Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Mc83 »

Til dere som har kjørt gixxerene, hvilken av 1000 utgavene anbefaler dere ?

Hadde satt pris på + og - om du vet om noe :)

Edit: kunne jo gjerne sagt hva eg er på jakt etter :P

Alle syklene kommer til å gå mer enn nok for meg, så det eg er mest ute etter er "komfort" og bang for the buck i dagens marked :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av LordShaft »

En gixxer vil begrense komfort følelsen, da dette er en R sykkel med relativt ekstrem sittestilling.
Suzuki har vel vært ledende på kvalitet gjennom store deler av 2000 tallet, men hvor mye tenker du å bruke på sykkel? Jo nyere jo bedre vil jo jeg si hehe

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av mortenolb »

Nå har jeg ikke prøvd å sitte på noe annet 2007 og 2013, men de er betraktelig mer behagelig enn samtlige andre R-sykler jeg har prøvd å sitte på. Det er også den eneste jeg ikke helt har fått "plastikk"-følelsen av, noe jeg har fått av alle de andre jeg har prøvesittet/prøvekjørt. Jeg ville gått for 2006 eller nyere enkelt og greit pga. at utseende ble mye bedre, og de ekstra kreftene. Er så misunnelig på alle som har råd til å kjøpe den!

ZZR-Erling

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg vil anbefale 07/08 modellene, (de er like).
Dette fordi kona har en, og den er bare helt rå, men samtidig også komfortabel. Dog kjører hun med Heli Bars Trackstar styrehendler.
De vil jeg absolutt anbefale som ett fint mod for å ta vekk den verste knekken i håndledda.
Hun har vært mye rundt med den, bla i Italia, Sveits, Nord Norge osv.

https://www.helibars.com/product/suzuki ... handlebars" onclick="window.open(this.href);return false;

Mors GSXR har også hel Yoshi og magnesiumfelger. Dette bidrar bra :D

Vedr "kontra S1000RR", så er en orginal S1000RR kontra mors GSXR, betydelig trangere komformessig.

En annen fin detalj er at det smeller gromt i pottene når man slipper gassen fra litt turtall....jævelskt rått... :knegg
Når man så bare gir litt gass, "romler det som fra ett skolda troll" nedi der :)
Mao, den går rått og brutalt over et laaangt register!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:
Vedr "kontra S1000RR", så er en orginal S1000RR kontra mors GSXR, betydelig trangere komformessig.

En annen fin detalj er at det smeller gromt i pottene når man slipper gassen fra litt turtall....jævelskt rått... :knegg
Når man så bare gir litt gass, "romler det som fra ett skolda troll" nedi der :)
Mao, den går rått og brutalt over et laaangt register!
Er ikke helt enig i den konklusjonen.... Har selv prøvekjørt min kompis sin 08 modell og føler selv s1000rr er like om ikke mer komfortabel... Men klart... Nå er jeg over gjennomsnittet høy og har kanskje litt andre forutsetninger for å uttale meg om nettopp dette :knegg

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sv: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:
Vedr "kontra S1000RR", så er en orginal S1000RR kontra mors GSXR, betydelig trangere komformessig.

En annen fin detalj er at det smeller gromt i pottene når man slipper gassen fra litt turtall....jævelskt rått... :knegg
Når man så bare gir litt gass, "romler det som fra ett skolda troll" nedi der :)
Mao, den går rått og brutalt over et laaangt register!
Er ikke helt enig i den konklusjonen.... Har selv prøvekjørt min kompis sin 08 modell og føler selv s1000rr er like om ikke mer komfortabel... Men klart... Nå er jeg over gjennomsnittet høy og har kanskje litt andre forutsetninger for å uttale meg om nettopp dette :knegg

Sony Z2
Går nok mye på smak og behag. Jeg har riktignok bare prøvd å sitte på en S1000RR, men fant den ikke på langt nær så komfortabel som gixxeren(2013) :prop:

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Mc83 »

Hadde glemt denne tråden helt :P

Prisen eg har sett for meg er maks 150k..

Takker og bukker for innspill og tror rett og slett at eg bare får prøve de forskjellige modellene, selv om eg muligens ikkje vil merke store forskjellene.

Men herregud altså, jo mer eg sitter på finn.no i de sene nattetimer jo mer innser eg at eg har en forskjærlighet for R1.
Men eg ser at den er noe dyrere og det er mange som sier at den har en noe mer aggresive sittestilling..

Noen som har prøvd både en gixxer og en r1 av årgang 08 ++ som kan elaborate litt ?
Sist redigert av Mc83 den 07 okt 2014, 04:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Kawagutten »

:thumleft
Mc83 skrev:Hadde glemt denne tråden helt :P

Prisen eg har sett for meg er maks 150k..

Takker og bukker for innspill og tror rett og slett at eg bare får prøve de forskjellige modellene, selv om eg muligens ikkje vil merke store forskjellene.

