Nummer-skilter / kjennemerke

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Persoyvind
Innlegg: 40
Registrert: 04 mai 2010, 13:59
Motorsykkelen din: Honda XL600
Sted: Hamar

Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av Persoyvind »

Finnes i flere former og fassonger, mye en må huske på. (Håper en litt åpen "skilt-tråd" kanskje kan oppklare noen "mysterier".)


Mitt nåværende spørsmål lyder som så. Kan en betale halv årsavgift på to sykler, om hverandre..? (en fra jan-jul, og en fra aug-des) Veit det er 6mdr. men det gjelder bil, og sykler for noen år siden, men mener mc har fått lenger frist i de senere årene! Noen som kan bekrefte? (Hører med vv i løpet av uka)
Honda XL600L
Benelli Adiva
(Audi A3)
Suzuki TS X (*93/97)
*Yamaha Slider (01)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av jongsanim »

Aner ikke, men dette hadde vært veldig interessant for meg og, så oppdater oss hvis du finner svar :)

Regner med at det innebærer masse unødvendig byråkrati :P

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av Kawagutten »

Har du skilt på 1 januar får du regninga i posten og må betale årsavgift for hele året men leverer du inn skilt før nyttår og tar det ut etter 1juli betaler du bare halv årsavgift.De datoene får du ikke gjort noe med. Har du betalt årsavgiften og leverer inn skilt før 1 juli får du halve igjen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Persoyvind
Innlegg: 40
Registrert: 04 mai 2010, 13:59
Motorsykkelen din: Honda XL600
Sted: Hamar

Re: Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av Persoyvind »

Håper jeg finner ett svar snart. må levere skiltene på minst ett kjøretøy i løpet av desember, og adventstiden går fort! :\ Håpet er å finne en løsning som gir en vinter/vår-sykkel, og en sommer/høst-sykkel, med å levere skiltene! :) (Blir for mye unødvendig utgifter med årsavgift*3!+ forsikring på 3 kjøretøy! Jeg er jo bare en person!?! :(

Flere som har ett spørsmål de trenger svar på, ang skilter..? :)
Honda XL600L
Benelli Adiva
(Audi A3)
Suzuki TS X (*93/97)
*Yamaha Slider (01)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av Kawagutten »

Det er det samme med mc som med bil. Vil du ha skilter fra mars til oktober er det bare å betale hele årsavgifta.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Lego
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2011, 12:07
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Re: Nummer-skilter / kjennemerke

Legg inn av Lego »

Det enkleste er ofte det beste: Send en mail eller ring til din nærmeste trafikkstasjon. http://www.vegvesen.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar