Snart tid for nytt opptak! Ta kontakt hvis du også tenker det kan være sunt med litt avveksling fra rutinert kontorliv og sofagriseri:
"Innsatsstyrkene på ca 3000 personell utgjør spydspissen av kampkraft i Heimevernet og består av et spesielt utvalgt, utdannet og utrustet mannskap. Styrken kan hurtig mobiliseres og er en nasjonal ressurs. Innsatsstyrkene bidrar til nasjonal sikkerhet.
Personellet har normalt lang fartstid fra Forsvaret -og ofte også fra internasjonale operasjoner. De har skrevet en innsatsavtale med Forsvaret og mottar lønn og bonustillegger - men jobber til daglig i sivil jobb. Dette er erfarne og voksne soldater, som har et ønske om å kunne bidra om samfunnet trenger det.
Innsatssoldatene kommer ofte fra operative avdelinger i Forsvaret og forplikter seg til minimum 2-3 uker med militær trening hvert år, og kan bli beordret på skarpe oppdrag i Norge. De må oppdatere og videreutvikle sin militære kompetanse fortløpende. De kan delta på en rekke fagkurs, task force-oppdrag og andre forsvarsaktiviteter."
http://m.hv.forsvaret.no/info/sok/isty/ ... pptak.aspx
Hv trenger mer folk
Hv trenger mer folk
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Hv trenger mer folk
Vært i (gamle)-HV,venting og tull og tøys meste av tida....
Men bevares...noe positivt og tror det er mye bedre nå...
Så lykke til de som vil !!
Men bevares...noe positivt og tror det er mye bedre nå...

Så lykke til de som vil !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Kan bekrefte at øvelser er noe helt annet nå, og ikke bare i innsatsstyrker. Nå er det godt planlagt og effektivt, med et minimum av venting og bortkastet tid. Ihvertfall er det min opplevelse de siste 4-5 årene.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Da jeg var troppsbefal i HV en gang på slutten av 90 tallet gjorde vi store endringer. Vi innførte alkoholforbud og fikk med oss bl.a. marinejegere som markører/instruktører. Tror nok en og annen pensjonist fikk litt bakoversveis, men ungdommen var fornøyd
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Vi har hatt sammarbeidsøvelser med både MJK og FSK. Veldig morro å se hvordan proffene jobbe. Når vi på evaluering fikk skryt av FSK for at de ikke hadde funnet vaktposten vår med termisk utstyr, så svarte en kolega; ddddet vvaaarrr sikkkkert fordiii vi var sååå jæveeelig kalde.
Har og vært på øvelse Nighthawk i Danmark som arangeres årlig av Danske Jegerkorpset. Det er en øvelse der alle Europeiske spesialavdelinger er invitert. Vi var terrorister og fikk juling av svensker, italienere, nederlendere, nordmenn og spajoler. Men morro var det. Øvelse i Danmark er ikke som i norge. På lørdagskvelden fikk vi fri for å gå på byen. Jeg var som vanlig edru og mange av oss hadde ikke med sivilt tøy så vi gikk i uniform. Sent på kvelden sto jeg utenfor en pub og snakket med noen godt voksne nordmenn, da en full norsk ungdom og kompisen kom bort og ville sloss. Jeg prøvde å jatte med ham og pratet videre med de andre. Han ble mer og mer hissig og jeg var litt bekymret da plutselig en i gruppen med voksne (50år +) sa: du gutten min, jeg tror du må se bak deg. Da sto det ti andre i uniform, de fleste dobbelt så store som ham. Da fant han ut at han ikke var sinna alikavell. Ble en god historie.
Har og vært på øvelse Nighthawk i Danmark som arangeres årlig av Danske Jegerkorpset. Det er en øvelse der alle Europeiske spesialavdelinger er invitert. Vi var terrorister og fikk juling av svensker, italienere, nederlendere, nordmenn og spajoler. Men morro var det. Øvelse i Danmark er ikke som i norge. På lørdagskvelden fikk vi fri for å gå på byen. Jeg var som vanlig edru og mange av oss hadde ikke med sivilt tøy så vi gikk i uniform. Sent på kvelden sto jeg utenfor en pub og snakket med noen godt voksne nordmenn, da en full norsk ungdom og kompisen kom bort og ville sloss. Jeg prøvde å jatte med ham og pratet videre med de andre. Han ble mer og mer hissig og jeg var litt bekymret da plutselig en i gruppen med voksne (50år +) sa: du gutten min, jeg tror du må se bak deg. Da sto det ti andre i uniform, de fleste dobbelt så store som ham. Da fant han ut at han ikke var sinna alikavell. Ble en god historie.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.