"Personlig" forhold til sykkeln..?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

"Personlig" forhold til sykkeln..?

Legg inn av SuperTenere »

Godt nyttår og vel overstått! Vi skriver nytt år og snart ny sesong, skal bare bli ferdig med nedoverskiene, så er jeg klar:) Som vanlig på denne tiden sitter jeg på nettet og sjekker markedet for bruktsykkelen og må jo innrømme at lysten på noe "nytt" melder seg. Sikler litt på DL1000, TDM, Varadero og den slags. Meeenn....jeg har jo min gamle sliter...som ikke er verdt stort...som har kostet meg endel kroner...som jeg har skrudd i småbiter flere ganger...som jeg kjenner alle lyter og skavanker på....og som jeg, sukk, er så glad i <3 Hva skal jeg gjøre med den? Selge den for en slikk og nesten ingenting? Avskilte å la stå? Gi den bort? Beholde den med skilter og alt? Føles som man vurderer å skifte ut ett familiemedlem...Tror kanskje man utvikler ett "tettere" forhold når man driver å skrur. Har hatt det slik med de fleste bilene også, merker at forholdet blir litt anderledes til den nesten nye merca...som jo ikke trenger skruing...enda iallefall;)
Hvordan er deres forhold til tohjulingen? Har forståelse for at ikke alle kan være HELT ærlig, da jeg har registrert at noen av dere er så heldige å ha deres bedre halvdel med her på forumet...;)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: "Personlig" forhold til sykkeln..?

Legg inn av Kmann »

Kjenner igjen den ja. Har en K100 som jeg har hatt noen år og skrudd endel på både på vei og garasje. Kan vel det elektriske ganske bra, er jo ikke noe annet som ryker på de :), Nå har jeg skaffet en R1150GS som venter på våren. Liker nesten ikke de første turene med nytt kjøretøy, hva var den lyden`?, fusker den nå?, skal det være slik....?
Men hva med den gamle fra 86? Selges for 15-20 lapper, avskilte til den blir veteran? Har tatt av skilta og får vurdere utover. Kanskje jeg ikke blir fortrolig med GS'n selv om jeg vet 100% sikkert ++ at det er jo VERDENS BESTE SYKKEL !!!!!!!!! kanskje...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svar