Service/garanti etc

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
svein690
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015

Service/garanti etc

Legg inn av svein690 »

Heisann

Når en mc har garanti på 2 år, og garantien går ut, fortsetter dere å sette sykkelen på verksted hvis dere egentlig kan skru selv?

i mitt tilfelle, så er jeg utdannet bilmekaniker, og hadde mc som valgfag men jeg gikk på skolen, så jeg tror jeg kommer til å stå for servicene selv, kanskje med unntak av ventiljusteringer

Så, er ute etter fordeler/ulemper/meninger rundt dette :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Service/garanti etc

Legg inn av Kawagutten »

svein690 skrev:Heisann

Når en mc har garanti på 2 år, og garantien går ut, fortsetter dere å sette sykkelen på verksted hvis dere egentlig kan skru selv?

i mitt tilfelle, så er jeg utdannet bilmekaniker, og hadde mc som valgfag men jeg gikk på skolen, så jeg tror jeg kommer til å stå for servicene selv, kanskje med unntak av ventiljusteringer

Så, er ute etter fordeler/ulemper/meninger rundt dette :thumleft
Siden du kan skru burde du ta alt selv og heller legge ved kviteringer i serviceheftet.Da vet du at det er gjort :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

svein690
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015

Legg inn av svein690 »

Men ved et eventuelt salg senere, ville dere sett på det som negativ at det er eieren selv som har tatt service i forhold til merkeverskted?

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

svein690 skrev:Men ved et eventuelt salg senere, ville dere sett på det som negativ at det er eieren selv som har tatt service i forhold til merkeverskted?
Spørs hvem som skal kjøpe og hvem som selger..

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

På bilen min skriver jeg hva som byttes/justeres i servicehefte, sammen med km stand og dato. Så lenge bilen har en lav verdi når den selges, tror jeg det er greit. Litt værre hvis det er en nesten "ny" sykkel.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar