Hvordan har Triumph klart det?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23384
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Hvordan har Triumph klart det?
Så vidt meg bekjent så synes jeg det er imponerende at en 3-sylindret 675cc har såpass bunndrag og allikevel kan dras helt opp til 13.000rpm. Er dette unikt, eller er det flere sykler som kan skilte med samme specs?
13.000rpm er jo nesten det renbarkede R-sykler klarer som maks turtall, men her tipper jeg draget er noe veikere på lavere turtall....?
Jeg bare spør...
13.000rpm er jo nesten det renbarkede R-sykler klarer som maks turtall, men her tipper jeg draget er noe veikere på lavere turtall....?
Jeg bare spør...
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Kanskje litt off-topic, men angående turtall
[video]https://www.youtube.com/watch?v=IXt7fQsDsk8[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=IXt7fQsDsk8[/video]
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvordan har Triumph klart det?
MV Agusta F3 675
Max. power- r.p.m. 94.2 kW (128 hp) at 14400 r.p.m.
Max. torque - r.p.m. 71 Nm (7.24 kgm) at 10900 r.p.m
Aner ikke dreiemomentet til Triumph, men F3 er R sykkel...
Selv synest jeg Stelvio'n er like imponerende med 1151 ccm og 60nm på 2500rpm :-)
Men,men :-) de får det til disse Ingeniørene
Max. power- r.p.m. 94.2 kW (128 hp) at 14400 r.p.m.
Max. torque - r.p.m. 71 Nm (7.24 kgm) at 10900 r.p.m
Aner ikke dreiemomentet til Triumph, men F3 er R sykkel...
Selv synest jeg Stelvio'n er like imponerende med 1151 ccm og 60nm på 2500rpm :-)
Men,men :-) de får det til disse Ingeniørene
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Sted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Suzuki DR750'n jeg hadde hadde rødlinje på 13500rpm, og kun bunndrag, ikke så mye topp og midt drag... Varadero 125'en hadde også rødlinje på 13500rpm, null drag.......
Og Suzuki GS500e hadde rødlinje på 13500rpm, jeg tror at desto mindre motor desto mer rpm, men hvor draget er skiller seg sterkt!
På Bmw'n er vel rødlinjen på 8-9000 og derhar man bra drag på 2-3000 og man slipper å gire at all, men det er jo en firesylindret bilmotor i prinsippet..
Sent from my Sony Xperia Z2
Og Suzuki GS500e hadde rødlinje på 13500rpm, jeg tror at desto mindre motor desto mer rpm, men hvor draget er skiller seg sterkt!
På Bmw'n er vel rødlinjen på 8-9000 og derhar man bra drag på 2-3000 og man slipper å gire at all, men det er jo en firesylindret bilmotor i prinsippet..
Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23384
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Saken er at jeg opplevde Street Triplen som trekkvillig gjennom hele registeret. Vertfall fra 4000-12000. (Dro den ikke over 12000)
Men kan jo være at lignende sykler klarer det også. Jeg synes bare motoren virket veldig "riktig".
Men kan jo være at lignende sykler klarer det også. Jeg synes bare motoren virket veldig "riktig".
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ikke for å pirke på deg men: Enten var turteller uorginal eller så husker du feil ang rødlinje på DR750. Er vel rødlinje som starter på 7500 og går til 9000 på disse. Og vil tro den ikke drar noe som helst over ca 8000.. (mye likt min Honda 650 endunker) :-)MLeikarnes skrev:Suzuki DR750'n jeg hadde hadde rødlinje på 13500rpm, og kun bunndrag, ikke så mye topp og midt drag... Varadero 125'en hadde også rødlinje på 13500rpm, null drag.......
Og Suzuki GS500e hadde rødlinje på 13500rpm, jeg tror at desto mindre motor desto mer rpm, men hvor draget er skiller seg sterkt!
På Bmw'n er vel rødlinjen på 8-9000 og derhar man bra drag på 2-3000 og man slipper å gire at all, men det er jo en firesylindret bilmotor i prinsippet..
Sent from my Sony Xperia Z2
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Hei Bjerknez, da har jeg oppdatert lista mi med Street Triple så kan du jo sammenligne selv.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Jeg tror nok at Triumph har lagd gode triple motorer. Hører hele tiden om hvor bra de drar gjennom nesten hele registeret.
Min FZR400RR EXUP Streetfighter kan dras til ca 15k men det skjer ingenting før minst 5k på turtelleren.
Hadde og en Yamaha RD 350 Ypvs som jo er 2 takter og den måtte ha masse turtall for og bevege på seg.
