Jeg er en Greenhorn i MC verden som nettop har fått Lappen på klasse A

Har kjørt Moped i fast til og fra skole i to år før dette da, så helt grønn er jeg vel kanskje ikke

Jeg lovte meg selv å ikke kjøpe Sykkel før lappen var i boks,
Men det gikk ikke mangen dagene før sykkelen var på tunet etter bestått oppkjøring gitt

Sykkelen ble en flonka ny Yamaha XJ6 Diversion 2014.
Og det etter mangen og overbevisende anbefalinger fra venner og kollegaer mot både Suzuki GSX650F, Honda VFR800 og BMW F800GT,
Men da good feelingen kom på XJ6'en og omtaler var lest opp og ned i mente ble valget lett

Har akkuratt kjørt inn den første servicen som er på 1000km (på fire dager

Ikke hadde jeg tid til å vente på tilleggsutsyret, så det blir montert på nå også :)
Feel good følelsen har ikke akkuratt blitt mindre av de første 100 mila på XJ6 Salen

Sykkelen skal brukes til pendling samt touring, må nok innrømme at det klør litt på å få kunne ta den første planlagte MC turen nå når jeg får sykkelen tilbake. Men en viktig punkt dukker fort opp i planleggingsfasen, Hvor lange dagsetapper planlegger man for ??
Da tenker jeg først og fremst på tid, da i vårt langstrekte land kan kjørte kilometer og tid variere jamnt

Sykkelen er jo en Sports Touring så jeg forventer dermed ikke allverden av sykkelen, har nå hatt sammenhengende kjøreturer på rundt 2,5. time
men da er baken klar for en strekk merker jeg. Innspill ??