OK, mine Herrer*, kan vi vende oppmerksomheten et øyeblikk til Milslukeren?
- Hva skal vi kalle "Prinsen/Prinsesses"-klassen?
- Deltageravgift? (Husk, entusiastprisen betyr at enhver kan vinne!)
- Er 1/4 - 30/9 greit? For langt (for Nord-norge, ja, men hva skal vi gjøre)?
Andre ting?
[TaSK]
*Mine Herrer, fordi, på italiensk, dersom det utelukkende er damer til steder sier man Mine Damer. Dersom det er én (eller fler) menn sier man Mine Herrer.
Egentlig: Signore for utelukkende damer, og Signori for "Mine Damer og Herrer".
Til saken
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Til saken
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Synes tidsperioden bør strekke seg over hele sesongen... Enkelte begynner jo å kjøre sent på våren fordi de ikke vet hvordan de skal kle på seg og fryser #-o , ikke nødvendigvis fordi det er glatt......
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Og hva hvis man om byttelåner sykkel med andre..? Som da jeg f.eks. i fjor kjørte 300 mil på en GS som ikke var min? Skulle det i såfall ikke telle med?
Synes dette kan bli fryktelig komplisert.... Kan man ikke bare stole på folk da? Hvis noen velger å jukse, så kan det da ikke være noe godt å ta imot en premie uansett...?
Synes dette kan bli fryktelig komplisert.... Kan man ikke bare stole på folk da? Hvis noen velger å jukse, så kan det da ikke være noe godt å ta imot en premie uansett...?
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Passe langt med 1/4 - 30/9, da er man blitt såpass varm i trøya at en to-ukers tur til Toscana blir som en snartur på butikken.
Når man tenker på at en bil i Oslo kjører like langt på et år som en bil i Finnmark, tror jeg ikke at det skulle være så veldig utfordrende for nordlendingene å hevde seg i konkuransen. Blir tross alt noen mil når du bor i Alta, og skal hilse på kameraten i Tana.
Har alltid lurt på hvorfor beste kvinnelige skytter på landsskytterstevnet blir Skytterprinsesse, mens beste mannlige blir Skytterkonge
Deltageravgift € 20 - 25 (3 -400 kr)?
(Da blir det kanskje såpass at vinneren får dekka bensin hvis h*n kjører nedover, eller får låne Trans-Alpen gratis hos deg, Tage?)
Når man tenker på at en bil i Oslo kjører like langt på et år som en bil i Finnmark, tror jeg ikke at det skulle være så veldig utfordrende for nordlendingene å hevde seg i konkuransen. Blir tross alt noen mil når du bor i Alta, og skal hilse på kameraten i Tana.
Har alltid lurt på hvorfor beste kvinnelige skytter på landsskytterstevnet blir Skytterprinsesse, mens beste mannlige blir Skytterkonge

Deltageravgift € 20 - 25 (3 -400 kr)?
(Da blir det kanskje såpass at vinneren får dekka bensin hvis h*n kjører nedover, eller får låne Trans-Alpen gratis hos deg, Tage?)
Sikkert ikkeBimma skrev:Og hva hvis man om byttelåner sykkel med andre..? Som da jeg f.eks. i fjor kjørte 300 mil på en GS som ikke var min? Skulle det i såfall ikke telle med?
Synes dette kan bli fryktelig komplisert.... Kan man ikke bare stole på folk da? Hvis noen velger å jukse, så kan det da ikke være noe godt å ta imot en premie uansett...?
Men hvis man registrerer den andre sykelen man kjører på samme måte som den første, med start- og sluttdato/km-stand for når man kjører begge, går det vel greit. En viss grad av å stole på folk må jo være med.
Blir jo også et spørsmål om man gidder å registrere at man lånte GXR'n til kompisen og kjørte 8 - 10 mil på den.
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Sesonglengden høres grei ut.
Håper deltakeravgiften kan presses ned mot kr. 100. Det er klart at for de som virkelig har gode sjanser til å ta en av premiene kan godt prisen være høyere. Men for de som egentlig bare deltar i loddtrekningen blant alle deltakerne, blir det et spørsmål om hva som er grei pris for et lodd.
Jeg har ikke regnet på kostnadene i dette prosjektet, men om verdien av premiene kan settes til 30 000, så må man ha minst 3000 deltakere med en avgift på kr. 100, mens 300 kroner krever 1000 deltakere. Så er det bare å foreta en gjetning på hva som er lettest å få til.
Om det er mulig å få til subsidier i form av premietilskudd fra leverandører e.l, vil det selvfølgelig være en bonus.
Håper deltakeravgiften kan presses ned mot kr. 100. Det er klart at for de som virkelig har gode sjanser til å ta en av premiene kan godt prisen være høyere. Men for de som egentlig bare deltar i loddtrekningen blant alle deltakerne, blir det et spørsmål om hva som er grei pris for et lodd.
Jeg har ikke regnet på kostnadene i dette prosjektet, men om verdien av premiene kan settes til 30 000, så må man ha minst 3000 deltakere med en avgift på kr. 100, mens 300 kroner krever 1000 deltakere. Så er det bare å foreta en gjetning på hva som er lettest å få til.
Om det er mulig å få til subsidier i form av premietilskudd fra leverandører e.l, vil det selvfølgelig være en bonus.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Mener du at konkurransen bør gå fra 1/1 til 31/12? Forsåvidt renslig. Men kanskje vil det tiltrekke seg fler deltagere dersom de som bor i Stavagner ikke får seks måneder forsprang.Bimma skrev:Synes tidsperioden bør strekke seg over hele sesongen... Enkelte begynner jo å kjøre sent på våren fordi de ikke vet hvordan de skal kle på seg og fryser #-o , ikke nødvendigvis fordi det er glatt......
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Ja, hvorfor ikke la la konkurransen gå hele den delen av året man kan kjøre på sommerdekk. Det mener iallfall jeg ville være mest riktig. Jeg synes det ville være naturlig alle kilometer teller fra den dagen man tar ut sykkelen fra vinterlagring og starter sesongen.tagesk skrev:Mener du at konkurransen bør gå fra 1/1 til 31/12? Forsåvidt renslig. Men kanskje vil det tiltrekke seg fler deltagere dersom de som bor i Stavagner ikke får seks måneder forsprang.Bimma skrev:Synes tidsperioden bør strekke seg over hele sesongen... Enkelte begynner jo å kjøre sent på våren fordi de ikke vet hvordan de skal kle på seg og fryser #-o , ikke nødvendigvis fordi det er glatt......
[TaSK]
(Sorry Ragnhild og Jalmar. Dere kommer jo til å kjøre pigg om vinteren.... :icon_eek: )
Folk som er glade i å kjøre mye vil sikkert fortsette som før med det, og jeg tror ikke de som kjører lite kommer til å kjøre så mye mer uansett. Enten er man glad i å kjøre sykkel, eller så er man det ikke. Uavhengig om det er en konkurranse eller ikke....

Og så tilbake til poenget mitt: at da kan vel like godt hele sesongen være tellende...?

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Jeg mener at man må kunne registrere flere sykler. Men det blir lett en byrde, så det blir sikkert bare unntaksvis. Men om man låner en sykkel og brenner av noen tusen km må det være mulig å få det med.vbBimma skrev:Og hva hvis man om byttelåner sykkel med andre..? Som da jeg f.eks. i fjor kjørte 300 mil på en GS som ikke var min? Skulle det i såfall ikke telle med?
Jeg skal pønske ut noen praktiske løsninger.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)