Men vil slenge inn Yamaha TRX 850 som en veldig god motorsykkel. Den følte jeg dro med en gang jeg gav gass og godt forbi "redline" uten problemer.
Jeg hadde en 1998 modell og det er vel den sykkelen jeg angrer mest på at jeg solgte. Ikke noe høy toppfart da men enormt god motorbrems! :-)
Jeg hadde absolutt ikke sagt nei takk til en Triple sykkel fra Triumph. Tror de motorene er veldig gode.
Min FZR400RR EXUP Streetfighter kan dras til ca 15k men det skjer ingenting før minst 5k på turtelleren.
Hadde og en Yamaha RD 350 Ypvs som jo er 2 takter og den måtte ha masse turtall for og bevege på seg.
Men vil slenge inn Yamaha TRX 850 som en veldig god motorsykkel. Den følte jeg dro med en gang jeg gav gass og godt forbi "redline" uten problemer.
Jeg hadde en 1998 modell og det er vel den sykkelen jeg angrer mest på at jeg solgte. Ikke noe høy toppfart da men enormt god motorbrems! :-)
Jeg hadde absolutt ikke sagt nei takk til en Triple sykkel fra Triumph. Tror de motorene er veldig gode.
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Har sååå lyst til å prøve de der!Toven skrev:Kanskje litt off-topic, men angående turtall
[video]https://www.youtube.com/watch?v=IXt7fQsDsk8[/video]
DA snakker vi 250 :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
68 nm, var ikke det veldig lite?
Sony Z2
Sony Z2
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ja, som en mopedLordShaft skrev:68 nm, var ikke det veldig lite?
Sony Z2
Med et så lavt moment og den oppgitte kvartmilstida må sykkelen ha lav vekt eller være veldig lavt gira.
Uansett, respektabel aks
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Det er flere sykler som har godt med turtall så er vel ikke så unikt.Sammenlignet kun med MV Augusta Brutale.
Den har Electronic quick-shift blant annet.
Three cylinder, 4 stroke, 12 valve
Timing system “D.O.H.C”
Total displacement 675 cm3 (41.2 cu. in.)
Compression ratio 12.3:1
Starting Electric
Bore x stroke 79 mm x 45.9 mm (3.1 in. x 1.8 in.)
Max. power - r.p.m. (at the crankshaft)** 81 kW (110 hp) at 12500 r.p.m.
Max. torque - r.p.m. 65 Nm (6.63 kgm) at 12000 r.p.m.
Cooling system Cooling with separeted liquid and oil
radiators
Engine management system Integrated ignition - injection system MVICS
(Motor & Vehicle Integrated Control System)
with three injectors Engine control unit
Eldor EM2.0, throttle body full drive by
wire Mikuni, pencil-coil with ion-sensing
technology, control of detonation and misfire
Torque control with four maps, Traction
Control with eight levels of intervention
http://www.mvagusta.it/en/motorcycles/brutale-675/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den har Electronic quick-shift blant annet.
Three cylinder, 4 stroke, 12 valve
Timing system “D.O.H.C”
Total displacement 675 cm3 (41.2 cu. in.)
Compression ratio 12.3:1
Starting Electric
Bore x stroke 79 mm x 45.9 mm (3.1 in. x 1.8 in.)
Max. power - r.p.m. (at the crankshaft)** 81 kW (110 hp) at 12500 r.p.m.
Max. torque - r.p.m. 65 Nm (6.63 kgm) at 12000 r.p.m.
Cooling system Cooling with separeted liquid and oil
radiators
Engine management system Integrated ignition - injection system MVICS
(Motor & Vehicle Integrated Control System)
with three injectors Engine control unit
Eldor EM2.0, throttle body full drive by
wire Mikuni, pencil-coil with ion-sensing
technology, control of detonation and misfire
Torque control with four maps, Traction
Control with eight levels of intervention
http://www.mvagusta.it/en/motorcycles/brutale-675/" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23384
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ser ut til at Street Triple klarer seg bra i forhold til de "store gutta" og det ser ikke ut til at forskjellene merkes før man beveger seg opp i veldig høye hastigheter.
For topphastighet er for meg totalt uviktig. Vil heller ha gode egenskaper opp mot 150km/t
For topphastighet er for meg totalt uviktig. Vil heller ha gode egenskaper opp mot 150km/t
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvordan har Triumph klart det?
LordShaft skrev:68 nm, var ikke det veldig lite?
Sony Z2
Nei det er ikke veldig lite når men ser på hele bilde. Her sammenlignet med MV Agusta Brutal. Fantastisk gjevn og fin kurve på begge to...hvorfor, jo... tre sylindere Og så har vi HK/Torque for Triumpt Dytona samenlignet med andre 600ccm