Jeg har nettop tatt A2 førerkort og er på leting etter en motorsykkel som kan passe meg. Jeg er 195 høy og er på utkikk etter en type naken sykkel som er morsom å kjøre og som gir meg en utfordring. Jeg har sett på for eksempel KTM duke 390, men ønsker flere alternativer. Tar gjerne imot alle tips, anbefalinger og råd jeg kan få.
Takk på forhånd!
Valg av mellomtung MC
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 02 aug 2014, 22:48
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: Valg av mellomtung MC
KTM 690 :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Valg av mellomtung MC
Heisan TrøndersvenskenTrøndersvensken skrev:Jeg har nettop tatt A2 førerkort og er på leting etter en motorsykkel som kan passe meg. Jeg er 195 høy og er på utkikk etter en type naken sykkel som er morsom å kjøre og som gir meg en utfordring. Jeg har sett på for eksempel KTM duke 390, men ønsker flere alternativer. Tar gjerne imot alle tips, anbefalinger og råd jeg kan få.
Takk på forhånd!

Velkommen hit til MCsiden.no!
Her er en sykkel du bør sjekke ut:
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... mt-07.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kanskje i minste laget rent ergonomisk med dine 195 cm

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Valg av mellomtung MC
Stortsett alle naken sykkler som man får kjøpt nå i 2014 har muligheter for nedplombering så det blir lov å kjøre med a2 lappen.
Eneste du må passe på er at sykkelen før du nedplomberer ikke har mer enn 96hk , da er den uansett ikke godkjent innenfor de nye regla.
Det er jo et drøss av naken sykler der ute som er morsomme å kjøre , for min del så har jeg bare kjørt en honda cbf500 og en ktm duke 690
Hondaen har en mye javnere effektkurve en ktmen og har heller ikke like mye moment , så den er mye mere behagelig å kjøre , mye av grunnen til det er vell at ktmen er en endunker.
Ktm er noe hakkete på lave turtall ihvertfall orginal , har mye moment og er morsom å kjøre svinger med , men følte jeg måtte jobbe mere med denne en med hondaen i svinger , hondaen la seg lettere ned.
Kjørte begge de her sykklene på banekurset når jeg tok lappen og cbf500 var regget som a2 mens ktmen var fulleffekt syntes ikke ktmn dro så sinnsykt mye bedre eneste store forkjellen jeg merka med motorene på disse var kraften og momentet ktm motoren hadde , kunne få den litt opp på bakhjulet ved kraftig aks, samtidig at bakhjulet slapp noen ganger ved kraftig pådrag i sving . Der var hondaen mye sniller og javnere men en morsom sykkel det og.
Men du skriver du er ute etter en utfordring så utifra mine erfaringer så er det nok ktmen som er mest bøllete og vil by på mest utfrodringer, mens hondaen er 10 ganger mer comfort og en bedre allrounder.
Eneste du må passe på er at sykkelen før du nedplomberer ikke har mer enn 96hk , da er den uansett ikke godkjent innenfor de nye regla.
Det er jo et drøss av naken sykler der ute som er morsomme å kjøre , for min del så har jeg bare kjørt en honda cbf500 og en ktm duke 690
Hondaen har en mye javnere effektkurve en ktmen og har heller ikke like mye moment , så den er mye mere behagelig å kjøre , mye av grunnen til det er vell at ktmen er en endunker.
Ktm er noe hakkete på lave turtall ihvertfall orginal , har mye moment og er morsom å kjøre svinger med , men følte jeg måtte jobbe mere med denne en med hondaen i svinger , hondaen la seg lettere ned.
Kjørte begge de her sykklene på banekurset når jeg tok lappen og cbf500 var regget som a2 mens ktmen var fulleffekt syntes ikke ktmn dro så sinnsykt mye bedre eneste store forkjellen jeg merka med motorene på disse var kraften og momentet ktm motoren hadde , kunne få den litt opp på bakhjulet ved kraftig aks, samtidig at bakhjulet slapp noen ganger ved kraftig pådrag i sving . Der var hondaen mye sniller og javnere men en morsom sykkel det og.
Men du skriver du er ute etter en utfordring så utifra mine erfaringer så er det nok ktmen som er mest bøllete og vil by på mest utfrodringer, mens hondaen er 10 ganger mer comfort og en bedre allrounder.
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Sv: Valg av mellomtung MC
Er 183 høy og prøvekjørte en slik sykkel. Mye mer plass en på en BMW F800R for eksempel. Med den størrelsen vil du ofte slite, men det skader ikke å prøve. Lykke til.AJ skrev:Heisan TrøndersvenskenTrøndersvensken skrev:Jeg har nettop tatt A2 førerkort og er på leting etter en motorsykkel som kan passe meg. Jeg er 195 høy og er på utkikk etter en type naken sykkel som er morsom å kjøre og som gir meg en utfordring. Jeg har sett på for eksempel KTM duke 390, men ønsker flere alternativer. Tar gjerne imot alle tips, anbefalinger og råd jeg kan få.
Takk på forhånd!![]()
Velkommen hit til MCsiden.no!
Her er en sykkel du bør sjekke ut:
http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... mt-07.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kanskje i minste laget rent ergonomisk med dine 195 cm?
Live long and prosper 
