Tour de F...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Tour de F...

Legg inn av RuneMC »

Vel, vi har vel alle tatt en kikk på Tour de F... ( "F" som alle i MC-verdenen vet betyr kåpekledde MC'er i motsetning til "N" som står for nakne/uten kåpe).

Og er det ikke kjekt å se at MC'ene leder hele tiden foran den gemene hop av trå-syklister :lol
Må være kjipt for syklistene å bare se ryggen til MC-førere som drar fra dem så lett som bare det.

Men - og her kommer egentlig poenget etter litt humoristisk innledning - hvilke modeller av MC er det vi ser? :-k :scratch

De er jo så innpakket i diverse reklame at det er neimen ikke lett å se....

Forøvrig må jeg si Korsika's svingete veier så rimelig fornøyelige utifra et MC-kjørings perspektiv også :janikk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Tour de F...

Legg inn av JohnnyTh »

Vet ikke hva det er nå, men Kawasaki GTR1400 har blitt brukt tidligere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Aner ikke hva de kjører,men her har vi i alle fall en morsom syklist som ikke setter særlig pris på MC-følget, og kaster flaske etter han. :twisted
(På slutten er det visst en MC-velt også)

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4XxCZagAjk[/video]

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

RuneMC skrev:Må være kjipt for syklistene å bare se ryggen til MC-førere som drar fra dem så lett som bare det.
Det er mange GTR der ser jeg, følger ikke med men noen klipp på nyhetene har jeg sett.
GTR har jeg vært forelsket i før, har også kjørt den. Knakende god sykkel det :thumleft

Men en kammerat av meg som ikke er helt pinglete til å kjøre, har kjørt følgesykkel før og han sier han kjører for Konge og fedreland i utforkjøringene for å holde følge med dem. Det går fort i svingene der gitt :-)å

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Helt klar Busa-T, det går skikkelig unna i nedoverbakkene.

Min kollega kjører kamera-MC under sykkeldelen av "Norseman Extreme Triathlon". Han har selv en god gammel CBX1000, men for filmingen kjører han Kawasaki Z1000SX, og får visst kjørt seg bra i bakkene når han liksom skal prøve å gi stakkaren bakpå gode spennende film-vinkler.

For de som ikke vet det; Norseman er de nøttingene som starter med ca 4km svømming i Eidsfjorden, for så og sykle 18 mil fra Eidfjord, over Hardangervidda til Tinnsjø. Derfra avslutter de med en herlig løpetur de 42 km opp til toppen av Gaustadtoppen. Hver sin smak! :scratch

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

PCP skrev:Helt klar Busa-T, det går skikkelig unna i nedoverbakkene.

Min kollega kjører kamera-MC under sykkeldelen av "Norseman Extreme Triathlon". Han har selv en god gammel CBX1000, men for filmingen kjører han Kawasaki Z1000SX, og får visst kjørt seg bra i bakkene når han liksom skal prøve å gi stakkaren bakpå gode spennende film-vinkler.

For de som ikke vet det; Norseman er de nøttingene som starter med ca 4km svømming i Eidsfjorden, for så og sykle 18 mil fra Eidfjord, over Hardangervidda til Tinnsjø. Derfra avslutter de med en herlig løpetur de 42 km opp til toppen av Gaustadtoppen. Hver sin smak! :scratch
Tror jeg skulle fiksa 1km svømmetur ihvertfall.. : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar