Hei, jeg har en litt gammel sykkel som har trommelbrems på forrhjulet, i midten av den ligger speedometeret som var rustet fast, så jeg dro til Ebay.com hvor jeg fant en helt ny trommel i annen farge som måtte borres for å få en viktig del av bremsesystemet til å passe, speedometeret på den fungerte og bremsene også, jeg prøver å montere hjulet på sykkelen igjen, men når jeg strammer skruen så låses hjulet. Jeg har prøvd å smørre kantene av trommelen med fett slik at det glir lettere, men det hjelper ikke, størrelsen er nøyaktig den samme som den forrige (Som jeg kan se) og jeg tenker at siden den går fint rundt når den ikke er stram så passer den fint. Jeg har planlagt å prøvekjøre den litt når motoren er tilbake og så stramme mer og mer etter hvert som det slites ned (forhåpentligvis)
Men det er jo ikke sikkert at det hjelper, så hva tror dere kan være galt? Både jeg og min far har ikke anelse om hva som kan være galt.
Trommelen til trommelbrems på bakjhul, trenger hjelp.
- ThemotorsykkelGuy
- Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Re: Trommelen til trommelbrems på bakjhul, trenger hjelp.
565 eller wd40 og mild tvang er det første jeg tenker. pøs på med 565 og prøv å få litt bevegelse i hjulet før du pøser på med mer.
ren guesstimation men verdt forsøket.
ren guesstimation men verdt forsøket.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Aner ikke hva det kan være, men jeg tror ikke spray er det rette verktøyet i dette tilfellet. Det høres ut til å være noen dimensjonsforskjeller et eller annet sted ... dybden på trommelen kanskje? ... eller noe wire-krølll?
Aner ikke, men det var det første jeg tenkte

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jeg tenker at det kan være noen spacere/hylser som ikke er der de skal være. Sånn at presset kommer på trommel i stedet.. Jeg aner ikke, men bare gjetter..
rop

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- ThemotorsykkelGuy
Nei ikke godt å si, har ennå den gamle, så blir kanskje å måle begge to både i høyde og bredde, og så sammenligne litt.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Her er et bilde av forbremsa til en dt 125 g fra 1980.
Det er langt ifra sikkert at bildet viser din bremsetrommel, men der ser du ihvertfall hva slags deler den har og rekkefølgen på delene.
Ikke finn på å smøre bremsen eller delene med noe som helst, det SKAL gå lett rundt etter at muttern er stammet til.
Men gjør som etpar andre har foreslått, mål gamle og nye deler med skyvelære.
Hvor måtte det bores hull, forresten ?
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 3_09a7.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er langt ifra sikkert at bildet viser din bremsetrommel, men der ser du ihvertfall hva slags deler den har og rekkefølgen på delene.
Ikke finn på å smøre bremsen eller delene med noe som helst, det SKAL gå lett rundt etter at muttern er stammet til.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 3_09a7.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ThemotorsykkelGuy
Det måtte bårres der hvor del nr. 22 skal inn. Den originale trommelen ligner den på bildet på en prikk, den nye jeg kjøpte har bremse del nr. 19 og nr. 22 på motsatt side, og ser litt annerledes ut på utsiden, men ellers på innisden ser den temmelig lik ut.Jompa skrev:Her er et bilde av forbremsa til en dt 125 g fra 1980.