zeat skrev:Hei. har nå hatt min Varadero 125, 2004 modell over det siste året. Fjernlyset mitt virker til å være defekt.
Når jeg skrur på fjernlyset så aktiverer den fjernlyslampene (kan lite om navna på lampene, men dere skjønner forhåpentligvis :) ), men i det samme så deaktiverer den blendlysa (? de som brukes når man ikke har fjernlys

), som gjør fjernlyset så og si ubrukelig siden det da bare dekker de ytterste "kantene".
Derimot hvis jeg holder fjernlysknappen akkuratt på slirepunktet imellom så er det sånn jeg regner med at det skal være, og er et mye bedre lys.
Spørsmålet mitt er da, hva er det som skaper dette problemet, pæra, et rele eller lignende, og er dette noe som kan fikses lett?
Også har jeg en sprekk i lykteglasset, har hørt dette er ulovlig? isåfall så får jeg bytte denne ^^
Takker for deres tid og svar.
Håper på hjelpsomme og positive svar.
Du beskriver det alle som har Varadero 04 har opplevd. Det jeg tror du prøver å si, er at når du har nærlys, virker det som du har mye lys, mens når du bytter, får du ikke det. I Norge er det faktisk (merkelig nok) forbudt, med doble lys. Du har ikke lov til å ha to nærlys som lyser samtidig. Nærlyset er jeg usikker på, men de nevnte at om du har to fjernlys, vil du blende biler. . Og andre.
Ja nærlyset blir "deaktivert" når du switcher og det er normalt, uansett om du har Honda Varadero eller andre.
Og ja, du får dobbelt lys når du har fjernlysknappen i midtstilling, uten at det er bra, som en annen her nevner.
Jeg hadde doble lys da jeg fikk sykkern min, men så endra verkstedet det, fordi det var ulovlig. . Ett argument var visstnok at du også kunne bli tatt for å være en bil.. Når du nevner dårlig lys, vil jeg sjekke med et verksted om pærene er montert feil, er moden for utskiftning, eller om reflokterene inne i kåpa, rett og slett er matte og trenger en puss. Det skal vanskelig gjøres å sette pærene feil, men det kan være fingeravtrykk på pærene.
Du sier noe om en sprekk i lykteglasset. . Dette er ikke en sprekk i et glass du kan bytte. Du må bytte frontkåpa.
Til slutt: Når du har fjernlysknappen på 0, har du Nærlys. Har du knappen på 1, har du fjernlys. Midtstilling (som ikke er bra) gir deg doble lys.