Tips for montering av Iphone på sykkelen.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Bringisen »

Hei.

Jeg vil bytte ut mitt gamle GoPro kamera med en av de nye GoPro4 modellene. Jeg ønsker å bruke min Iphone 4s til å betjene kameraet som er festet til veltebøylen.

På denne måten kan jeg både se hva jeg filmer og betjene kameraet uten å måtte stoppe helt opp. Men jeg må ha et godt feste til telefonen, gjerne vanntett.
Jeg hadde håpet på et feste der telefonen kunne stå på langs midt på styret over BMW merket. Se bildet av hvordan mitt "dasjbord" ser ut.

Noen tips til noe som funker?

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Dykkeren »

Har brukt Biologic sine sykkelholdere på både iPhone 4 og 5. Vanntette og kan også lades mens de er montert. Venter nå på at den som passer iPhone 6 Plus kommer, så skal den monteres på samme mc som din.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av KawaJens »

Får sjå om du finner noke på dina side .
https://www.buybits.com/catalogue/3229.aspx

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av LordShaft »

Sørg for å ha en batteri bank i umiddelbar nærhet også.... Med ditt oppsett vil du nok merke at batteri kapasiteten på kameraet ikke er optimal.

Note 4

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Epylypzon »

Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Sørg for å ha en batteri bank i umiddelbar nærhet også.... Med ditt oppsett vil du nok merke at batteri kapasiteten på kameraet ikke er optimal.

Note 4
Strømuttak med kabel til telefonen er vel noe alle har, eller ?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Andreas »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Sørg for å ha en batteri bank i umiddelbar nærhet også.... Med ditt oppsett vil du nok merke at batteri kapasiteten på kameraet ikke er optimal.

Note 4
Strømuttak med kabel til telefonen er vel noe alle har, eller ?

Tror han sikter til GoProen..

Jeg har en slik hardcase til min iPhone:

Bilde

http://www.ultimate-mobiles.co.uk/Consu ... ne_5/cases" onclick="window.open(this.href);return false;


Den er 100% vanntett, har testet i vasken :-) Jeg kjøpte med egen lader og kabel. Gummiforing i gjenomføringen, sørger for at den er tett ved lading også. Mange forskjellige interfacer for festing er tilgjengelig. Jeg brukter RAM-mount. Eneste negative er at nå etter tre sesongers bruk, så begynner "glasset" å bli litt slitt. I direkte sollys, så kan det være vanskelig å se skjermen godt..

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Bringisen »

Andreas skrev:
SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Sørg for å ha en batteri bank i umiddelbar nærhet også.... Med ditt oppsett vil du nok merke at batteri kapasiteten på kameraet ikke er optimal.

Note 4
Strømuttak med kabel til telefonen er vel noe alle har, eller ?

Tror han sikter til GoProen..

Jeg har en slik hardcase til min iPhone:

Bilde

http://www.ultimate-mobiles.co.uk/Consu ... ne_5/cases" onclick="window.open(this.href);return false;


Den er 100% vanntett, har testet i vasken :-) Jeg kjøpte med egen lader og kabel. Gummiforing i gjenomføringen, sørger for at den er tett ved lading også. Mange forskjellige interfacer for festing er tilgjengelig. Jeg brukter RAM-mount. Eneste negative er at nå etter tre sesongers bruk, så begynner "glasset" å bli litt slitt. I direkte sollys, så kan det være vanskelig å se skjermen godt..
Takk for det tipset. Da har jeg bestilt en slik. Var jo ikke så veldig kostbar så holder den i tre sesonger er det helt greit :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av cevillan »

Ser jeg ankommer tips-festen litt for sent, men jeg synes det er en god løsning å ha mobilen på underarmen i typisk treningsarmbånd som egentlig er ment for overarm. Blir seende noenlunde sånn ut;

Bilde

Jeg er nemlig helt overbevist om at alt jeg monterer på styre på min en-dunker ramler av pga vibrasjoner... :P :p

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av Bringisen »

cevillan skrev:Ser jeg ankommer tips-festen litt for sent, men jeg synes det er en god løsning å ha mobilen på underarmen i typisk treningsarmbånd som egentlig er ment for overarm. Blir seende noenlunde sånn ut;

Bilde

Jeg er nemlig helt overbevist om at alt jeg monterer på styre på min en-dunker ramler av pga vibrasjoner... :P :p
Hm..var jo en grei løsning det der også da :-k Kanskje jeg må ha to :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
cevillan skrev:Ser jeg ankommer tips-festen litt for sent, men jeg synes det er en god løsning å ha mobilen på underarmen i typisk treningsarmbånd som egentlig er ment for overarm. Blir seende noenlunde sånn ut;

