Regn her idag....
Sitter og "fintenker"
Hva med å montere en svettlapp på forskjermen ???
Kjøring i regn medfører masse "dritt" på motor og eksos.. + ekstra arbeide med rengjøring....
Det finnes jo svettlapper til de fleste mcer å få kjøpt,også min...
Noen grunn til at det er få mcer med svettlapp ?
Sist redigert av AJ den 10 jun 2014, 20:47, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse:"Svettlapp" eller "skvettlapp"...? Mest vanlig er muligens skvettlapp...?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
Grunnene til at slikt ikke er montert på nye sykler er flere:
Priskonkurranse motorsykkelmerkene mellom er nok den viktigste. Det gjelder å holde prislappen så lav som mulig for å unngå og prise seg ut av markedet. Derfor leveres nye sykler sjelden fullspekka...
Ellers er det viktige ettermarkedet veldig stort. Svært mange ønsker å gjøre sykkelen "sin", Dvs utstyre den etter eget hode og behov. Ikke alle ønsker å kjøpe ny sykkel med alt utstyr montert fra fabrikk, og kanskje betale titusener for utstyr de ikke trenger. Noen vil også ha sykkelen så minimalistisk som mulig. Hver sin smak.
Skvettlapp er det ikke så veldig mange som prioriterer. De fleste lar faktisk sykkelen stå når det er utrygt for regn...
Solo-rider lar ikke sykkelen stå selv om det er litt utrygt,han er ute å kjører i regn akkurat nå så forstår han vil ha litt ekstra på sykkelen sin :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
kjellv skrev:Grunnene til at slikt ikke er montert på nye sykler er flere:
Priskonkurranse motorsykkelmerkene mellom er nok den viktigste. Det gjelder å holde prislappen så lav som mulig for å unngå og prise seg ut av markedet. Derfor leveres nye sykler sjelden fullspekka...
Ellers er det viktige ettermarkedet veldig stort. Svært mange ønsker å gjøre sykkelen "sin", Dvs utstyre den etter eget hode og behov. Ikke alle ønsker å kjøpe ny sykkel med alt utstyr montert fra fabrikk, og kanskje betale titusener for utstyr de ikke trenger. Noen vil også ha sykkelen så minimalistisk som mulig. Hver sin smak.
Skvettlapp er det ikke så veldig mange som prioriterer. De fleste lar faktisk sykkelen stå når det er utrygt for regn...
Bra svar kjellv
Klart at det gjelder å holde prisen på mcer så lav som mulig. Og som du også skriver så har hver sin smak
Du som er i bransjen vet kanskje litt om hvordan det er å montere en Fenda Extenda eller tilsvarende "svettlapp" kun med liming ?? Greit å slippe borre i fremskjermen.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
Jeg unngår dermed noen av "dritten" som ellers ville blitt slengt opp i blant annet radiatoren.
Vet ikke om det er aktuelt, men en "hugger" kan redusere vaskebehovet og dessuten redusere mengden skitt og søle
som treffer feks monodemper, der det er aktuelt; http://www.skidmarx.co.uk/187-kawasaki" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg unngår dermed noen av "dritten" som ellers ville blitt slengt opp i blant annet radiatoren.
Vet ikke om det er aktuelt, men en "hugger" kan redusere vaskebehovet og dessuten redusere mengden skitt og søle
som treffer feks monodemper, der det er aktuelt; http://www.skidmarx.co.uk/187-kawasaki" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for tips gsx750_80
Hvordan var din erfaring med å handle fra Jesters Trick Bits og eventuelt skidmarx.co.uk ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
Limte på karbon skjermforlengereren på Stelvio'en:
Carbon fenda extenda.jpg
Mao. ingen skruehull i skjermen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Kjører mest i godvær,og er ikke nevneverdig avhengig av skvettlapp av den grunn...
Og å ikke montere skvettlapp fra fabrikk bør ikke nødvendigvis være kostnadsrelatert,kanskje de tror vi er mest godværskjørere... rødmer
Har montert en slik en på min nå
fungerer kjempebra, og er montert med tape og to små skruer.
stoler ikke helt på bare lim når det rister eller blir varmt.
Gikk for svart plast, da jeg synes det ser litt "Jalla"
ut med sort skjerm og carbon forlenger
Den gamle, litt kortere forlengeren i gummi (som jeg hadde lovet busan
Klipte jeg til å brukte bak (på sykkelen)
Løfter er til for å brytes
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]