På vei inn i Drammen havner jeg bak nevnte sorte Leaf, med en burugle i 40-årene bak rattet. Fartsgrensen er 50 på stedet, og jeg ligger bak henne i en 2-3 minutter. I løpet av de minuttene burde hun kastet ihvertfall ett blikk i speilet og sett monsteret av en 1200 GS som ligger bak henne, men speil er jo som sagt ekstrautstyr på denne bilen. Så bremser hun kontrollert ned til nesten gangfart og plasserer bilen midt på gulstripa. Blinklys finnes jo ikke på denne bilen, men det er jo ikke vanskelig å gjette at hun enten skal inn i en av oppkjørslene til venstre eller svinge over for å skravle med et individ på den siden av gaten. Til høyre for bilen er det god plass, så jeg plasserer meg ut her og skal kjøre forbi. Men tror du ikke Leaf'en egentlig er et vogntog?? Hun har lagt seg midt på gulstripa for å svinge til HØYRE, inn på stor plass med lasteramper etc. Igjen er det umulig å sjekke speil eller snu littegrann på hodet før man trår på gassen og dreier krapt til høyre - rett mot meg som er på vei forbi på den siden!
Jeg var heldigvis oppmerksom på det som skjedde, og reddet meg med en krapp unnamanøver inn mot lasterampene og en halvmeters margin til bilen. Godt det ikke var autovern på den siden! Jeg var på god tur inn på veien igjen før øgla i Leaf'en i det hele tatt så meg og stoppet i forferdelsen. Der hun så meg kjøre av gårde hoderystende og med venstre langfinger i været. Hadde jeg ikke vært seint ute skulle jeg stoppet, hudflettet kjerringa og egenhendig gnagd sertifikatet hennes i småbiter. Årets første hårete situasjon der jeg ikke hadde kontroll er et faktum, og det begynner å bli en stund siden sist.

Moralen i historien: Se opp for bruguler i elbil. Ikke alle er utstyrt med hjerne eller øyne, og bilene mangler speil og blinklys... I tillegg til å egentlig være vogntog! Måtte bare dele frustrasjonen med noen