Aurlandsfjellet og Sognefjellet

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
mxman
Innlegg: 49
Registrert: 16 jun 2014, 18:55
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2015

Aurlandsfjellet og Sognefjellet

Legg inn av mxman »

Hei
Har tenkt å kjøre til Stegastein i sommerfeiren, kanskje kombinere det med en tur over Sognefjellet. Noen tips til hvilken vei av Sognefjellet som er best ? Tenkt egentlig på en dagstur, men med Sognefjellet kan det bli i lengste laget. Noen tips til overnatting ? Bør man bestille på forhånd ? Er det noe andre veier i nærheten jeg bør vurdere ? Kommer ifra Brumunddal/Hamar

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Aurlandsfjellet og Sognefjellet

Legg inn av DrGreve »

Jeg kjørte over Sognefjellet, Tindeveien og Aurlandsfjellet i dag. Turning point ble Flåm og returen gikk via Lærdalstunellen. Sitter nå i Olden, så i morgen blir det Geiranger og Trollstigen.
Tilbake til spørsmålet, kjør over Aurlandsfjellet til Lærdal, opp til Øvre Årdal og derfra opp Tindeveien til Turtagrø og derfra til Bøverdalen Vandreheim for overnatting. Billig og greit nok for ei hytte. Da har du 8 mil til E6 og Otta. Fra Otta til Brumundal er jo bare et hønskræv :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Aurlandsfjellet og Sognefjellet

Legg inn av Carpa »

Sitter faktisk og funderer på noe av det samme, men jeg skal kjøre bil....
Skal på ferie til Gudvangen og lurer på om rv50 fra Gol er mer begivenhetsrikt enn å kjøre over Hemsedal og inn på E16. Innbiller meg at det ihvertfall må være en fin tur med MC med noen artige/utfordrende svinger ned mot Vassbygdevatnet og mange fine naturopplevelser forbi Hallingskarvet nasjonalpark :prop:
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar