Kawasaki Vulcan 750.

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
HTA600
Motorsykkelen din: Honda Transalp 600 93

Kawasaki Vulcan 750.

Legg inn av HTA600 »

Hei ! Er ny eier av 93 mod. Kawasaki Vulcan 750 gått 32000 km.
Har en mistanke om at den ikke har fått de servicer den skulle hatt.
Når den er varm, trenger den choke for å starte igjen. Ventiljustering ?
Takker på forhånd for svar.

Anaxim
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02

Re: Kawasaki Vulcan 750.

Legg inn av Anaxim »

Hadde en Vulcan en gang. Den var alltid vanskelig å starte når den var varm, dvs. når den hadde stått mellom 5 og 45 min. sånn ca. Med èn gang den var stoppet, startet den greit, og når kald. Tror ikke det er så mye å gjøre med det. Men husker jeg prøvde å bestemme meg på forhånd hvor lenge jeg skulle vente før jeg startet den igjen...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Tung å starte ved halvvarm og varm motor, det første du da har mistanke om er tennpluggene. Klassisk kjennetegn, begynn der!

HTA600

Legg inn av HTA600 »

Takker så mye for svar !
Hadde en Kawa 800 Classic for noen år siden, og den var svært kilen på choken selv om den var "halv-varm".
Noe lignende her kanskje ?
Nok en gang, tusen takk for svar !

HTA600

Legg inn av HTA600 »

Viser til mitt første spørsmål over her. Har alltid trodd at disse symptomene betydde "ventiljustering".
Har hatt et par-tre MC'er før, men har alltid levert de inn til periodisk vedlikehold, og gikk utifra at dette ble sjekket/justert.
På mine gamle dager (bedre tid) har jeg lyst til "å mekke" litt på egenhånd, og leita nøye gjennom Clymer sin håndbok for å finne tabell over "valve clearence", men fant ingen !!! Kom plutselig over et lite, unnselig kapittel der det sto :
"Valve Clearance Measurement and Adjustment" til overskrift. "The engine is equipped with a hydraulic valve train adjuster system and
requires no periodic valve adjustment. The only time any adjustment is necessary is after a cylinder head has been overhauled:
see Chapter Four". Dette betyr, etter mine engelskunnskaper,at jeg har ett mindre problem og tenke på, og bør lene meg på de to svara
jeg fikk fra Anaxim og kjellv. Isåfall legger jeg meg langflat, lar disse to svara sive inn, og bøyer meg i støvet !!!
Er gammel og mistroisk. Kan dette stemme ? Har Verden virkelig gått framover ???

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Fremover ? HD har hatt hydrauliske ventilløftere i flere generasjoner, GoldWing har det,
Og sikkert enda flere
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

HTA600

Legg inn av HTA600 »

Joda, sikkert det, og flere og. Men har aldri hatt HD eller Goldwing, og dessuten var der en smule ironi i svaret.
Du får ha overbærenhet med en gammel sjel !

Svar