hallgeirbakken skrev:Da var det finito for min Ducati Monster 600 ´97-modell etter motorhavari på E6 i går

Sesongen har gått rett i dass nesten før den startet. Er til å grine av.
Har hatt noen MC-karer til å kikke på den i dag og kostnadene for å få den på veien igjen er større enn hva det er verdt. Ved siden av at motoren må byttes eller totaloverhales, så synger tanken og kjedet på siste vers, forhjulet bør skiftes innen kort tid og sånn fortsetter lista. Det som ikke er så kult er at karene som har kikket på den kalte servicen Løvaas gjorde på den i fjor som "slett arbeid".
Jeg trenger tips til nytt kjøp (og nei, lysten på "ny" Ducati er lav). Synes det er fantastisk moro å kjøre, men jeg har verken greie på motor eller motorsykler for å være ærlig. Monster´n var min første og jeg synes den var morsom til tross for at den var litt "dau". Liker aktiv kjøring, er ingen "cruiser type", men ser ikke helt for meg å gå på en versting sykkel heller. Har blitt 40 og feig , hehe
Hvilken sykkel er noe for meg? Har allerede blitt anbefalt Honda Hornet. Ser at 900´n er interessant!
- Prismessig tenker jeg rundt 100.000,-. 150.000 er vel et absolutt tak
- Har ikke greie på motor. Har skifta olje og oljefilter på Ducatien selv, men der stopper det. Så jeg bør ha en noenlunde "problemfri" sykkel
- Er ingen Harley Davidson fan, men synes XR 1200 er snasen uten at jeg har prøvd den. Kan det være noe?
- bruksområdet blir dagsturer etc. Fruen er ikke interessert i MC og som småbarnsfar så utgår touring-livsstilen
På forhånd takk for innspill
edit: må nevnes at jeg er 180 cm og Monster´n var i nesten minste laget…
Uff dette var leit å lese om ........ Men det finnes alltids en sykkel rundt neste sving som er tilsalgs..
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=41178028
Jeg har kjørt sykkel siden -99 mestparten racing biker , i 2011 bestemte jeg meg for at jeg ville ha en sykkkel med mer oppreist sittestilling som kunne brukes til cruising og også kjøres friskt hvis lysten for det dukket opp igjen.
Dermed falt mitt valg på VROD screamin eagle CVO 1250ccm v-twin på 125hk, før jeg kjøpte den hadde jeg aldri en gang prøvd en vrod
og den eneste måten å få tak i en 2006 var fra USA.
Den gikk igjennom papirmølla i april 2011, har aldri angret på mitt valg et sekund, ønsker man mere RWHK enn de fra fabrikken , er det enkle grep som skal til, relativt enkelt å øke fra 123 til 150hk
Fant denne annonsen på finn,
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=41178028
Den ligger nok desverre litt over det prisnivået du hadde tenkt , men dette skyldes at det er en CVO og har 1250 motoren.
Vrod finnes også i 1130ccm.
Har du ikke prøvd en vrod er bet absolutt å anbefale.
Motoren til denne sykkelen ble bygd/konstruret av Porsche, den drar rett opp i 9000 o/m eller bare ligge å cruise på 3000 med et hav av moment i motoren.
Men det kommer igjen tilbake til hvilken type sykkel du ønsker deg racing ala cbr1000r eller noe mer behagelig doning ala sportsturing eks.
Yamaha fjr1300.
Jeg ser jo at du skriver at du ikke er noen HD-fan.... men jeg foreslår nok det uansett..... et annet godt alt er Triumph Tiger ,,,,, tenk at jeg fikk meg til å skrive det.... saken er den at jeg hentet en Bonneville fra vinterlagring for en bekjent og jeg ble ENORMT overasket hvor fin den sykkelen var å kjøre......
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41618317