Alternativ til MC-Oslo (BMW)???

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
JoachimG
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar, Vespa GTS 300, m.fl

Alternativ til MC-Oslo (BMW)???

Legg inn av JoachimG »

Erfaringene mine med MC Oslo er så alvorlig dårlig, over mange møter over flere år, og uten unntak, og på tvers av flere merker de forhandler (jeg har flere tohjulinger) at jeg ikke lenger ønsker å handle med dem annet enn når absolutt nødvendig (de har monopol på deler i Oslo/omegn for BMW).

Jeg er på jakt etter et verksted i Oslo/Bærum/omegn som kan utføre reperasjoner og service på BMW. De behøver ikke være autorisert, men de må kunne diagnostisering med annet enn computer, utføre det som de har blitt bedt om og ikke alt mulig annet, samt kunne mekke og ikke bare utføre service og bytte slitedeler eller ødelegge mens de holder på. De må være hyggelige, profesjonelle, imøtekommende, kompetente, og ikke måtte gjetes og mases på for å komme i mål, og de må kunne få ting ferdig innen rimelig tid. Viktigst av alt, sykkelen må komme tilbake reparert og uten nye feil og skader.

Sykkelen det er snakk om her er en 2001 BMW F650GS Dakar som har sett et hardt liv i alt fra Ørken i Afrika til elverkysninger på Island... og med snaut 50.000 km på klokka, så har den fortsatt masse juling i vente. Service utfører jeg selv, men det hender det er noe som trenger litt mer kompetanse og verktøy enn jeg har... som feks nå som når sykkelen stopper på tomgang ved varm motor og MC Oslo ikke klarte å rette feilen... men byttet rikelig med dyre deler.

Jeg kommer sikkert til å handle hos MC Oslo igjen, da de har lokalt "monopol"... og klarer de å rette opp inntrykket da vil jeg kanskje returnere som fast kunde. Men inntil da vil jeg heller gi noen andre en sjanse. Om jeg ikke finner noe godt alternativ blir sykkelen solgt snarere enn senere. Og, nå som jeg vurderer å utvide stallen med en ny sykkel, ja da blir det neppe BMW om jeg må leve med MC Oslo til døden skiller oss ad (selv om det er BMW jeg sikler på). Da snur jeg ryggen til merket til det finnes en ny profesjonell forhandler og går for merker hvor jeg opplever har bedre ettermarkedsapparat/forhandlere.

Øvrige merker jeg eier har har for lengst funnet andre merkeforhandlere...

Det hadde uansett vært greit å hatt et verksted uansett merke... men Vespaene er det kun Oslo Scooter Central som får ta i :)

Mvh J

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Alternativ til MC-Oslo (BMW)???

Legg inn av AJ »

Ja, ja... der fikk de så hatten passer...
Uansett og okkesom, velkommen hit til MCsiden.no :vs

Kjører Moto Guzzi selv og har god erfaring med Hadeland MC og Fritid hvor mekanikeren, dansken Reimar, selv er Guzzi-eier. Men han har hatt et par bimmere tidligere, vet jeg - en boxer og en S800 - og kjenner nok godt til disse modellene også.
Men dette verkstedet havner vel kanskje utenfor den radiusen du har tenkt, vil jeg tro...?

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Jeg har lite innsikt, men av bmw-merkeverksteder er vel Speed i Sandefjord og den i Fredrikstad det nærmeste?
Utenom det så vet jeg lite om gode verksteder rundtomkring.

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Kjenner ikke Drammens-distriktet, men enda lenger syd/vest har vi altså Speed, Pindsle, ved Sandefjord. (Ligger langs E18 med motorsykkel på taket).

http://speedmc.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan jo håpe at du blir mer fornøyd her.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JoachimG

Legg inn av JoachimG »

Har du noe erfaring med Speed Motorcenter? Ser av forumtråder at ikke alle er like begeistret, selv om noen av disse begynner å bli gamle? De fører Touratech, og det er jo bra for min del, ettersom jeg forbruker en del slikt utstyr.

Ellers så er min erfaring ofte at de "fattige" og små, hvor eieren skrur selv, ofte er de beste verkstedene, enten det er bil eller sykkel det er snakk om... altså de som gjør dette av kjærlighet, har årevis med erfaring, er avhengig av hver eneste kunde... og ikke en ung ypling som bare hever lønn (ansatt) eller en eier som sitter bortgjemt på kontoret og jakter profitt. Altså, jeg behøver ikke en autorisert forhandler, men en som kan sykler, elsker sykler, og som bryr seg om sine kunder... og fortrinnsvis ikke så langt fra der jeg bor (Bærum) eller arbeider (Oslo).

Takker for alle innspill

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

MC Huset Nydal selger og server BMW til tusen,,,de henter sykler i Osloområdet for service....og blir oppskrytt av de BMW-erne jeg kjenner.... :prf :prf

Ta en prat med dem....gammel-Per har drevet i bransjen i snart seksti år...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Jeg bor for langt sør til å komme med konstruktiv tilbakemelding, men her i sør har http://motor-teknikk.no/ veldig god service og dyktige mekanikkere for BMW.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har BMW, og alt gjøres av SpeedMC i Sandefjord. Har ikkeno å utsette på de. God service, hyggelige folk osv. Selvsagt kunne ting alltid vært billigere, men sånn er det vel med alt her i verden :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Tidligere rykter om Speed tror jeg nok gjaldt ansatte som ikke er der lenger...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

Mitt inntrykk av MChuset Nydalen er at hvis du har kjøpt siste årsmodell så får du service. Har du en eldre sykkel kan du bare vente.
Jeg hadde et gavekort der en gang og skulle kjøpe meg et par støvler. Det tok ikke mindre enn ca 50 min før jeg ble ekspedert. Men sitte i sofaen og prate med andre kunder det hadde de tid til.... :evil
Skal mye til om jeg handler der igjen. Men mange er fornøyd med de, og det er jo bra. Mulig jeg traff en dårlig dag...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

evike skrev:Tidligere rykter om Speed tror jeg nok gjaldt ansatte som ikke er der lenger...
Enig. De har historie og rykte fra mange tiår tilbake. Dengang unggutter kom direkte fra yrkesskolen og fikk sommerjobb som mekaniker... Og nye unggutter neste år.

Har kjent nåværende verksmesteren på Speed i mange år (vi er i samme mc-klubb).
En innhuga motorsyklist som gjerne kjører året rundt, og er intressert og oppdatert på BMW. Han kan nok mer om BMW enn enkelte andre jeg veit om som kaller seg spesialist...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
JoachimG

Legg inn av JoachimG »

Jeg har samme forumtråd på bike.no... og der kommer MC-Huset ved Hamar høyt anbefalt. Har hørt mange gode rykter om dette verkstedet, også fra sykkelens tidligere eier.

Forøvrig ser det ut til at jeg kanskje har løst problemet mitt, ved en usannsynlig tilfeldighet. Vanlige kilder til dette problemet, på den aktuelle modell er første versjon av software med første versjon innsprøytningssystem. Senere versjoner har færre problemer. En annen vanlig kilde er spenningsfall som følge av dårlig batteri eller kontakt (feks når kjøling begynner å trekke mer strøm, når man bremser, osv). Ellers så vises det ofte til defekte sensorer eller sensorer med dårlig kontakt.... og en rekke andre potensielle feilkilder. En mindre kjent årsak er feiljustering av clutch... bare noen millimeter feil og man kan få slike symptomer. Jeg hadde akkurat lest om denne feilkilden i en nedgravd forumtråd... dagen etter røyk jeg vaieren. Denne har jeg nå byttet og feilen er borte som dugg for solen... hvor mye hadde dette endt opp med å koste meg, og hvor lang tid ville det tatt, før et mindre kompetent verksted hadde funnet feilen? Jeg kunne sikkert like så godt kjøpt meg ny sykkel med en gang...
Takk for verkstedråd... jeg er villig til å kjøre et godt stykke for kompetanse

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Er det snakk om giftemål med de ansatte eller skal de fikse sykkelen din? :-)å :-)å

Så lenge folk gjør jobben sin bryr jeg meg mindre om hvordan de er som personer, om de liker svart kaffe eller ikke yada yada yada---
Men såklart, om jobben er dårlig utført, DA er det jo såklart rom for å slippe helvette løs...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar