Trafikklærere her?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Trafikklærere her?

Legg inn av mortenolb »

Jeg tenker på å søke på trafikklærerstudiet ved HiNT neste år, men så lurer jeg litt på kravene. I hovedsak dette særkravet for å søke med realkompetanse:
"Søker skal kunne dokumentere utdanning etter grunnskole som også omfatter allmennfag. Slik dokumentasjon må sannsynliggjøre at søkeren har kunnskaper og ferdigheter i norsk og matematikk som tilsvarer studiekompetanse i disse fagene."

Jeg har ikke særlig gode karakterer fra videregående skole, og da spesielt matte, hvor jeg fikk en 2'er. Jeg gikk på elektro, så det var ikke så veldig krevende matte i utgangspunktet. Nå husker jeg ikke hva jeg fikk i norsk, men språket kan jeg jo uavhengig av hvorvidt jeg brydde meg om diktanalyse og diverse irrelevante ting. Det som er relevant å kunne av matte kan jeg lære meg, men det kan da umulig være særlig vanskelig matte som skal tas i bruk? Må jeg ta opp matte og norsk for å forbedre karakterene?
Av relevant erfaring så har jeg til neste år jobbet 3 år som yrkessjåfør på vogntog, og det står jo også at dette er det mest relevante.

Noen som har noen gode tips og/eller erfaringer med dette?

Brukeravatar
mammut89
Motorsykkelen din: S1000R

Re: Trafikklærere her?

Legg inn av mammut89 »

tror ikke du skal være redd for å få plass.

men skulle det gå galt kan du alltids ta det i danmark som et intenst årskurs istedet for 2 år. koster penger da det blir en slags privatskole men så er du ferdig på 1 år.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Tja, jeg ble fraråda av mattelæreren å ta påbygg, siden jeg bare fikk 2'er i matte på elektro ville jeg ikke klare det.

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Elolz skrev:Trodde elektro hadde ganske vanskelig matte? :-k
Elektrofagene har til tider litt mer vanskelig (MEN PRAKTISK!!! :P :p ) matte, men selve matematikk faget på Elektroåret i VGS er griseenkelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Snikendeugle skrev:
Elolz skrev:Trodde elektro hadde ganske vanskelig matte? :-k
Elektrofagene har til tider litt mer vanskelig (MEN PRAKTISK!!! :P :p ) matte, men selve matematikk faget på Elektroåret i VGS er griseenkelt.
Noen faller det natrurlig for, andre finner det mer vanskelig... Jeg hadde ikke elektro på VGS med gikk allmennefag med matte og fysikk. :)

Jeg vurderte selv å bli kjørelærer en stund, men 2-3 år på skole i bortgjemt område av Trøndelag mens enn har kone og barn er ikke helt aktuelt for min del. (Hadde da planer om å bli lærer på hele regla av bokstaver, siden jeg fra før har alt minus C,CE i mitt eget førerkort).

Hørte med en kammerat som er sensor her i Kristiansand og han sa at det var SÆRT vanskelig å rykke opp til fks sensor i fra kjørelærer om enn tar skolen i Danmark. Det var vist mange som hadde gjort dette og i senere år søkt på sensor stillinger på biltilsynet og ble alltid vurdert sist i bunken blant søkerene som fks hadde HiST skolen.

Men, dette er nå mange år siden.. kanskje ting har endret seg. Ville dog ha undersøkt, om du har planer for å "oppgradere" stillingen etter hvert.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
spidair
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Legg inn av spidair »

Snikendeugle skrev:
Gikk elektro grunnkurs som 26 åring tilbake i 1993... Hadde ikke skrevet annet enn navn og adresse siden jeg ramlet ut av skolen og den matten var EKSTREMT vanskelig i begynnelsen, men så løsnet det og gikk ut i enden av året med to seksere, en i vanlig matte og en i elektromatte... Var bare den røde tråden jeg måtte finne... :) Så helt griseenkelt var det vel ikke :)

Svar