Hvor går turen - Vestlandet
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Hvor går turen - Vestlandet
Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor folk kan dele gode tips om fine veier eller plasser en må kjøre hvis en skal ut å kjøre på tur her på vestlandet.
I forbindelse med turen jeg tenkte å kjøre i morgen.
Hadde planer om å ta løs herfra Bergen og kjøre til Haugesund. Kanskje så langt som Stavanger.
Jeg hadde gleden av å kjøre litt med en kompis som bor på karmøy for noen år siden. På en plass de kalte "banen" Noen som har peiling på hvor denne er? Var fantastiske veier, med masse svinger :-)
I morgen går hvertfall turen Til Haugesund via Fitjar (fantastiske veier) så får jeg se hvor jeg kjører videre etter det. Noen som har noe gode anbefalinger på veier jeg bør kjøre i nærområdet?
Hadde planer om å ta løs herfra Bergen og kjøre til Haugesund. Kanskje så langt som Stavanger.
Jeg hadde gleden av å kjøre litt med en kompis som bor på karmøy for noen år siden. På en plass de kalte "banen" Noen som har peiling på hvor denne er? Var fantastiske veier, med masse svinger :-)
I morgen går hvertfall turen Til Haugesund via Fitjar (fantastiske veier) så får jeg se hvor jeg kjører videre etter det. Noen som har noe gode anbefalinger på veier jeg bør kjøre i nærområdet?
- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Re: Hvor går turen - Vestlandet
Når du allikevel er på disse kanter er en tur over Bømlo ikke å forakte. Ta brua til Bømlo i stedet for under fjorden på E 39, på Bømlo har du en del muligheter, nord til Brandasund feks og sørover gjennom Svortland (kommunesenter) retning Langevåg, ferge til fastlandet fra Langevåg til Buavåg derfra opp på RV 47 og til Hgsd. Bømlo har de "beste" MC veiene i Sunnhordland og har den flotteste naturen av alle øyene i området.
-
- Kontakt:
Tusen takk for tips.RoJo skrev:Når du allikevel er på disse kanter er en tur over Bømlo ikke å forakte. Ta brua til Bømlo i stedet for under fjorden på E 39, på Bømlo har du en del muligheter, nord til Brandasund feks og sørover gjennom Svortland (kommunesenter) retning Langevåg, ferge til fastlandet fra Langevåg til Buavåg derfra opp på RV 47 og til Hgsd. Bømlo har de "beste" MC veiene i Sunnhordland og har den flotteste naturen av alle øyene i området.
Skal gløtte inn på google maps nå

- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Er ikke sikker hva som menes med banen,men en flott svingete vei fra glattkjøringsbanen og til Hervik(Tysvær).og mot Kårstø.
Kan hende vi treffes skal vel ut en tur jeg også,selv om jeg var ute og lufta meg flere timer i dag.
Kan hende vi treffes skal vel ut en tur jeg også,selv om jeg var ute og lufta meg flere timer i dag.

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Turer på Vestlandet...hmm. Det er rett og slett vanskelig, fordi det er så inn i helv.....mye å velge i. Og Lordshaft som bor i Bergen har jo alternativer i alle himmelretninger.
Ser ellers at Bømlo, og Brandasund er nevnt her, Da vil jeg bare nevne at her er mye trailere på denne veien, i forhold til veistandemen. Så kjør forsiktig!!!!
Ellers så er det en fantastisk tur å kjøre Nordover på E39 fra Bergen, til Knarvik og Alversund. Broa over til Radøy, vider nordover til Manger og broene tilbake til Austerheim. Så videre til Lindås, etter Lindåstunnelen ta av til Venstre mot Myking, videre til Eikangervåg, og så er du tilbake på E39 mot Bergen. Ca 3 timer fantastisk ettermiddags tur. :-)
Ser ellers at Bømlo, og Brandasund er nevnt her, Da vil jeg bare nevne at her er mye trailere på denne veien, i forhold til veistandemen. Så kjør forsiktig!!!!
Ellers så er det en fantastisk tur å kjøre Nordover på E39 fra Bergen, til Knarvik og Alversund. Broa over til Radøy, vider nordover til Manger og broene tilbake til Austerheim. Så videre til Lindås, etter Lindåstunnelen ta av til Venstre mot Myking, videre til Eikangervåg, og så er du tilbake på E39 mot Bergen. Ca 3 timer fantastisk ettermiddags tur. :-)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Helt enig!RoJo skrev:Når du allikevel er på disse kanter er en tur over Bømlo ikke å forakte. Ta brua til Bømlo i stedet for under fjorden på E 39, på Bømlo har du en del muligheter, nord til Brandasund feks og sørover gjennom Svortland (kommunesenter) retning Langevåg, ferge til fastlandet fra Langevåg til Buavåg derfra opp på RV 47 og til Hgsd. Bømlo har de "beste" MC veiene i Sunnhordland og har den flotteste naturen av alle øyene i området.
Har kjente på Bømlo det er en stund siden vi har besøkt...
Håper å kunne ta en ny tur i år og besøke janonym (og kanskje også RoJo...?) på Stord samtidig

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Høres flott ut AJ,da kommer noen fra Karmøy også. 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ingenting er bedre enn detSprint skrev:Høres flott ut AJ,da kommer noen fra Karmøy også.

Vi har stående invitasjon med overnattingsmuligheter hos gode venner på såvel Stord som Bømlo og må nok se å få tatt en tur i år igjen!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Kontakt:
Dette må annonseres i god tid Besten 

- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Jeg har jo lovet å ordne med en båttur om det skulle passe seg slik, problemet er bare at båten er solgt....men det finnes bare en løsning.... og det er å kjøpe ny båt. Slik er det med den saken. Men med min sedvanlige flaks, så er jeg vel være på havet når Dere passerer, men jeg følger med på siden her og om anledningen byr seg hadde det vert hyggelig å truffet på noen av Dere her inne. Og tidligere tilbud står selvfølgelig ved lagAJ skrev:Ingenting er bedre enn detSprint skrev:Høres flott ut AJ,da kommer noen fra Karmøy også.![]()
Vi har stående invitasjon med overnattingsmuligheter hos gode venner på såvel Stord som Bømlo og må nok se å få tatt en tur i år igjen!

- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Hadde vært trivelig å kunne møte likesinnede, kanskje hadde Bikerdude hengt seg på også.AJ skrev:Helt enig!RoJo skrev:Når du allikevel er på disse kanter er en tur over Bømlo ikke å forakte. Ta brua til Bømlo i stedet for under fjorden på E 39, på Bømlo har du en del muligheter, nord til Brandasund feks og sørover gjennom Svortland (kommunesenter) retning Langevåg, ferge til fastlandet fra Langevåg til Buavåg derfra opp på RV 47 og til Hgsd. Bømlo har de "beste" MC veiene i Sunnhordland og har den flotteste naturen av alle øyene i området.
Håper å kunne ta en ny tur i år og besøke janonym (og kanskje også RoJo...?) på Stord samtidig
- bikerdude73
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Godt mulig jeg og hadde hengt meg på ja. Må bare få litt forvarsel.RoJo skrev:Hadde vært trivelig å kunne møte likesinnede, kanskje hadde Bikerdude hengt seg på også.AJ skrev:Helt enig!RoJo skrev:Når du allikevel er på disse kanter er en tur over Bømlo ikke å forakte. Ta brua til Bømlo i stedet for under fjorden på E 39, på Bømlo har du en del muligheter, nord til Brandasund feks og sørover gjennom Svortland (kommunesenter) retning Langevåg, ferge til fastlandet fra Langevåg til Buavåg derfra opp på RV 47 og til Hgsd. Bømlo har de "beste" MC veiene i Sunnhordland og har den flotteste naturen av alle øyene i området.

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
-
- Motorsykkelen din: KTM
Hvordan gikk turen? Kom deg ikke helt til Stavanger, vel?LordShaft skrev:Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor folk kan dele gode tips om fine veier eller plasser en må kjøre hvis en skal ut å kjøre på tur her på vestlandet.
Var forøvrig selv i Haugesund på lørdag med sykkelen.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Kontakt:
Nei jeg kom meg såpass sent avgårde at jeg kjørte bare litt rundt på stord. Lekte meg litt på veiene mellom fitjar og Leirvik.
Fantastiske veier. Skal bruke mye mer tid her nede framover ja
Hvor var du på lørdagen?
Fantastiske veier. Skal bruke mye mer tid her nede framover ja

Hvor var du på lørdagen?