Hei.
Har akkurat tatt lappen og vurderer å kjøpe meg en litt eldre tdm, dvs nyere 850 eller eldre 900. Er det noe spesielt jeg må være obs på når jeg skal se på/prøvekjørte?
Håvard
Vurderer tdm, noe jeg må være obs på?
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Vurderer tdm, noe jeg må være obs på?
Ikke mye plunder med de syklene. TDM'en var min første sykkel også. 2002-04 modellene tror jeg hadde en recall - greit å sjekke at den er gjort. Ellers det vanlige: service historikk, generelt vedlikehold, skader o.l.Jeger68 skrev:Hei.
Har akkurat tatt lappen og vurderer å kjøpe meg en litt eldre tdm, dvs nyere 850 eller eldre 900. Er det noe spesielt jeg må være obs på når jeg skal se på/prøvekjørte?
Håvard
Min gamle står hos MC Huset nydal, det er et prakteksemplar (innbytte - ikke lagt ut på Finn ennå) - men det er en 2007 modell så den vil kanskje bli for dyr?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Bikeridr
- Innlegg: 185
- Registrert: 20 jun 2012, 16:43
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
- Bosted: På to hjul / Babīte
Re: Vurderer tdm, noe jeg må være obs på?
Jeg hadde en 2002 TDM 900 i 9 år.
En helt fantastisk sykkel. 2002 og 2003 modellene (900 m/injection) fikk recall pga "for brå overgang" mellom "litt gass" og "null gass" på rulla. Jeg hadde min inne, men merket egentlig ikke noen foskjell før og etter, ergo ser jeg det som uten betydning om den evt ble levert inn eller ikke.
Hva man ellers kan si.. Vel, den egner seg nok aller best for folk som er 175cm eller høyere. Jeg er 170 og rakk ikke ordentlig ned på begge sider.
Den er nydelig å kjøre, hadde flere nonstop 1.000+ km i strekk på kjøreturene og motoren har en fantastisk karakteristikk og "riktig" både gearing og lyd. Motorbremsen er ganske kraftig siden det er en relativt stor twin, så om du bråslipper rulla bikker du fort fremover
Kjøreegenskapene er et kapittel for seg selv, man knekker rundt hjørner og kan legge seg "skinnflatt" i svingene på utsiden der RRRRRRRRRRRR-gutta blir småbrun i rumpa.. (Deilig følelse akkurat det der) :-)
Feil og mangler man skal se etter?
Vel, som på alle sykler, ikke rammeskeiv, generell slitasje, servicehefte, ulyder i motoren osv..
Ellers tør jeg påstå at det er en ekstremt pålitelig sykkel.
En helt fantastisk sykkel. 2002 og 2003 modellene (900 m/injection) fikk recall pga "for brå overgang" mellom "litt gass" og "null gass" på rulla. Jeg hadde min inne, men merket egentlig ikke noen foskjell før og etter, ergo ser jeg det som uten betydning om den evt ble levert inn eller ikke.
Hva man ellers kan si.. Vel, den egner seg nok aller best for folk som er 175cm eller høyere. Jeg er 170 og rakk ikke ordentlig ned på begge sider.
Den er nydelig å kjøre, hadde flere nonstop 1.000+ km i strekk på kjøreturene og motoren har en fantastisk karakteristikk og "riktig" både gearing og lyd. Motorbremsen er ganske kraftig siden det er en relativt stor twin, så om du bråslipper rulla bikker du fort fremover

Kjøreegenskapene er et kapittel for seg selv, man knekker rundt hjørner og kan legge seg "skinnflatt" i svingene på utsiden der RRRRRRRRRRRR-gutta blir småbrun i rumpa.. (Deilig følelse akkurat det der) :-)
Feil og mangler man skal se etter?
Vel, som på alle sykler, ikke rammeskeiv, generell slitasje, servicehefte, ulyder i motoren osv..
Ellers tør jeg påstå at det er en ekstremt pålitelig sykkel.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*
*Honning og RigaBalsam*