Hadde satt pris på + og - om du vet om noe :)
Edit: kunne jo gjerne sagt hva eg er på jakt etter

Alle syklene kommer til å gå mer enn nok for meg, så det eg er mest ute etter er "komfort" og bang for the buck i dagens marked :)
Er ikke helt enig i den konklusjonen.... Har selv prøvekjørt min kompis sin 08 modell og føler selv s1000rr er like om ikke mer komfortabel... Men klart... Nå er jeg over gjennomsnittet høy og har kanskje litt andre forutsetninger for å uttale meg om nettopp detteZZR-Erling skrev:
Vedr "kontra S1000RR", så er en orginal S1000RR kontra mors GSXR, betydelig trangere komformessig.
En annen fin detalj er at det smeller gromt i pottene når man slipper gassen fra litt turtall....jævelskt rått...![]()
Når man så bare gir litt gass, "romler det som fra ett skolda troll" nedi der :)
Mao, den går rått og brutalt over et laaangt register!
Går nok mye på smak og behag. Jeg har riktignok bare prøvd å sitte på en S1000RR, men fant den ikke på langt nær så komfortabel som gixxeren(2013)LordShaft skrev:Er ikke helt enig i den konklusjonen.... Har selv prøvekjørt min kompis sin 08 modell og føler selv s1000rr er like om ikke mer komfortabel... Men klart... Nå er jeg over gjennomsnittet høy og har kanskje litt andre forutsetninger for å uttale meg om nettopp detteZZR-Erling skrev:
Vedr "kontra S1000RR", så er en orginal S1000RR kontra mors GSXR, betydelig trangere komformessig.
En annen fin detalj er at det smeller gromt i pottene når man slipper gassen fra litt turtall....jævelskt rått...![]()
Når man så bare gir litt gass, "romler det som fra ett skolda troll" nedi der :)
Mao, den går rått og brutalt over et laaangt register!
Sony Z2
At den har mer aggressiv sittestilling har du helt rett i og at gsxr er bedre men den er ikke alene på markede så prøv noen Aprilia og Kawasaki også.Å at du finner noe som passer deg godt etter dette er helt sikkertMc83 skrev:Hadde glemt denne tråden helt
Prisen eg har sett for meg er maks 150k..
Takker og bukker for innspill og tror rett og slett at eg bare får prøve de forskjellige modellene, selv om eg muligens ikkje vil merke store forskjellene.
Men herregud altså, jo mer eg sitter på finn.no i de sene nattetimer så innser eg at eg har en forskjærlighet for R1.
Men eg ser at den er noe dyrere og det er mange som sier at den har en noe mer aggresive sittestilling..
Noen som har prøvd både en gixxer og en r1 av årgang 08 ++ som kan elaborate litt ?
'mortenolb skrev:Jeg prøvesatt nylig R1, og har vel nå prøvd å sitte på de "vanligste" R-syklene, og gixxer er uten tvil noen hakk bedre på komfort, samt at sittestillingen ikke føles like "ligger oppå". For min del er det veldig positivt, trenger å føle at jeg sitter "med" sykkelen, på en måte, og ikke bare har den under meg.
Nå er jeg sikkert litt inhabil, siden jeg av en eller annen grunn elsker gixxer :-)å
mortenolb skrev:Jeg prøvesatt nylig R1, og har vel nå prøvd å sitte på de "vanligste" R-syklene, og gixxer er uten tvil noen hakk bedre på komfort, samt at sittestillingen ikke føles like "ligger oppå". For min del er det veldig positivt, trenger å føle at jeg sitter "med" sykkelen, på en måte, og ikke bare har den under meg.
Nå er jeg sikkert litt inhabil, siden jeg av en eller annen grunn elsker gixxer :-)å