In ear hodetelefoner

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

In ear hodetelefoner

Legg inn av gbruaset »

Hei, folkens. Jeg hører litt på musikk når jeg kjører, samt bruker også hodetelefonen til støyreduksjon. noen som har noen gode tips til gode in ear headset, som gir god lyd og støyreduksjon?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av MLeikarnes »

gbruaset skrev:Hei, folkens. Jeg hører litt på musikk når jeg kjører, samt bruker også hodetelefonen til støyreduksjon. noen som har noen gode tips til gode in ear headset, som gir god lyd og støyreduksjon?
Har prøvd diverse in ear headset... men har enda ikke funnet noen som fungerer til det jeg vil bruke det til (høre på lydbok) Kjøpte med nylig ett par Marley in ear headset som jeg bruker til vanlig på skolen og ute på gå tur mm. men disse er for store til å ha inne i hjelmen, de bare faller ut når jeg tar på meg hjelmen. Har brukt noen reklame in ear fra siemens en del, og de har fungert supert, men jeg mistet dem på loddebolten mens jeg holdt på med noe greier til sykkelen, så de har litt dårlig kontakt... :scratch :lol
Har jo en Sena SMH-10 på hjelmen, men jeg klarer ikke høre på lydbok med den, blir for lav lyd for min del, så den brukes til musikk noe den fungerer supert til!

Så konklusjonen min er at jeg henger meg på spørsmålet ditt gbruaset, vil også gjerne ha tips om typer in ear headset som passer i hjelmen!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av Flanker »

Kjører lydbok gjennom Audible på iPhone til min Sena SMH-10 uten problemer. Hva er det du bruker, som ikke lar seg guffe såpass opp på lydsiden at det blir hørbart?

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av frodef »

Jeg bruker disse iblant i hjelmen. Ikke like god støydemping som med øreplugger, men tolererbart.

http://www.dx.com/p/trendy-stereo-earph ... 001mp-3396" onclick="window.open(this.href);return false;

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av gbruaset »

Flanker skrev:Kjører lydbok gjennom Audible på iPhone til min Sena SMH-10 uten problemer. Hva er det du bruker, som ikke lar seg guffe såpass opp på lydsiden at det blir hørbart?
Jeg har noen jabra bluetooth ear plugs. For såvidt grei nok lyd, men mye vil ha mer ...

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: In ear hodetelefoner

Legg inn av MLeikarnes »

Flanker skrev:Kjører lydbok gjennom Audible på iPhone til min Sena SMH-10 uten problemer. Hva er det du bruker, som ikke lar seg guffe såpass opp på lydsiden at det blir hørbart?
Audible... Må prøve det om det fins til Android!
Har en Sony Z2 nå, men den er ikke helt kamerat med SMH-10, tror det er en glitch i bluethooth driveren på Sena sin side, har prøvd å ta kontakt med de, men de har ikke lyst å svare... Burde egentlig hq nok volum til å kunne bruke øreplugger i tillegg og det ser ut til å bli vanskelig å få til, ikke bare litt vindstøy med Arai Tour X4 og for lav vindskjerm...

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av Flanker »

MLeikarnes skrev:
Flanker skrev:Kjører lydbok gjennom Audible på iPhone til min Sena SMH-10 uten problemer. Hva er det du bruker, som ikke lar seg guffe såpass opp på lydsiden at det blir hørbart?
Audible... Må prøve det om det fins til Android!
Har en Sony Z2 nå, men den er ikke helt kamerat med SMH-10, tror det er en glitch i bluethooth driveren på Sena sin side, har prøvd å ta kontakt med de, men de har ikke lyst å svare... Burde egentlig hq nok volum til å kunne bruke øreplugger i tillegg og det ser ut til å bli vanskelig å få til, ikke bare litt vindstøy med Arai Tour X4 og for lav vindskjerm...

Sent from my Sony Xperia Z2
Du har oppdatert firmware til siste versjon fra Sena også? Kom vel en oppdatering i juli/august, hvis jeg ikke husker feil. Hvis ikke kan kanskje det hjelpe hvis du er heldig :-)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av RuneMC »

Hadde Etymotic ER-6i som dempet lyd utenfra like godt som ørepropper (35dB). Ikke verdens beste bass, men med litt heving av bassnivå/bass boost i EQ på Creative spilleren min ble det brukbart. Dessverre produseres de ikke lenger.

Kjøpte da (litt for fort) Etymotic mc5 - men de stikker lenger ut av øret og får med seg mer av lavfrekvente lydblaff fra turbulens. Ser også en negativ brukeranmeldelse fra en motorsyklist som mener disse er vesentlig dårligere enn ER-6i til MC bruk - og det er jeg enig i.

Sannsynligvis er hf5 fra samme produsent bedre ettersom jeg leser i brukeranmeldelsene at 2 stk motorsyklister er fornøyde med denne og mener den er i klasse med ER-6i. Så det er mulig jeg casher ut for disse...

Et annet merke jeg har prøvd er Shure Se215 -> glem det sier jeg bare. IKKE egnet for mc-bruk! De har mye dårligere lydisolasjon enn selv Etymotic's mc5.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Petterh
Innlegg: 118
Registrert: 20 feb 2014, 10:29
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
Sted: Oslo

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av Petterh »

Jeg prøvde A-Jays en liten periode. Litt tricky å få slike in-ear-plugger til å sitte riktig når man får på hjelmen. Merket også at de ikke virket like godt som støyreduksjon til min sykkel. Har rak-rør rett ut fra motoren, så den bråker noe j@¤%&. Det ble derfor bare en lyd som overdøvet en annen lyd. Kjøpte ordentlige ørepropper i stedet, og de gjør virkelig jobben - men jeg savner jo musikken :p. Om du bare skal ha mot vindstøy, er det jo ikke rare lyden som trengs.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av Snikendeugle »

http://cdon.no/elektronikk/nokia/nokia- ... -p25629153" onclick="window.open(this.href);return false;

Nokia WH-208. Utrolig billig og veldig bra lyd for pengene. Jeg er på mitt 3. sett (bruksslitasjer somregel som får meg til å bytte) som jeg bruker hver dag enten det er på sykkelen, bussen eller jobb.

Det som er så bra med disse med tanke på mc kjøring er at de er veldig lavprofil i formen så de ikke presser inn i øret pga hjelmen. De sitter også naturlig godt i øret.

Disse følger som regel med Windows phone Nokia telefoner.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av ojda »

Bruker disse som jeg er veldig fornøyd med :thumleft
Men selvfølgelig, alle ører er ikke like. Heller ikke i form :-k
Tror ca 300 kr :P :p

http://store.apple.com/uk/product/H9864 ... s-with-mic" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av norse900 »

Bruker Koss "the plug". Funker utmerket!! 149,- og "skumgummien" er også behagelig for mine ørekanaler :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av ojda »

norse900 skrev:Bruker Koss "the plug". Funker utmerket!! 149,- og "skumgummien" er også behagelig for mine ørekanaler :thumleft
Bygger ikke de fryktelig mye i hjelmen :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av norse900 »

Kjører med Schubert c3, og har ingen problemer med det. Nå er jo alle hoder forskjellige, men for meg er det perfekt. Kjenner ikke at hjelmen er borti pluggene :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: In ear hodetelefoner

Legg inn av RuneMC »

Koss "the plug" har jeg også hatt (hadde jeg helt glemt). Ikke spesielt god lyd, ikke særlig bra lydisolering og største problemet er at de ikke sitter godt. Glir ut av ørene hvis de blir litt svette.
På samme lave isoleringsnivå har jeg hatt Sony plugger med vesentlig bedre lydkvalitet, men som sagt dårlig isolering mot støy utenfra.

Hovedfordelen med plugger som virkelig demper 35dB er at du i prinsippet får et stille rom som du kan spille musikken ganske lavt i og fortsatt få med alle detaljer. I motsetning til å måtte øke lydstyrken til å overdøve støy utenfra.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar