Hyggelig parkeringsvakt!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte det kunne være på sin plass og komme med en positiv tilbakemelding av en opplevelse jeg hadde i går når jeg skulle parkere motorsykkelen i byen.

Jeg svingte inn på en liten parkeringsplass med flere luker og valgte meg en luke. Tok ned støtten og av med hjelmen etc. Før jeg beveget meg mot automaten for å betale. Da kom det en uniformert q-park fyr bort til meg og fortalte at jeg med mc kunne stå gratis på en plass lenger bort som egentlig ikke var en parkeringsplass.

Jeg takket for opplysningen og flyttet sykkelen.

Er ikke hver dag man har positive opplevelser med disse parkeringsvaktene, så jeg følte jeg ville dele denne lille men hyggelige opplevelsen :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av LordShaft »

Slike er det ikke for mange av! Utrolig kult av han å opplyse om slikt... Kanskje han kjører sykkel selv ;-)

Sony Z2

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Staven »

Det står på q park sin nettside at så lenge man parkerer utenfor oppmerket plass og ikke til sjenanse parkerer man gratis
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av RuneMC »

@Bjerknez - sikker på at det var Q-Park og ikke Europark? Hørtes merkelig utifra hva jeg kjenner til av praksis fra Q-Park i Oslo ihvertfall. Mulig de er snillere i Fredrikstad...

@Staven - har du link?

Finner bare: http://www.q-park.no/no/kontrollavgift- ... al-og-svar
Ved parkering på Q-Park sine områder skal MC parkeres etter gjeldende regler på området. Det skal parkeres innenfor oppmerkede felt/ på anvist plass og det skal løses billett som plasseres synlig på kjøretøyet for kontroll. Det er mulig å fremskaffe ulike billettholdere som er tilpasset motorsykkel. Disse kan en blant annet få kjøpt på Norpark sin hjemmeside. I tillegg kan de fleste parkeringsoperatører i dag tilby betaling med ulike mobiltelefonløsninger og lanserer nå også "parkerings-apper".
Europark derimot har kort bom i sine P-hus og tillater at en parkerer gratis på MC-parkering eller på plasser som ikke kan brukes av biler og ikke er til hinder.
(I Q-Park's P-hus må du betale)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Staven »

Da har nok jeg blandet q park og europark
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av PCP »

Det årnær sæ i Fr-stad, men han er nok enten MC-eier selv, eller bare ny og ikke godt nok innsatt i korrekt P-vakt etikette, enda. ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Bjerknez »

Etter et søk på nettet så,er denne parkeringsplassen drevet av Europark, men mener bestemt at det sto Q-park på bilen... Kan ta feil kanskje....ble plutselig usikker...

Uansett veldig uvanlig at slikt skjer :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av RuneMC »

Jojo, men troen min på at Q-Park er et skikkelig møkkafirma er gjenopprettet :lol

Q-Park mener jeg er sammenslutningen av alle tidligere "cowboy-firma" som var i Oslo & omegn, og sånn sett "verst i klassen".
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Bjerknez »

Har lest litt på q park og europark sine sider nå og ser at Europark er langt mer runde i kantene angående mc parkering da dm tillater gratis parkering utenom oppmerkede plasser så lenge man ikke står i veier for annen trafikk etc.

Det ser ut som om q park skal ha betalt uansett og at man SKAL stå på egen plass samt betale for denne.

Har sendt mail til Fredrikstad kommune angåene regler rundt parkering av mc på plasser som ikke driftes av de tomførstnevnte. Et søk på nett viser at det er noe som heter Norpark som står for de resterende plassene i byen...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38204
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Tenkte det kunne være på sin plass og komme med en positiv tilbakemelding av en opplevelse jeg hadde i går når jeg skulle parkere motorsykkelen i byen.

Jeg svingte inn på en liten parkeringsplass med flere luker og valgte meg en luke. Tok ned støtten og av med hjelmen etc. Før jeg beveget meg mot automaten for å betale. Da kom det en uniformert q-park fyr bort til meg og fortalte at jeg med mc kunne stå gratis på en plass lenger bort som egentlig ikke var en parkeringsplass.

Jeg takket for opplysningen og flyttet sykkelen.

Er ikke hver dag man har positive opplevelser med disse parkeringsvaktene, så jeg følte jeg ville dele denne lille men hyggelige opplevelsen :vs
Opplevde nøyaktig det samme på parkeringen utenfor Stormarkedet i Hønefoss i fjor!
Q-Park fyren begynte å snakke til meg mens jeg holdt på å ta av meg hjelmen. Jeg trodde så klart at han ikke hadde tid til å vente med å kjefte meg opp av en eller annen grunn.
Så overraskelsen var rett og slett ganske så positiv da han henviste til andre og smalere oppmerkede plasser noen meter bortenfor, gratis! og beregnet nettopp til MC :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hyggelig parkeringsvakt!

Legg inn av Bjerknez »

Det må vel være en vinn vinn situasjon og kunne la mc'er parkere gratis utenfor markerte plasser så lenge man ikke hindrer øvrig trafikk og ferdsel?

Men man kan jo synse om dette hvor mye man vil. Det hjelper jo lite når reglene er som dem er...

Svar