Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikkert?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikkert?

Legg inn av Cutless »

Hei igjen - jeg er så fersk som man kan få det, og lurer veldig på dette med utstyr.

Jeg har egentlig bestemt meg for skinnjakke og skinnbukse for best mulig sikkerhet. Men så kom jeg over et sett jeg synes så helt rått ut - jeg skal ærlig innrømme at det blir litt rambo-faktor her. Hvordan er en slik type jakke i Norsk temperatur? Og gjerne innspill på sikkerheten også.


http://www.revzilla.com/motorcycle/icon ... nce-jacket" onclick="window.open(this.href);return false;


[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... a5b01e.jpg[/img]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Snikendeugle »

Beskyttelsen på innsiden er nok tilstrekkelig.

Disse type jakkene er ment for varme sommerdager hvor maks ventilasjon er optimalt :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Cutless »

Varme sommerdager= +20 grader?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av mortenolb »

Noe sånt. De dagene det funker helt fint å kjøre i f.eks bare t-skjorte er det nok varmt nok med den der og. :P

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av ojda »

Dette er noe du kjøper som kjørejakke nr 2. For de riktig varme dagene :thumleft
Jeg har selv en Linndstrandsjakke, med noe over nomal gjennomlufting.
Men på tidlig vår, og sen høst blir det til at jag rapper konas jakke :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Cutless »

Tusen takk for innspill, da blir dette evt. en nr to jakke etterhvert. Da blir det tur til Sverige for å se på kjøreklær i skinn i dag.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Flanker »

Personlig synes jeg det meste av kjøreutstyr fra Icon er usannsynlig harry! Men smaken er som baken... Gjennom en MC-sesong har vi på Østlandet kanskje en gjennomsnittstemperatur på 15 grader hvis vi er heldige. Det er overskyet og litt vind. Dette er et mesh-plagg, tilpasset et betydelig varmere klima og marked enn Norge. Ja det kan funke, enten ved at du kjøper annet utstyr til bruk på "normale" dager. Eller at du enten har noe vindtett under/over den, eller drar over en regndress når det drypper ute.

Ser ikke ut som det er noe særlig lommer å spore på denne. Det kan jo kanskje være et problem hvis du tenker praktisk. Pansringa er 3D0, som er gode greier. Så kvaliteten på denne er sikkert bra, og sikkerheten hadde neppe bekymret meg nevneverdig. Selv om mesh sjelden blir like bra som skinn eller kraftig cordura. Det er mer det svært snevre bruksområdet jeg har som ankerpunkt mot et slikt plagg...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Cutless »

Okei, takk for info - da øker skepsisen til dette plagget. Hehe, ja, er jo litt harry - men jeg liker det.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av MKH88 »

Skal du på hanssons på Nordby? Sjekk priser før du kjøper noe, mye som ikke er så billig der, men de har 40-50% på noe der nå. Jeg fant en jakke jeg ville ha, var satt ned fra 4799 til 4199. Samme jakka koster 2999 flere steder i Norge, uten å ha "nedsatt" pris. :eh

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av Cutless »

MKH88 skrev:Skal du på hanssons på Nordby? Sjekk priser før du kjøper noe, mye som ikke er så billig der, men de har 40-50% på noe der nå. Jeg fant en jakke jeg ville ha, var satt ned fra 4799 til 4199. Samme jakka koster 2999 flere steder i Norge, uten å ha "nedsatt" pris. :eh
Oj, takk for at du sa ifra. Jeg kom nettopp derifra nå. Jeg skal sjekke litt rundt mtp priser. Skrev ned et komplett sett inkl hjelm og alt som jeg likte veldig godt. Tenker jeg lager en egen tråd på det slik at folk kan komme med innspill på utstyret.

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 80
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: KTM 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Overlord resistance jacket - mesh for kaldt og lite sikk

Legg inn av tordfo »

Jeg har en mesh jakke fra Lindstrands. Kjører jeg med tshirt under den så føles det som om man, ja, kjører i bare tshirt... :)
http://www.brandedbiker.co.uk/Lindstran ... acket-5269" onclick="window.open(this.href);return false;

Til vanlig bruker jeg en vindtett stoffjakke fra Alpinestars med gode luftemuligheter og sikkert samme beskyttelse som i den fra Lindstrands..
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Svar