På grunn av det fuktige været vi har hatt i det siste, så har det blitt fuktig/kondens i garasjen der hvor jeg har syklene mine... Dette fører da til at det blir kondens på syklene

Setter pris på svar.
Erik.H.M skrev:Jeg har full tank, men har ikke bytta olje. Jeg har heller ikke prøvd å lufte.
Det at det må være plussgrader for at en luftavfukter skal fungere tror jeg ikke blir noe problems da det er ca. 5-9 plussgrader stort sett alle dager.
Er det en dum ting å spraye hele sykkelen inn med WD-40/TF2?
Ja, æ vil si at deg e en dum ting å gjøre.Erik.H.M skrev:Jeg har full tank, men har ikke bytta olje. Jeg har heller ikke prøvd å lufte.
Det at det må være plussgrader for at en luftavfukter skal fungere tror jeg ikke blir noe problems da det er ca. 5-9 plussgrader stort sett alle dager.
Enig med ZZR-Erling: All grunn til å tror at det ikke er noen grunn til bekymring.Erik.H.M skrev:Jeg har full tank, men har ikke bytta olje. Jeg har heller ikke prøvd å lufte.
Høres interessant ut. Disse posene kan ikke brukes over flere år??MGR1 skrev:Sett syklene i pose. Det finnes et dertil egnet produkt som heter Corrodom, som opprinnelig var beregnet på lagring av offshoreutstyr. Disse posene er coatet på innsiden med et korrosjonshemmende stoff som metter lufta i posen slik at korrosjon ikke kan oppstå, selv om det skulle komme fuktighet inn.
Posen har glidelås og er helt tett. Lufta inni danner en "buffer", slik at ved raske temperaturskifter vil det ikke kondensere på sykkelen.
MC-avisa selger disse for rundt 700,- kr, men jeg pleier å kjøpe de på eBay.de for et par hundrelapper. Jeg har brukt disse posene i 20 år nå med stor suksess.
De blir glatte. Samme med bremseskiver - fikk wd-40 på skivene mine og det var null brems ...Erik.H.M skrev:hvorfor skal jeg ikke få det på dekka? Er det fordi olje er vanndrivende, og gjør dekka tørre?
MC-avisa sier de må byttes hvert år, men jeg bruker de til det blir huller, ofte 5-6 år.Erik.H.M skrev:Høres interessant ut. Disse posene kan ikke brukes over flere år??MGR1 skrev:Sett syklene i pose. Det finnes et dertil egnet produkt som heter Corrodom, som opprinnelig var beregnet på lagring av offshoreutstyr. Disse posene er coatet på innsiden med et korrosjonshemmende stoff som metter lufta i posen slik at korrosjon ikke kan oppstå, selv om det skulle komme fuktighet inn.
Posen har glidelås og er helt tett. Lufta inni danner en "buffer", slik at ved raske temperaturskifter vil det ikke kondensere på sykkelen.
MC-avisa selger disse for rundt 700,- kr, men jeg pleier å kjøpe de på eBay.de for et par hundrelapper. Jeg har brukt disse posene i 20 år nå med stor suksess.
Er det et spesielt merke du bruker? Når jeg søker på"Corrodom" på ebay, så får jeg kun opp denne http://www.ebay.com/itm/CORRODOM-CORRCO ... 3a831a7f17MGR1 skrev:Sett syklene i pose. Det finnes et dertil egnet produkt som heter Corrodom, som opprinnelig var beregnet på lagring av offshoreutstyr. Disse posene er coatet på innsiden med et korrosjonshemmende stoff som metter lufta i posen slik at korrosjon ikke kan oppstå, selv om det skulle komme fuktighet inn.