Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

Hei igjen - blir mange tråder fra meg nå, men tenker det er bedre å lage nye tråder for nye tema.

Nå har jeg nettopp vært på Nordbysenteret å testet diverse kjøreklær. Jeg tar gjerne i mot tilbakemelding på det utstyret jeg har sett meg ut. Skriver også opp prisen som Hanssons MC ga på hver enkelt plagg - ser ut som de er relativt dyre (takk for at du gjorde meg oppmerksom på det MKH88).

Bilde

Lindstrands Cougar - likte designen på denne veldig godt, og den virket til å ha alt av beskyttelse som trengs. En størrelse 56 satt utrolig godt på meg, virket sikker og behagelig. Tror den passer både til streetfightere og sportstouringer. Pris: 3999.

Bilde

Lindstrands Cornet. Likte også designen på denne, de har vell så å si samme design så vidt jeg kan se? Avtagbare knebeskyttere (vet ikke hva disse heter på fagspråket), og det følger med skinnlapper man kan feste på istedet. Nå har jeg ikke planer om å legge sykkelen så langt ned at jeg skal nedi med kneet med det første, men syntes det var allright å ha muligheten til å sette på. Har planer om å være med på førerkurs vær vår på bane, så kanskje om noen år så får jeg testet de :) Pris: ? (Sto ingen pris på buksene)

Bilde

Halvorsson shield. Hun i butikken mente at dette var den sikkreste de hadde. Var helt grei å ha på. Pris: 1399

Bilde

Lindstrands Champs. Her er jeg veldig blank, så ut som greie støvler - fikk ikke tid til å prøve de. Pris: 1998

Lindstrands skinnhansker, fikk ikke med meg navnet. Pris: 748

Bilde

Shoei Neotec. Prøvde også Schuberg C3 Pro. Likte begge, men C3'n klemte veldig på kjevebeinet ved øret. Pris på Neotec'en var 4999 (nedsatt fra 6499)


Hva synes dere om dette oppsettet? Noe av det som er kjent for å være dårlig? Evt overpriset?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Angående hjelmen så koster hvit og antrasitt metallic 4500,- på Hof MC, men 4999 svenske er vel ca. 4550 norske uansett.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

Joda, men om prisen er den samme +- 50 kr i Norge så kjøper jeg mer enn gjerne fra en Norsk butikk !

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av sankyo »

Prøv støvlene. Hadde de samme eller liknende for noen år siden. De var på ingen måte vanntette som lovet, men stive og klumpete.

Men jakka og buksa ser stilige ut, uten at jeg kan si noe om kvaliteten.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Anbefaler en tur innom Hof mc uansett. Den butikken må oppleves!

Toven

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:Anbefaler en tur innom Hof mc uansett. Den butikken må oppleves!
+1. Og gode priser

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av DrGreve »

Jeg har forrige modell av de skoene, og jeg er fornøyd, sett i sammenheng med pris, men jeg måtte få min lokale skomaker til å modifisere de. Sømmen/limet bak løsnet, så jeg fikk sydd på en skinnlask over... Bare til etterretning :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av MKH88 »

De pleier visstnok å gi pakkepriser når man kjøper mye på en gang, jeg har bare kjøpt hansker og ryggskinne der og fikk ikke pakkepris på det :P :p
Jeg kjøpte forøvrig ryggskinna du har lagt ut bilde av, kjempefornøyd, former seg fint til ryggen og er behagelig å ha på, men er litt varm og klam i varmt vær (det er kanskje det fleste ryggskinner?).

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Tror det er den ryggskinna jeg har kjøpt? Kan bekrefte at det blir litt klamt, men det vil kanskje de fleste bli.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av TomB »

Prøv å finn andre støvler, anbefaler dem ikke.
Buksa er helt grei.
Resten vet jeg ikke noe om :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Cutless »

Takk for tilbakemelding på ryggskinne og støvler. Da skal jeg se om jeg finner noen andre støvler - har dere noen tips? Gjerne fra Lindstrand..

Toven

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av Toven »

Tenker du støvler eller mer casual sko? Kan bare anbefale Puma Flat v2
Har også et par alpinestar støvler, ganske basic, som er gode

Bilde

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av MKH88 »

Jeg har disse fra alpinestars, http://www.xlmoto.no/stovel-alpinestars-web-2-gore-tex" onclick="window.open(this.href);return false;
Veldig fornøyd med de, ca samme prisklasse som støvlene du har sett på. De har denne modellen på hanssons også, står til 2299 :) (2091 norske med dagens kurs)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av hakhap »

Jeg har disse http://www.revzilla.com/product/alpines ... -tex-boots" onclick="window.open(this.href);return false; men KTM branded og er så langt fornøjd med de, har kjørt i regn med de siden i mars i år og ikke noe tegn til å slippe inn vann og er kjempe behaglige for meg.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Nettopp vært på Hanssons mc - potensielle kjøreklær

Legg inn av MKH88 »

Godt valg ;-)

Svar