Rimelig og bra overnatting i MC-eldorao!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Rimelig og bra overnatting i MC-eldorao!

Legg inn av AJ »

Fikk nettopp en reklameepost fra Stranda Hotel, som så slik ut:

http://img850.imageshack.us/img850/7853 ... ahotel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette ser unektelig veldig bra ut, eller hva?
Kartet viser også veldig tydelig at hotellet ligger i et område med svært mange gode utfartsteder for MC-folk :yeyeye

Noen som kjenner til hotellet og hvor MC-vennlige de er...?

Kom også gjerne med andre tips om gode og rimelige overnattingstilbud i områder hvor sånne som oss liker å ferdes :prf

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Rimelig og bra overnatting i MC-eldorao!

Legg inn av DrGreve »

Jeg holder på å planlegge årets mc-tur og tenkte å ikke starte en ny tråd for å spørre ett enkelt spørsmål og denne tråden AJ startet passer siden turen går til området.
Hva er best, kjøre opp eller ned Trollstigen?
Jeg skal kjøre hele kysten nedover fra Helgeland til Mørekysten og tenkte å kjøre inn mot innlandet via Åndalsnes og Geiranger. Da er spørsmålet om jeg skal ta Geiranger eller Åndalsnes først og kjøre fylkesvei 63 enten nordover eller sørover. Da vil jeg enten kjøre ned eller opp Trollstigen og funderer på hva som er best..? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Har bodd et steinkast unna Trollstigen. Kjøre ned er mest skremmende. Da ser du hele tiden hvor langt du faller. . :) Jeg synes kjøre opp er mest spennende. Ikke så avhengig av bremser osv. Jeg ville ha startet Møre-turen fra Åndalsnes og over Trollstigen til Valldal, bort til ferja og fortsatt videre til Geiranger.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten

Fra Geiranger kan du naturlig fortsette inn i landet, og inn mot f.eks E6.

Sent from my GT-I9300

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:Har bodd et steinkast unna Trollstigen. Kjøre ned er mest skremmende. Da ser du hele tiden hvor langt du faller. . :) Jeg synes kjøre opp er mest spennende. Ikke så avhengig av bremser osv. Jeg ville ha startet Møre-turen fra Åndalsnes og over Trollstigen til Valldal, bort til ferja og fortsatt videre til Geiranger.

Sent from my GT-I9300
Vi blir å kjøre nedover Atlanterhavsveien og via Molde og inn til enten Geiranger eller Åndalsnes og slik jeg ser det er ditt alternativ det enkleste og så komme ut på E-6 på Otta, Altså Åndalsnes via Geiranger og ned Lom og Skjåk?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten

Du kan ta ferje fra Molde til Vestnes. Kjøre Romsdalsfjorden inn til Åndalsnes, ca 7 mil mener jeg å huske (google vet), og så fortsette til Trollstigen. Otta er nok et naturlig treffpunkt for E6. På den måten får du med deg mye flott natur :)
Sent from my GT-I9300

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:Du kan ta ferje fra Molde til Vestnes. Kjøre Romsdalsfjorden inn til Åndalsnes, ca 7 mil mener jeg å huske (google vet), og så fortsette til Trollstigen. Otta er nok et naturlig treffpunkt for E6. På den måten får du med deg mye flott natur :)
Sent from my GT-I9300
Takker og bukker. Da er saken løst :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:?

Kom også gjerne med andre tips om gode og rimelige overnattingstilbud i områder hvor sånne som oss liker å ferdes :prf
Snikkerens Residens er jo ikke så veldig langt fra Stranda, og er et meget rimelig alternativ hvis du og Bakpå har tenkt dere til området. :thumleft
Jeg kan ikke love like stor frokostbuffe, men noe å bite i blir det nok. Og det gode selskapet over en øl/glass vn finner du ikke på noen hotell. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
AJ skrev:?

Snikkerens Residens er jo ikke så veldig langt fra Stranda, og er et meget rimelig alternativ hvis du og Bakpå har tenkt dere til området. :thumleft
Jeg kan ikke love like stor frokostbuffe, men noe å bite i blir det nok. Og det gode selskapet over en øl/glass vn finner du ikke på noen hotell. ;e
:thumleft
Høres helt klart ut som et alternativ det ikke blir vanskelig å takke ja takk! til :D :thumleft

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

AJ skrev:Fikk nettopp en reklameepost fra Stranda Hotel, som så slik ut:

http://img850.imageshack.us/img850/7853 ... ahotel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette ser unektelig veldig bra ut, eller hva?
Kartet viser også veldig tydelig at hotellet ligger i et område med svært mange gode utfartsteder for MC-folk :yeyeye

Noen som kjenner til hotellet og hvor MC-vennlige de er...?

Passelig langt for en helgetur det der! Genialt - takk for tipset! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

@Geir: Det er fullt mulig å benytte seg av samme tilbud som jeg ga til AJ. Da sparer du deg noen kr, og kanskje du til og med får en "guidet" tur i området. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

Snikkeren skrev:@Geir: Det er fullt mulig å benytte seg av samme tilbud som jeg ga til AJ. Da sparer du deg noen kr, og kanskje du til og med får en "guidet" tur i området. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Takk for et meget sjenerøst tilbud, Snikkeren. Får si som AJ; vanskelig å takke nei til et så godt alternativ! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar