en annen løsning for feste av speilene, men det har du nok funnet ut allerede.

Uten at jeg prøver å være 'party poop' her ville jeg tippe at valgte løsning ikke er optimal. Jeg kan ikke forstå annet enn at 20w pr holk blir rimelig pinglete når hele røret skal varmes. Som en referanse, uten intensjon om fanboy stempel, BMWs holker er på 25w pr stk, og der ligger elementet isolert fra styret og like under overflaten til gummien i holken.
BMWs løsning oppleves som tilstrekklig, men på ingen måte overdimensjonert.

Lykke til.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av Duville »

knutk skrev:Tipper at skruen som går inni handtaket er festet i et eller annet som er kileformet slik at det strammes når du drar til skruen.
Jeg ville prøvd å sette skruen tilbake uten å skru den helt inn og deretter gi den et slag og på den måten løsne kilen.

Når det er sagt innebærer jo den valgte løsningen at du trolig må finne en annen løsning for feste av speilene, men det har du nok funnet ut allerede.

Uten at jeg prøver å være 'party poop' her ville jeg tippe at valgte løsning ikke er optimal. Jeg kan ikke forstå annet enn at 20w pr holk blir rimelig pinglete når hele røret skal varmes. Som en referanse, uten intensjon om fanboy stempel, BMWs holker er på 25w pr stk, og der ligger elementet isolert fra styret og like under overflaten til gummien i holken.
BMWs løsning oppleves som tilstrekklig, men på ingen måte overdimensjonert.

Lykke til.
Varmefolien skal jo ikke inni styret. Folien må ligge mellom styret og gummihåndtaket. og da kan du beholde festet på speilen også når du skal montere dette på igjen. Pass bare på at du ikke ødelegger holka på høyresiden (som gjør at du kan spede) når du skal ta gummien av. Studere filmen til Aj og tenk at det er en ekstra "holk" på høyresida mellom styret og gummien og på denne siden skal folien på den ekstra holken under gummien.

Arrester gjerne dersom noen har andre måter å gjøre dette på men jeg tror og mener det er rett.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av ole m. »

Duville skrev:
knutk skrev:Tipper at skruen som går inni handtaket er festet i et eller annet som er kileformet slik at det strammes når du drar til skruen.
Jeg ville prøvd å sette skruen tilbake uten å skru den helt inn og deretter gi den et slag og på den måten løsne kilen.

Når det er sagt innebærer jo den valgte løsningen at du trolig må finne en annen løsning for feste av speilene, men det har du nok funnet ut allerede.

Uten at jeg prøver å være 'party poop' her ville jeg tippe at valgte løsning ikke er optimal. Jeg kan ikke forstå annet enn at 20w pr holk blir rimelig pinglete når hele røret skal varmes. Som en referanse, uten intensjon om fanboy stempel, BMWs holker er på 25w pr stk, og der ligger elementet isolert fra styret og like under overflaten til gummien i holken.
BMWs løsning oppleves som tilstrekklig, men på ingen måte overdimensjonert.

Lykke til.
Varmefolien skal jo ikke inni styret. Folien må ligge mellom styret og gummihåndtaket. og da kan du beholde festet på speilen også når du skal montere dette på igjen. Pass bare på at du ikke ødelegger holka på høyresiden (som gjør at du kan spede) når du skal ta gummien av. Studere filmen til Aj og tenk at det er en ekstra "holk" på høyresida mellom styret og gummien og på denne siden skal folien på den ekstra holken under gummien.

Arrester gjerne dersom noen har andre måter å gjøre dette på men jeg tror og mener det er rett.
Ok, da er du herved arrestert!
Det odelien skal montere, er elementer som plasseres inne i styreendene, ikke mellom holker og styret.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Varmefolie inni styret. Skrue i veien.

Legg inn av ejs »

ole m. skrev:
Duville skrev:
knutk skrev:Tipper at skruen som går inni handtaket er festet i et eller annet som er kileformet slik at det strammes når du drar til skruen.
Jeg ville prøvd å sette skruen tilbake uten å skru den helt inn og deretter gi den et slag og på den måten løsne kilen.

Når det er sagt innebærer jo den valgte løsningen at du trolig må finne en annen løsning for feste av speilene, men det har du nok funnet ut allerede.

Uten at jeg prøver å være 'party poop' her ville jeg tippe at valgte løsning ikke er optimal. Jeg kan ikke forstå annet enn at 20w pr holk blir rimelig pinglete når hele røret skal varmes. Som en referanse, uten intensjon om fanboy stempel, BMWs holker er på 25w pr stk, og der ligger elementet isolert fra styret og like under overflaten til gummien i holken.
BMWs løsning oppleves som tilstrekklig, men på ingen måte overdimensjonert.

Lykke til.
Varmefolien skal jo ikke inni styret. Folien må ligge mellom styret og gummihåndtaket. og da kan du beholde festet på speilen også når du skal montere dette på igjen. Pass bare på at du ikke ødelegger holka på høyresiden (som gjør at du kan spede) når du skal ta gummien av. Studere filmen til Aj og tenk at det er en ekstra "holk" på høyresida mellom styret og gummien og på denne siden skal folien på den ekstra holken under gummien.

Arrester gjerne dersom noen har andre måter å gjøre dette på men jeg tror og mener det er rett.
Ok, da er du herved arrestert!
Det odelien skal montere, er elementer som plasseres inne i styreendene, ikke mellom holker og styret.
Er ikke det mere for snøskutere og firhjulinger som ikke har gassrulle.??
If it ain't broke, I'll break it.

Svar