Det er vel vanskelig, enn si umulig, å beregne gjennomsnittlig kjørelengde på sykkel.
Kawanor fra Glomfjord sliter ut en BMW på 3 år, mens min fars Aprilia 500 Scooter har knappe 3.000 km på telleren etter 8 sesonger.
Undersøkelsen til NMCU vil jeg påstå er heller ikke til å stole på. Det er vel stort sett de med interesse for sykkel og kjøring som melder inn. Selv om jeg er medlem av NMCU, så har den kjøreundersøkelsen gått meg hus forbi, og jeg kunne bidratt med mine 9.000 km (ganske så gjennomsnittlig m.a.o) på denne undersøkelsen.
Jeg kjenner flere som har "garasjepynt" og som kun er ute det kvarteret sommeren varer i Tromsø..

En annen ting er vel familieforhold og familiens interesse for fars (eller mors) MC-interesse.
Står det en "RRRR"-sykkel med lav km etter "ørten" sesonger, lønner det seg kanskje å se om det er trampoline, barnevogn eller BMX'er på tomta til sykkeleier. Da er det vel sannsynlig at km er lav uten triksing.
På den annen side, en "RRRR" solgt fra en "guttunge" kan også ha lav km uten triksing grunnet prioritering av fest fremfor kjøring. De kjører til nærmeste treff og der står den hele helga, evt uka, alt etter som..
Selv hadde jeg en lavperiode de siste 6 sesongene jeg bodde i Tromsø. Dels pga vær og dels pga familiære forhold. I tillegg er jeg sjømann, så jeg var lykkelig om jeg klarte å runde 2.000 km i sesongen.
Nå satser jeg på å klare 5-10.000 km i året. Fortsatt sjømann, men sesongen er lengere her sørøst og familien har en mye større aksept av "fars" eskapader. :-)