Clutch/turtall og effekttap Yamaha YZF 125?
-
- Motorsykkelen din: Yamaha yzf 125r
Clutch/turtall og effekttap Yamaha YZF 125?
Hei, har en Yamaha yzf 125r. Når eg gir mer en halv gass så er det akkurat som at all effekten er vekke. Turtaller flyger til himmels mens effekten er ikke der, det skjer nesten ingenting når eg gir full gass.. Skjønner ikke hva som skjer
Sist redigert av AJ den 01 des 2014, 21:54, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret trådtittel slik at den ble litt mer utfyllende.
Begrunnelse: Endret trådtittel slik at den ble litt mer utfyllende.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Clutch/turtall og effekttap Yamaha YZF 125?
Hvordan kjennes clutchen din ut? Klemmer du langt inn før den er helt fri, og har du full innkobling før hendelen er helt ute?Mathiaslar skrev:Hei, har en Yamaha yzf 125r. Når eg gir mer en halv gass så er det akkurat som at all effekten er vekke. Turtaller flyger til himmels mens effekten er ikke der, det skjer nesten ingenting når eg gir full gass.. Skjønner ikke hva som skjer
Wiren skal bli helt slakk når hendelen er ute.
-
Clutchen kjennes helt fin ut, den tar ganske langt ute. Men den er som den alltid har vert..
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Sjekk at wiren blir slakk når du slipper, hendelen skal kjennes litt løs ut. Gjør den ikke det så kan det være at wiren holder igjen slik at clutchlamellene ikke får fullt inngrep. Det er helt vanlig at clutchwire må slakkes etter hvert som clutchlamellene slites.Mathiaslar skrev:Clutchen kjennes helt fin ut, den tar ganske langt ute. Men den er som den alltid har vert..
Er clutchwiren din blitt smurt? Blir den tørr og treg kan også denne holde igjen clutchpakken slik at den ikke får fullt inngrep.
Olje: Du har ikke byttet olje eller etterfyllt nylig, og brukt feil olje?
-
Skal sjekke det imorgen. Oljen er rett. Så sjekker imorgen, så ser om de fungere. PS takk for hjelpen uansett
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Hvordan gikk det?Mathiaslar skrev:Skal sjekke det imorgen. Oljen er rett. Så sjekker imorgen, så ser om de fungere. PS takk for hjelpen uansett