Varelevering oss motorsyklister i mellom

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Bjerknez »

Jeg fikk en liten ide til å lage en tråd hvor vi motorsyklister kan ta opp kampen med posten når det gjelder forsendelser av pakker etc.

La oss si at du har en kompis i Skien som har et playstation spill som du skulle hatt tilbake. Da kan man feks, skrive inn følgende i denne tråden:

Oppdrag: Hente et playstation spill
Kontaktperson på henteadresse: *****
Hente adresse: ************
Mer info: ***Valgfritt***

Kontaktperson Leveringsadresse: *****
Leveringsadresse: **********
Mer info: ***Valgfritt***

Poenget er at alle oppdrag skal være gratis. Meningen er at man da kanskje kan ta en kikk innom denne tråden før man skal ut på langtur, for kanskje kan man hjelpe noen på veien med å gjøre en enkel levering, og kanskje blir man også kjent med andre mennesker.

Var bare en ide jeg fikk plutselig dette. Hvis noen har forslag til endringer etc. så klin til. Jeg er såpass mye ute å kjører at jeg fint kunne tatt med noen småting til andre. :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38044
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av AJ »

God idè :thumleft !

Så får vi se hvor aktuell den blir.
Er gode muligheter for å gi tråden høy prioritet på forumets forside, når det er behov for det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:Jeg fikk en liten ide til å lage en tråd hvor vi motorsyklister kan ta opp kampen med posten når det gjelder forsendelser av pakker etc.

La oss si at du har en kompis i Skien som har et playstation spill som du skulle hatt tilbake. Da kan man feks, skrive inn følgende i denne tråden:

Oppdrag: Hente et playstation spill
Kontaktperson på henteadresse: *****
Hente adresse: ************
Mer info: ***Valgfritt***

Kontaktperson Leveringsadresse: *****
Leveringsadresse: **********
Mer info: ***Valgfritt***

Poenget er at alle oppdrag skal være gratis. Meningen er at man da kanskje kan ta en kikk innom denne tråden før man skal ut på langtur, for kanskje kan man hjelpe noen på veien med å gjøre en enkel levering, og kanskje blir man også kjent med andre mennesker.

Var bare en ide jeg fikk plutselig dette. Hvis noen har forslag til endringer etc. så klin til. Jeg er såpass mye ute å kjører at jeg fint kunne tatt med noen småting til andre. :thumleft
Minte meg på app'en Uber; "Appene til det amerikanske selskapet Uber brukes til å bestille drosjeturer fra private sjåfører etter samkjørings- og hopp-på-prinsippet. Appen har slått an i flere storbyer, noe som ikke har gledet taxisjåførene, som mener livsgrunnlaget tas fra dem gjennom den uregulerte kompiskjøringen. I juni ble det trafikkaos i London da opp til 12.000 drosjesjåfører protesterte mot appen, som de mener strider mot britiske lover og regler." ( http://e24.no/digital/facebook/facebook ... r/23262425" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Noen kan sikkert lage en app for formålet, eventuelt en nettside a la returbil; http://www.returbil.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av spidair »

Tenkte på det samme i går, da jeg kjørte ens ærend Hokksund-Skien-Hokksund for å levere muttern's håndveske som hun hadde glemt igjen hjemme når hun dro for å besøke søs... (Jeg hadde nok kjørt meg en tur i går, men griet å ha et mål liksom.... )

Så det var en lur ide. Hver gang jeg skal et eller annet sted kan jeg skumme innom og se om noen har noe som skal samme vei som meg, for skal jeg den veien kan jeg jo like gjerne ta det med som å kjøre tom...

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Erman »

Tror en app ville vært mer hensiktsmessig, ettersom den kan levere raskere "oppdrag" enn å logge på forumet/lese etc.

Men hvis man skal ta det helt ut, hvorfor ikke bare opprette et selskap med MC-bud der vi kan ta det oppdraget og få betalt for det? Da tenker jeg på at de som vil ha pakken levert, vil ha det gjennom feks rushen...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av mortenolb »

Det er en jobb jeg lett hadde tatt. Problemet er vinter i Norge da

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Snikendeugle »

Problemet er micromanagement for de som eventuelt skulle styrt noe sånt :)
Det blir jo svarte penger ut av det (om det skal være minst mulig hassle), så spørs hvor lenge en kunne holdt på om en slik app så dagens lys i Norge.

Men ellers en god app idé. Hadde jeg hatt peiling innenfor app utvikling, så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde rappet idéen... ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av SuperMorten »

Snikendeugle skrev:Problemet er micromanagement for de som eventuelt skulle styrt noe sånt :)
Det blir jo svarte penger ut av det (om det skal være minst mulig hassle), så spørs hvor lenge en kunne holdt på om en slik app så dagens lys i Norge.

Men ellers en god app idé. Hadde jeg hatt peiling innenfor app utvikling, så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde rappet idéen... ;)
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Micromanagement" onclick="window.open(this.href);return false;

App tror jeg ville gått bra. Det blir rett og slett den enkeltes ansvar å sørge for å holde seg innenfor loven. Easybring har jo allerede en sånn app..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Bjerknez »

Husk at poenget med dette er at det skal være helt gratis.
Vi motorsyklister kjører jo ikke alltid fordi vi MÅ, men fordi vi har lyst og da synes jeg det kan være greit å svinge innom ett sted og levere ett annet når man først kjører forbi. Man blir kjent med nye mennesker og det hele blir en positiv greie.

Ikke bland penger inn i dette, for da melder vertfall jeg pass. Er jo begrenset hva man får med seg på en motorsykkel og tingen er jo såpass små at det blir begrenset med bæring og fysisk anstrengelse rundt leveringen.

Bakdelen her er jo at man er nødt til å stole på andre. Man vil kanskje også få problemer hvis varen har høy verdi og den blir skadet ved uhell under turen. Siden det er gratis, så synes jeg dette er en risikofaktor avsender må ta.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av mortenolb »

I utgangspunktet enig i at det ikke bør blandes penger inn i det. Skader ikke om noen velger å allikevel gi en liten slant ved mottakelse av vare, men da kan det jo fort bli til at noen vil bli "skuffa" om det ikke skjer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:I utgangspunktet enig i at det ikke bør blandes penger inn i det. Skader ikke om noen velger å allikevel gi en liten slant ved mottakelse av vare, men da kan det jo fort bli til at noen vil bli "skuffa" om det ikke skjer.
Uff, nei.. glem pengene her. Koster svært lite og ta med seg en liten ting på innerlomma. En annen gang er det kanskje du som trenger å få ting levert...

Det koster meg svært lite og kjøre av gårde med en clutch wire som ekstra bagasje. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av mortenolb »

Såklart, jeg sier bare at om noen hadde frakta noen for meg, så kanskje jeg hadde i det minste tilbudt å gi en liten femtilapp eller noe, så er det heller opp til dem å velge om de vil ta i mot. Jeg er uansett enig med deg :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Såklart, jeg sier bare at om noen hadde frakta noen for meg, så kanskje jeg hadde i det minste tilbudt å gi en liten femtilapp eller noe, så er det heller opp til dem å velge om de vil ta i mot. Jeg er uansett enig med deg :P
50-lapp er vel ca. det det koster å sende en liten pakke som brevpost og da er man i tilleg forsikret inntil en viss sum og man er sikker på når pakken blir levert.

Det finnes jo en tjeneste allerede hvor man kjapt kan sende av gårde små pakker (posten) og eneste argumentet for å velge løsningen jeg nevner her er for at man nettopp skal spare disse få kronene, samtidig som man kanskje blir kjent med flere mennesker og MC interreserte.

For en 50-lapp kan jeg like godt sende pakken selv med posten. :vs

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av mortenolb »

Jojo, det er klart. Har ikke noen gode argumenter :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Varelevering oss motorsyklister i mellom

Legg inn av mortenolb »

Glemte kanskje å spesifisere at det bare er noe jeg kanskje kunne funnet på, og ikke noe jeg hadde forventet av andre.

Svar