Klakke lyd Yamaha r1 01
Klakke lyd Yamaha r1 01
Hei. Har fått ein klakkelyd ved lav hastighet/turtall. Lyden kan minnes om slakk kjede, men denne er ikkje slakk.
Noken som har ein ide på kva dette kan vere? :)
Noken som har ein ide på kva dette kan vere? :)
- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Re: Klakke lyd Yamaha r1 01
Du må nok prøve å klore ned en bedre beskrivelse av lyden en det der - klakkelyder kan jo være nær sagt hva som helst... Kanskje noen her inne kunne ha noen forslag hvis du legger inn en video/lydfil med klakkelyden? 

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1982 Kawasaki KZ650SR D4
høyrest ut som den kommer ifra venstre side, der framdrevet er. Er samme lyd som at kjede klakker mot ramma. Lyden forsvinn når du kjem over 2000-2500 rpm. Samma kva gear den står i
- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Jeg kan desverre ikke bidra noe ang det du lurer på. Men, hjertelig velkommen til Mcsiden
. Flott med nye medlemmer som har R- sykler 

- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Så denne lyden opptrer altså bare når den står i gir og kjedet beveger seg? Ikke når den står i gir og du kar clutchen inne? Ikke i fri? Kan det være møkk & skitt som ligger under dekselet over framdrevet som spiller inn? Hva har du sett på selv annet enn kjedestramming? Og selvsagt; velkommen til forumet!truls87 skrev:høyrest ut som den kommer ifra venstre side, der framdrevet er. Er samme lyd som at kjede klakker mot ramma. Lyden forsvinn når du kjem over 2000-2500 rpm. Samma kva gear den står i
Geir
1982 Kawasaki KZ650SR D4
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-
- Motorsykkelen din: KTM
My bet: Kamkjede. Mest sannsynlig strammeren som ikke strammer skikkelig.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Ville ikkje lyden våre der heile tiden da? Ikkje berre ved lav hastighet?TheHaughom skrev:My bet: Kamkjede. Mest sannsynlig strammeren som ikke strammer skikkelig.
-
- Motorsykkelen din: KTM
Jo, men den kan bli overdøvet av motorlyden når man gir på litt. R1 er jo ikke akkurat en støvsuger. 

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Det er nok en stor mulighet for att det er kamkjede/kamkjedestrammer. Høres gjerne på lavt turtall.
okei. Den lyden som er på tomgang som forandrer seg når du tar i clutchen, kan de vere kamkjede strammer og?
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bare for å få det bekreftet at jeg har forstått det rett, så er lyden der når sykkelen er i fri og står stille også, eller bare når du kjører?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

er ein lyd når du kjøyrer i lav hastighet, 10km/t ca med lavt turtall og ein anna når du står på tomgang som forandrer seg når du tar inn clutchen. Om dette er samme lyd/problem veit eg ikkjeDrGreve skrev:Bare for å få det bekreftet at jeg har forstått det rett, så er lyden der når sykkelen er i fri og står stille også, eller bare når du kjører?
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Få hjelp av en kompis til å styre clutch og gass mens du bruker ett skrujern som stetoskop for å lokalisere mer nøyaktig hvor lyden/lydene kommer fra. Aller best hvis du får tak i ett ordentlig legestetoskop :)
Det er litt forvirrende at lyden forandrer karakter når clutchen aktiveres, for det signaliserer at det ikke er reg-kjeden..
Men prøv å lokalisere lydkilden litt mer nøyaktig først..
Det er litt forvirrende at lyden forandrer karakter når clutchen aktiveres, for det signaliserer at det ikke er reg-kjeden..
Men prøv å lokalisere lydkilden litt mer nøyaktig først..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)