Hadde sånn halvveis bestemt meg for en ny tilsvarende fra Halvarsson, den har jo definitivt gjort en grei jobb i forhold til prisen. Men siden jeg kjører hele året (dvs ved -10°C da gir jeg meg) i alskens vær (mye vått og kaldt) hadde det vært praktisk med en kjøredress som er såpass tett at jeg slipper å ha regndress utpå.
Hof MC har Klim Latitude på billigsalg. Visstnok et parti de kjøpt i forbindelse med at det kommer nye modeller. Greit nok for meg, trenger ikke siste skrik, bare det gjør jobben.
Ringte til Hof, og fyren var overbevisende på at Latitude-en ville gjøre jobben. Han var og såpass ærlig å si at jakken har fått litt kritikk for noe høy og stiv hals, og buksen ikke passet alle, men at det ellers var mye dress for pengene. Får mulighet til å returnere varene og få pengene igjen (minus frakt) om det ikke passer. Normalt er jo prisene på Klim noe hinsides høyt, på nivå med Rukka og vel så det (Klim Rally jakke = 15 høvdinger).
Såvidt jeg kan se er en av hovedpoengene med Klim (og Rukka) at de har "ekte" GoreTex helt ute ved ytterste stofflaget, derved skal ikke klærne trekke til seg noe videre med vann, i motsetning til mange andre dresser...
Noen tanker, anbefalinger, advarsler, før jeg klikker på kjøpeknappen i aften?

Er blitt anbefalt str M i jakke og 34 i bukse. Er 1.73 cm og 82KG, lange armer og rygg, ikke så lange ben.