Hei ! Er ny eier av 93 mod. Kawasaki Vulcan 750 gått 32000 km.
Har en mistanke om at den ikke har fått de servicer den skulle hatt.
Når den er varm, trenger den choke for å starte igjen. Ventiljustering ?
Takker på forhånd for svar.
Kawasaki Vulcan 750.
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Hadde en Vulcan en gang. Den var alltid vanskelig å starte når den var varm, dvs. når den hadde stått mellom 5 og 45 min. sånn ca. Med èn gang den var stoppet, startet den greit, og når kald. Tror ikke det er så mye å gjøre med det. Men husker jeg prøvde å bestemme meg på forhånd hvor lenge jeg skulle vente før jeg startet den igjen...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Tung å starte ved halvvarm og varm motor, det første du da har mistanke om er tennpluggene. Klassisk kjennetegn, begynn der!
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Takker så mye for svar !
Hadde en Kawa 800 Classic for noen år siden, og den var svært kilen på choken selv om den var "halv-varm".
Noe lignende her kanskje ?
Nok en gang, tusen takk for svar !
Hadde en Kawa 800 Classic for noen år siden, og den var svært kilen på choken selv om den var "halv-varm".
Noe lignende her kanskje ?
Nok en gang, tusen takk for svar !
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Viser til mitt første spørsmål over her. Har alltid trodd at disse symptomene betydde "ventiljustering".
Har hatt et par-tre MC'er før, men har alltid levert de inn til periodisk vedlikehold, og gikk utifra at dette ble sjekket/justert.
På mine gamle dager (bedre tid) har jeg lyst til "å mekke" litt på egenhånd, og leita nøye gjennom Clymer sin håndbok for å finne tabell over "valve clearence", men fant ingen !!! Kom plutselig over et lite, unnselig kapittel der det sto :
"Valve Clearance Measurement and Adjustment" til overskrift. "The engine is equipped with a hydraulic valve train adjuster system and
requires no periodic valve adjustment. The only time any adjustment is necessary is after a cylinder head has been overhauled:
see Chapter Four". Dette betyr, etter mine engelskunnskaper,at jeg har ett mindre problem og tenke på, og bør lene meg på de to svara
jeg fikk fra Anaxim og kjellv. Isåfall legger jeg meg langflat, lar disse to svara sive inn, og bøyer meg i støvet !!!
Er gammel og mistroisk. Kan dette stemme ? Har Verden virkelig gått framover ???
Har hatt et par-tre MC'er før, men har alltid levert de inn til periodisk vedlikehold, og gikk utifra at dette ble sjekket/justert.
På mine gamle dager (bedre tid) har jeg lyst til "å mekke" litt på egenhånd, og leita nøye gjennom Clymer sin håndbok for å finne tabell over "valve clearence", men fant ingen !!! Kom plutselig over et lite, unnselig kapittel der det sto :
"Valve Clearance Measurement and Adjustment" til overskrift. "The engine is equipped with a hydraulic valve train adjuster system and
requires no periodic valve adjustment. The only time any adjustment is necessary is after a cylinder head has been overhauled:
see Chapter Four". Dette betyr, etter mine engelskunnskaper,at jeg har ett mindre problem og tenke på, og bør lene meg på de to svara
jeg fikk fra Anaxim og kjellv. Isåfall legger jeg meg langflat, lar disse to svara sive inn, og bøyer meg i støvet !!!
Er gammel og mistroisk. Kan dette stemme ? Har Verden virkelig gått framover ???
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Fremover ? HD har hatt hydrauliske ventilløftere i flere generasjoner, GoldWing har det,
Og sikkert enda flere
Og sikkert enda flere
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Kawasaki Vulcan 750.
Joda, sikkert det, og flere og. Men har aldri hatt HD eller Goldwing, og dessuten var der en smule ironi i svaret.
Du får ha overbærenhet med en gammel sjel !
Du får ha overbærenhet med en gammel sjel !