Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Planen er at denne turen skal kombineres med en kjapp tur over grensen til Tucksfors som har et gedigent kjøpesenter for den som vil benytte sjansen til å få handlet fra seg litt. Tøcksfors ligger rett over grensen, ca. 1 mil fra Ørje.

Dette blir en relativt lang tur (avhengig av hva man synes er langt). Derimot får man en utrolig flott tur med mange flotte steder. Se ruten under:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Turen går som dere ser fra oppmøtestedet som er Biltema ved E6 i Sarpsborg. Videre derfra kjører vi i grove trekk til Ørje - Tøcksfors - Aremarksveien - Halden - Fredrikstad - Hvaler/Skjærhalden - Sarpsborg igjen.

Av erfaring tar denne turen hele dagen da vi bør legge inn noen stoipp langs veien. Men man kan regne med at man bør være ved startpunktet igjen rundt kl. 18:00, hvis man starter i rimelig tid. Det settes ingen krav til antall påmeldte, da jeg uansett kommer til å ta turen hvis det bare er EN som melder seg på. Men jo fler jo hyggeligere så klart :thumleft

Så er det noen her som vil henge seg på?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Cutless »

Skulle gjerne blitt med om jeg hadde lappen :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

Dette kunne jeg funnet på å være med på. Husker ikke i farta om jeg har noen andre planer på lørdag. Kommer vel også litt an på hvor tidlig du tenker å starte, siden jeg må starte to timer før. :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Skulle gjerne blitt med om jeg hadde lappen :thumleft
Det kan jeg levende forestille meg ja :lol
Du kan sitte på meg da, hvis du ønsker det? :thumleft

mortenolb skrev:Dette kunne jeg funnet på å være med på. Husker ikke i farta om jeg har noen andre planer på lørdag. Kommer vel også litt an på hvor tidlig du tenker å starte, siden jeg må starte to timer før. :P
Tja... blir nok enig om tiden vi starter, så det bør ikke by på problemer. Men at vi kommer oss av gårde før kl. 12:00 er noe jeg annbefaler sterkt. Timene går fort :prf

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av evike »

Sitter på jobb og har ikke engang diskutert det med KM siden han nå går på jobbperiode. Legger derfor planer helt på egen hånd: Jeg skal ta meg av Cutless, hvis han tør. Litt avhengig av komm.system så er det da en opsjon at KM finner frem sin gamle hjelm og bruker den mens Cutless kan bruke hans med installert Interphone som er koblet til min hjelm.

Cutless, Send meg evnt. PM med klokkeslett, adresse og telefonnummer

Bare jeg er på Holmsbu til ca. kl. 20 :vs
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

Ja, jeg burde klare å komme meg avgårde hjemmefra i 9-tida, så det burde gå greit! Da gjenstår det bare å se om jeg har andre planer som jeg har glemt i farta. :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Det var trivelig evike :)

Da ser det jo ut til at vi blir en liten gjeng :)
Men som sagt, det er værforbehold.

Jeg akter ikke å kjøre 25 mil så lenge det er meldt regn eller at det er tydelig fare for det :)

Avreise tid kan dere bestemme. Turen kan også avbrytes før tiden for den som har lyst. Er jo ingen plikt detta :prf

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

Jeg kjører heller ikke i regn, men tror det foreløpig er meldt greit vær?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av evike »

phø - pingler :twisted

Litt regn har Cutless bare godt av, fin trening det også. Kjørt mye i regn og det er sjelden det varer HELE dagen. Kom igjen gutter, dette tåler dere vel?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

Nja, jeg har kjørt ganske mye i regn i år. Dessuten så får jeg nye dekk på fredag. Har lyst til å bli kjent med dem på tørr asfalt før jeg prøver våt! :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Man dør ikka av en liten regnbyge, men er det meldt regn hele dagen og eller skyene tilsier at det skulle blir voldsomt så backer jeg ut. Så får dere heller bare kalle meg pingle :lol

Men vi får vel satse på at det blir bra vel? :prop:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Cutless »

evike skrev:Sitter på jobb og har ikke engang diskutert det med KM siden han nå går på jobbperiode. Legger derfor planer helt på egen hånd: Jeg skal ta meg av Cutless, hvis han tør. Litt avhengig av komm.system så er det da en opsjon at KM finner frem sin gamle hjelm og bruker den mens Cutless kan bruke hans med installert Interphone som er koblet til min hjelm.

Cutless, Send meg evnt. PM med klokkeslett, adresse og telefonnummer

Bare jeg er på Holmsbu til ca. kl. 20 :vs

Det tør jeg, tusen hjertelig takk - nå reddet du helgen min. Jeg sender deg en PM nå :D :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:
evike skrev:Sitter på jobb og har ikke engang diskutert det med KM siden han nå går på jobbperiode. Legger derfor planer helt på egen hånd: Jeg skal ta meg av Cutless, hvis han tør. Litt avhengig av komm.system så er det da en opsjon at KM finner frem sin gamle hjelm og bruker den mens Cutless kan bruke hans med installert Interphone som er koblet til min hjelm.

Cutless, Send meg evnt. PM med klokkeslett, adresse og telefonnummer

Bare jeg er på Holmsbu til ca. kl. 20 :vs

Det tør jeg, tusen hjertelig takk - nå reddet du helgen min. Jeg sender deg en PM nå :D :D
Du kan egentlig bare ta en telefon til sensor du nå og fortelle at du ikke trenger noen oppkjøring da du har fått øvekjørt veldig mye. Bare si at lappen kan sendes til deg i posten, så går det nok bra. :lol

Neida... jeg vet av erfaring at du virkelig får igjen av mye øvekjøring, og spesielt slike langturer hvor man kommer borti litt av vert som krever ens oppmerksomhet. Litt mer lærerikt enn å putre rundt på de faste rundene til kjørelærer hvor alle gloser og bakgårdsknep er innøvd lenge før du starter.

Det jeg frykter aller mest (rent personlig) er å komme opp i situasjoner hvor en bil står og tilsynelatende venter til jeg har passert før han kjører. Har opplevd flere ganger at bilisten bråkjører ut rett forran meg. Så jeg er ALDRI 100% sikker før jeg har passert krysset.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Værvarselet for Fredrikstad ser bra ut foreløpig vertfall :prop: :thumleft
http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfol ... arsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:
evike skrev:Sitter på jobb og har ikke engang diskutert det med KM siden han nå går på jobbperiode. Legger derfor planer helt på egen hånd: Jeg skal ta meg av Cutless, hvis han tør. Litt avhengig av komm.system så er det da en opsjon at KM finner frem sin gamle hjelm og bruker den mens Cutless kan bruke hans med installert Interphone som er koblet til min hjelm.

Cutless, Send meg evnt. PM med klokkeslett, adresse og telefonnummer

Bare jeg er på Holmsbu til ca. kl. 20 :vs

Det tør jeg, tusen hjertelig takk - nå reddet du helgen min. Jeg sender deg en PM nå :D :D
Du kan egentlig bare ta en telefon til sensor du nå og fortelle at du ikke trenger noen oppkjøring da du har fått øvekjørt veldig mye. Bare si at lappen kan sendes til deg i posten, så går det nok bra. :lol

Neida... jeg vet av erfaring at du virkelig får igjen av mye øvekjøring, og spesielt slike langturer hvor man kommer borti litt av vert som krever ens oppmerksomhet. Litt mer lærerikt enn å putre rundt på de faste rundene til kjørelærer hvor alle gloser og bakgårdsknep er innøvd lenge før du starter.

Det jeg frykter aller mest (rent personlig) er å komme opp i situasjoner hvor en bil står og tilsynelatende venter til jeg har passert før han kjører. Har opplevd flere ganger at bilisten bråkjører ut rett forran meg. Så jeg er ALDRI 100% sikker før jeg har passert krysset.
sende lappen i posten :lol ja det var dagens gode sitat.......
Det er to ting jeg hadde ønsket meg mer av i kjøreopplæringen :

- Grønt kort roadracing
- MER landeveiskjøring

Neida Cutless er flink på sykkelen, han imponerte meg litt.... sjekket gps'n fra jeg dro hjemmefra til hjemme igjen ble det over 41mil... selv om jeg fikk noen extra mil t/r Fredrikstad.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar