Ryggskinne til todelt skinndress.?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Ryggskinne til todelt skinndress.?

Legg inn av KydeX »

Jeg har en BMW ryggskinne, som jeg har brukt sammen med en Rukka goretexdress. Jeg har pleid å ha skinnen utenpå buksa også jakken utenpå der igjen. Det har fungert greit, siden det er seler på buksa.

Nå har jeg i tillegg en todelt Dainese skinndress. Problemet er at denne må jeg bruke glidelås mellom jakke og bukse. Da må jeg ha skinnen oppi buksa. For det første, så blir det bittelitt trangt i buksa. For det andre, når jeg sitter i kjørestilling på sykkelen så sklir skinnen ut av buksa. Når jeg retter meg ut i ryggen igjen så stikker da skinnen ned i der hvor glidelåsen er festet.

Det høres nok ut som et litt rart problem, men er det noen som har noe tips til hvordan jeg skal løse det? Jeg ser vel kanskje for meg at jeg må ha en annen skinne som passer bedre, men i tilfelle, hvilken?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Ryggskinne til todelt skinndress.?

Legg inn av Flanker »

Høres ut som du trenger en annen skinne ja. Hvilken er nesten umulig å svare på, men du vil helt sikkert få ymse anbefalinger her. Basert på hva folk har selv og hva som har vunnet tester.

Ditt problem er litt sært, men jeg skjønner godt at det er ubehagelig og irriterende. Så ignorere alle gode råd, ta på deg skinndressen og kjør til nærmeste velassorterte MC sjappe. Der prøver du rubbel og bit av det de har! Jeg mistenker at su trenger ei skinne som er lengre, og som går ned til halebeinet i kjørestilling. Men kropp, proporsjoner, kjørestilling og komfortfølelse er så individuelt at jeg ikke vil gi deg noen råd, annet enn å velge ei Level 2 skinne for best mulig beskyttelse.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Ryggskinne til todelt skinndress.?

Legg inn av KydeX »

Takk for svar. Jeg får nok følge forslaget ditt om å prøve forskjellige typer. De tre andre alternativene er jo enten å kjøre uten, som egentlig ikke er aktuelt, kjøre med kun insert i jakken, som er en dårligere løsning, eller å ha den utenpå buksa. Men da blir det god glipe mellom bukse og jakke i kjørestilling, noe som blir kaldt. Pluss at jakken kan skli opp og buksa ned i et eventuelt krasj.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Ryggskinne til todelt skinndress.?

Legg inn av Cutless »

Enig i at det beste er å prøve.

Anbefaler deg å ihvertfall få prøvd denne: http://www.24mx.no/ryggskinne-dainese-wave-air" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har selv todelt skinndress, og denne stikker langt nok ned i buksen til at den holder seg der med mitt oppsett.

Svar