Håper bare at "Sjåføren" fikk orden på sykkelen sin, før de stengte døra.
Håper det dukker opp en ny forhandler med en større grad av entusiasme for Triumph... og at denne dukker opp kjapt

Slike krav fra importøren forklarer jo godt grunnen til at det er så få forhandlere i Norge!Olav K skrev:Det stemmer nok, den skandinaviske importøren krever visst at forhandlere må bestille minst 10 sykler om gangen.
Ja ? Hva mente du egentlig med det ?Svolp skrev:Reklamasjoner etc må henvenders Bikerstreet Stavanger..Haha, da skal service blant ukjente nå en annen dimensjon!
Hvis jeg forsto Alf riktig, så setter Triumph et krav om at pengene for sykkelen skulle ankomme Triumph sin konto før butikk kunne levere sykkel til kunde. Denne prosessen tok ofte opp til to uker og det betyr at kunde må vente unødvendig lenge å og få sykkelen. Alf Graarud motor derimot trosset dette. For når Graarud trykker på "betal" knappen så er jo pengene på vei til Triumph. Men skulle pengene av en eller annen merkelig grunn bli borte på veien og at dem dermed ikke fikk noen bekreftelse på motatt beløp fra Triumph så måtte dem ta tapet selv.Olav K skrev:Det stemmer nok, den skandinaviske importøren krever visst at forhandlere må bestille minst 10 sykler om gangen. Dette har jeg hørt to forskjellige steder, og det er sikkert ikke noe problem for en forhandler i Stockholm og eller en annen stor by. Jeg tror ikke dette var problemet i Bergen, for de var vel mer en underavdeling av Stavanger, og bestillinger blei gjort via Stvg.
De solgte bra med sykler hos Bikerstreet Bergen, men med en husleie på en drøy million skal man jammen selge mange sykler, hjelmer, båter, påhengsmotorer etc etc for å få butikken til å gå rundt.
I tillegg sitter jeg med inntrykk av at daglig leder i Bergen ikke hadde all verdens spillerom, "sjefen" i Stavanger satt med minst 'en hånd på rattet.
Får bare håpe at det kommer en ny forhandler og verksted i Bergen.. er et stykke til Sarpsborg eller Tønsberg for å få tatt service :)
Det var nok en langt bedre forklaring jaDykkeren skrev:Begrunnelsen for det Bjerknez skriver er som følger:
Når leverandører/importører selger til hverandre (noe er kjøpsloven, men avtaleloven kommer nok også inn i bildet) så setter selger (importøren i dette tilfellet) på sin faktura at varen forblir selgers
eiendom til varen er betalt. Dette for at selger skal sikre seg oppgjør ved evt. konkurs (leverandøren kan hente varen i butikken, hvis den fremdeles er der). Dette er lovlig, men det gjelder ikke til sluttbruker (deg og meg). Så har du kjøpt og betalt for MC´en til din butikk og butikken ikke betaler leverandøren. Så kan ikke leverandøren gå på deg, men må gå på butikken.
Derfor må butikken betale importøren før han levere ut sykkelen. Det Graarud gjør (regningen er betalt når han trykker på betalknappen), er helt ok, så lenge Graarud har dekning på konto for betalingen. Graarud har jo fått oppgjør eller et eller annet (gjeldsbrev/låneavtale) som sikkhert. Seriøse butikker (som Graarud) har ikke problemer med dette.
Triumph har nok et krav om at forhandleren må selge minst 10 sykler i året (ikke kjøpe 10 hver gang). Når man ser på markedet i Norge, så er vel det vel mye. Derav få forhandleren. Det er jo som noen sier, å skyte seg i leggen !
-----------------------------------ojda skrev:Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre![]()
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"![]()
![]()
![]()
--------------------------------------Gordon skrev:-----------------------------------ojda skrev:Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre![]()
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen"![]()
![]()
![]()
Det var dårlig nyheter!!!, Jeg lurte på hvorfor de var fjernet fra Triumph nettverk i Sverige. Jo Roger og gutta var en meget hyggelig gjeng og dyktig mekaniker. Jeg fikk alltid råd om hva som måtte skiftes neste gang eller hva som var slitt hvis slik var tilfeller. Jeg fatter ikke hva Triumph Scandinavia tenker på. Jeg kommer til å skrive igjen til han Scandinavisk rep.:
Johan Tengner
Staffans väg 6B
192 78 Sollentuna
Sweden
T +46(0)86806805
M+46(0)733919953
johan.tengner@triumph.co.uk
http://www.triumphmotorcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg bor i Drammens området, AMD Oslo 50-60 ks, Classic MotorCycles Sem 70-80ks, men jeg har hatt dårlig erfaring med begge verkstede. 3 måned ved skift av sprag clutch på min Speed Triple på Sem, og 6 måneder ved rep av små skader hos AMD etter en drosje forårsaket velt på min Sprint. Jeg var ikke imponert med verken Sem eller Oslo verkstedene, og sa ifra til begge og i tillegg Johan Tengner.
Om du finner en annen verksted som kan anbefales for Triumph, kan du post en ny melding på dette site. Jeg hadde tenkte å dra til Eurospeed til våren 2015 for en 80,000 k service, men grue meg til en ny runde med AMD.
Gordon