Bilde

Jeg er nemlig helt overbevist om at alt jeg monterer på styre på min en-dunker ramler av pga vibrasjoner... :P :p
Hm..var jo en grei løsning det der også da :-k Kanskje jeg må ha to :P :p
Så jo veldig praktisk ut ... men jeg må si jeg er siden i sommer blitt litt skeptisk til alle disse duppedittene man skal ha tilgjengelig til enhver tid under kjøring.
I sommer jobbet jeg noen mnd tett ved veien .. (men fremdeles på sjøen) ... det var tydeligvis mange motorsyklister som syntes det var verdt å ta bilder akkurat der.
Jeg så en god del nesten-ulykker pga at de satt å grov i lomma eller tankveska, for så å sitte å sitte med venstrehanda opp i lufta, sikte med kamera og blikket festet på skjermen.
Som sagt, en god del nesten-ulykker.
Jeg synes det er litt snodig å lese om all fordømmelsen av tlf-bruk i bil, men har aldri hørt om noen som er skeptisk til fotografering under fart på mc. Kan ikke påstå at det virker så mye tryggere i mine øyne.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av KawaJens »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
cevillan skrev:Ser jeg ankommer tips-festen litt for sent, men jeg synes det er en god løsning å ha mobilen på underarmen i typisk treningsarmbånd som egentlig er ment for overarm. Blir seende noenlunde sånn ut;

Bilde

Jeg er nemlig helt overbevist om at alt jeg monterer på styre på min en-dunker ramler av pga vibrasjoner... :P :p
Hm..var jo en grei løsning det der også da :-k Kanskje jeg må ha to :P :p
Så jo veldig praktisk ut ... men jeg må si jeg er siden i sommer blitt litt skeptisk til alle disse duppedittene man skal ha tilgjengelig til enhver tid under kjøring.
I sommer jobbet jeg noen mnd tett ved veien .. (men fremdeles på sjøen) ... det var tydeligvis mange motorsyklister som syntes det var verdt å ta bilder akkurat der.
Jeg så en god del nesten-ulykker pga at de satt å grov i lomma eller tankveska, for så å sitte å sitte med venstrehanda opp i lufta, sikte med kamera og blikket festet på skjermen.
Som sagt, en god del nesten-ulykker.
Jeg synes det er litt snodig å lese om all fordømmelsen av tlf-bruk i bil, men har aldri hørt om noen som er skeptisk til fotografering under fart på mc. Kan ikke påstå at det virker så mye tryggere i mine øyne.
Er heilt enig. Ser at det er noke som farter rundt med mobil på styret og nettbrett i tankveska. Må bere riste på hodet, er no utruligt kor avhengige enkelte er blit av duppedingsane. Kan skjøne det når en av tinga blir brukt som gps, men ka er poenget med begger deler?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av cevillan »

KawaJens skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:
cevillan skrev:Ser jeg ankommer tips-festen litt for sent, men jeg synes det er en god løsning å ha mobilen på underarmen i typisk treningsarmbånd som egentlig er ment for overarm. Blir seende noenlunde sånn ut;

Bilde

Jeg er nemlig helt overbevist om at alt jeg monterer på styre på min en-dunker ramler av pga vibrasjoner... :P :p
Hm..var jo en grei løsning det der også da :-k Kanskje jeg må ha to :P :p
Så jo veldig praktisk ut ... men jeg må si jeg er siden i sommer blitt litt skeptisk til alle disse duppedittene man skal ha tilgjengelig til enhver tid under kjøring.
I sommer jobbet jeg noen mnd tett ved veien .. (men fremdeles på sjøen) ... det var tydeligvis mange motorsyklister som syntes det var verdt å ta bilder akkurat der.
Jeg så en god del nesten-ulykker pga at de satt å grov i lomma eller tankveska, for så å sitte å sitte med venstrehanda opp i lufta, sikte med kamera og blikket festet på skjermen.
Som sagt, en god del nesten-ulykker.
Jeg synes det er litt snodig å lese om all fordømmelsen av tlf-bruk i bil, men har aldri hørt om noen som er skeptisk til fotografering under fart på mc. Kan ikke påstå at det virker så mye tryggere i mine øyne.
Er heilt enig. Ser at det er noke som farter rundt med mobil på styret og nettbrett i tankveska. Må bere riste på hodet, er no utruligt kor avhengige enkelte er blit av duppedingsane. Kan skjøne det når en av tinga blir brukt som gps, men ka er poenget med begger deler?
Ikke at jeg skal innta noen moderatorrolle, men trådstarter ønsket vel tips og triks på hvordan man fester Iphone på sykkelen, ikke en leksjon om hvor uforståelig avhengig enkelte i dine øyne er blitt av "duppedingsene" :mk Kanskje denne tråden er mer passende for å fortelle verden mer om ditt syn: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=8717

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tips for montering av Iphone på sykkelen.

Legg inn av jhn »

cevillan skrev:
Ikke at jeg skal innta noen moderatorrolle ....
:thumleft

Svar