Men herregud altså, jo mer eg sitter på finn.no i de sene nattetimer så innser eg at eg har en forskjærlighet for R1.
Men eg ser at den er noe dyrere og det er mange som sier at den har en noe mer aggresive sittestilling..

Noen som har prøvd både en gixxer og en r1 av årgang 08 ++ som kan elaborate litt ?
At den har mer aggressiv sittestilling har du helt rett i og at gsxr er bedre men den er ikke alene på markede så prøv noen Aprilia og Kawasaki også.Å at du finner noe som passer deg godt etter dette er helt sikkert :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Mc83 »

Liker veldig godt yamaha og suzuki da, elsker utseende på de.
Eneste ducatien eg eventuellt kunne tenke meg ligger i en prisklasse eg ikkje klarer å forsvare ovenfor samboeren :(

Men skal absolutt prøvekjøre noen denne gangen før eg eventuellt slår til på en sykkel da dette blir min siste på mangen år!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av mortenolb »

Jeg prøvesatt nylig R1, og har vel nå prøvd å sitte på de "vanligste" R-syklene, og gixxer er uten tvil noen hakk bedre på komfort, samt at sittestillingen ikke føles like "ligger oppå". For min del er det veldig positivt, trenger å føle at jeg sitter "med" sykkelen, på en måte, og ikke bare har den under meg.
Nå er jeg sikkert litt inhabil, siden jeg av en eller annen grunn elsker gixxer :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:Jeg prøvesatt nylig R1, og har vel nå prøvd å sitte på de "vanligste" R-syklene, og gixxer er uten tvil noen hakk bedre på komfort, samt at sittestillingen ikke føles like "ligger oppå". For min del er det veldig positivt, trenger å føle at jeg sitter "med" sykkelen, på en måte, og ikke bare har den under meg.
Nå er jeg sikkert litt inhabil, siden jeg av en eller annen grunn elsker gixxer :-)å
'
Nei det stemmer at gixxer har bedre sitte stilling for høye mennesker men at andre merker har andre goder får du finne ut av senere nå du får tid :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Mc83 »

mortenolb skrev:Jeg prøvesatt nylig R1, og har vel nå prøvd å sitte på de "vanligste" R-syklene, og gixxer er uten tvil noen hakk bedre på komfort, samt at sittestillingen ikke føles like "ligger oppå". For min del er det veldig positivt, trenger å føle at jeg sitter "med" sykkelen, på en måte, og ikke bare har den under meg.
Nå er jeg sikkert litt inhabil, siden jeg av en eller annen grunn elsker gixxer :-)å

Takk for svar.

Og når du sier "uten tvil" så regner eg med du tenker på at det er veldig merkbart og da går nok eg automatisk for en suzuki.

Men er det noen av årsmodellene som skiller seg ut med dempere, problemer og andre finesser som eg burde se etter ?

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av KTM950SMR »

Prøv begge syklene. Har eid R1 07 og prøvd gsx1000r 07 flere ganger. Jeg ble sittende mer rett opp og ned på gsxr(nå er jeg 190cm) så personlig satt jeg nok bedre på R1. I alle fall til aktiv kjøring, men kunne nok kjørt lengre dagsetapper på gsxr, om ikke rompa hadde fått etter hvert? Motormessig sett er gsxr betydeligere kraftigere og bedre bunn og mellomregister på gsxr. Det gjør seg godt på norske veier. Men synes det allikevel det var litt mer sjel i R1 , spesielt når nålen passerte 9.000;)
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av mortenolb »

Det kommer nok kanskje, som kawagutten nevner, an på høyden? Jeg er 191 og synes jeg sitter bedre på GSXR enn R1, men jeg liker ikke den "ligge oppå" følelsen som jeg får av R1, ZX*R og CBR. Skal ikke legge skjul på at ZX10R hadde merkbart mer krefter, men jeg liker ikke å sitte på den. Samme følelsen av å sitte på CBR, men der har jeg bare prøvd 600RR. På den fikk jeg litt den "bilspill med kamera foran", så måtte kikke ned for å se noe annet enn vei foran meg.

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hvilken av gixxer 1000 modellene anbefales

Legg inn av Moby »

Suzuki kom med en helt ny GSXR1000 (K5) i 2005 den fikk ny motor, ny ramme, mer hester, høyere turtallssperre osv. Mener også å ha lest et sted at dette er den siste GSXR1000 som ikke er elektronisk spærra på de tre første gira. I 2007 fikk GSXR1000 katalysator pga utslippslovgivning så en 2007 mod veier noen kilo mer enn en 2005/2006. Ikke at det er umulig å fjerne katalysatoren, men hvis du hadde tenkt til å ha den på veien uten så mye skruing er det greit å vite hva du kan velge blandt. Jeg har bare prøvekjørt GSXR1000, men jeg ble overasket over hvor komfortabel den er til å være en R-sykkel.


http://www.cycleworld.com/2013/10/24/su ... sed-bikes/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.suzukicycles.org/GSX-R-serie ... 1000.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar