kjørevenner/klubber/sosialt.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Yamaha_lover
Innlegg: 3
Registrert: 02 des 2014, 07:32
Motorsykkelen din: 2001 Yamaha Dragstar 1100 custom.

kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Yamaha_lover »

Hei. Jeg er helt ny på forumet. Så om jeg spør gamle spørsmål eller roter meg litt bort så beklager jeg på forhånd. Uansett, jeg er en hyggelig kar som er 35 år ung. Nyflyttet fra Oslo til Trondheim i juni 2014. Men kjenner ingen med min interesse for 2 hjul.

Jeg føler jeg er på ett sted i livet hvor jeg nå kunne tenkt meg å bli medlem i en klubb. Gjerne en klubb uten alt for mange medlemmer. Men med godt og tett samhold og "Brotherhood". Jeg har møtt noen klubber her i Trondheimsområdet som har gitt gode inntrykk og som virker som ordentlige greie karer. Noen av disse er
Pilgrims MC - har møtt noen på lokale MC sjappa. Virker sosiale og omgjengelige. Men er kanskje en HD klubb?
Sprengstart MC - Ikke møtt noen, men liker både logo og navn.
Atlantic Pirates MC - Har snakket med noen og 2 av de var eneste bikerene som stoppet og hjalp meg i 2 timer da jeg brøt sammen på E6. Utrulig hyggelige og varme personer. Jeg vet de kjører cruisere. Men ialefall en av de var en custom Honda. Så antar de ikke er en ren HD klubb? Virker som om de er en sammensveiset klubb. Ser alltid 2-3 eller flere om gangen.
Cojones Mc - Møtte på en utrolig hyggelig kar på svenskehandel. Han både spanderte kaffe og la av god tid til prat. Virket som en meget gjennomført klubb med godt samhold som prioriterer turer og sosiale samenkomster.

Noen som vet hvordan jeg kan komme i kontakt med noen av disse? Event hvor jeg kan "søke" medlemskap?
Hvis noen har tips om flere mulige klubber så tar jeg gjerne imot tips. Eller om dere vet noe mer om noen av de nevnte klubbene jeg trenger å vite?

Ellers så ønsker jeg generelt å møte likesinnede folk med forkjærlighet for turer på 2 hjul i og rundt Trondheims området. :D Man får vel aldri nok venner?

Mvh Jonas

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av AJ »

Hei og velkommen hit til MCsiden.no, Yamaha_lover :vs .

Hvor mange og hvem som er medlem i hvilke klubber vet jeg lite om.
Men det jeg vet er at mange her inne møtes og drar på korte og lengre turer i løpet av sesongen.
En god del har også ført seg opp på egen liste her inne, nemlig denne:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=182714#p182714" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er det bare å hive seg på når noen nær deg inviterer til tur :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Kawagutten »

Hei og velkommen. Kan kanskje finne noen hjemmesider til klubber her: http://www.troli.no/alle_mc_klubber.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av evike »

Vil anbefale NAF MC Trondheim.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du være! :thumleft

Jeg vet ikke så mye om hvilke klubber du bør satse på, men personlig føler jeg mcsiden er mer enn nok for meg og i sommer har jeg virkelig fått kjørt meg med mange treff og turer. Du kan jo gjerne kalle oss en "klubb" også. En veldig aktiv en også vil jeg si.

Her inne kan du by opp til turer og eller bli med på andres turer. Busa Trond og Olav K her inne "arrangerer" mange turer og det viser seg også at dem vet om indrefilleten av norske mc veier. mange andre er også aktive her inne og selv har jeg truffet veldig mange nye venner gjennom mcsiden.no.

Her finner man stort sett det man leter etter. Tur rapporter/bilder etc. sommerstid, og heftige diskusjoner vinterstid :lol Uansett så er vi stort sett alle venner når det kommer til stykke og min erfaring er at alle her inne er hyggelige mennesker som deler de samme interessene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Velkommen skal du være! :thumleft

Jeg vet ikke så mye om hvilke klubber du bør satse på, men personlig føler jeg mcsiden er mer enn nok for meg og i sommer har jeg virkelig fått kjørt meg med mange treff og turer. Du kan jo gjerne kalle oss en "klubb" også. En veldig aktiv en også vil jeg si.

Her inne kan du by opp til turer og eller bli med på andres turer. Busa Trond og Olav K her inne "arrangerer" mange turer og det viser seg også at dem vet om indrefilleten av norske mc veier. mange andre er også aktive her inne og selv har jeg truffet veldig mange nye venner gjennom mcsiden.no.

Her finner man stort sett det man leter etter. Tur rapporter/bilder etc. sommerstid, og heftige diskusjoner vinterstid :lol Uansett så er vi stort sett alle venner når det kommer til stykke og min erfaring er at alle her inne er hyggelige mennesker som deler de samme interessene.
Litt begrensninger er det for oss som bor 20+ mil fra Oslogryta, de fleste turene som spontant blir planlagt her inne blir gjerne kjørt utenfor vår rekkevidde dessverre.
Men her er litt min agenda: La oss som IKKE bor sentralt på Østlandet bli mer aktive på forumet, bruke forumet mer til planlegging, og trekke nye medlemmer fra våre områder inn i forumet! For slik Bjerknez beskriver, skulle jeg gjerne ønske vi også fikk oppleve :thumleft Det skal ikke mer til enn å øke medlemsmassen i våre nærområder.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Bjerknez »

Joda, er nok sant det, men de større turene går ofte til vestlandet og da går det fint å samkjøre litt tror jeg. Du og TS møtes først, så kjører dere sammen nedover og møter oss etc. Er jo slik vi gjør det her nede også, men det blir jo litt lenger på dere å kjøre til et evt. treffsted da.

Vi må få inn flere aktive medlemmer fra vestlandet, så da er det naturlig å gi ballen videre til deg kjellv :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Joda, er nok sant det, men de større turene går ofte til vestlandet og da går det fint å samkjøre litt tror jeg. Du og TS møtes først, så kjører dere sammen nedover og møter oss etc. Er jo slik vi gjør det her nede også, men det blir jo litt lenger på dere å kjøre til et evt. treffsted da.

Vi må få inn flere aktive medlemmer fra vestlandet, så da er det naturlig å gi ballen videre til deg kjellv :thumleft
Er i gang :thumleft
Har fått masse visittkort fra AJ som jeg deler ut til mine kunder rett som det er :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Joda, er nok sant det, men de større turene går ofte til vestlandet og da går det fint å samkjøre litt tror jeg. Du og TS møtes først, så kjører dere sammen nedover og møter oss etc. Er jo slik vi gjør det her nede også, men det blir jo litt lenger på dere å kjøre til et evt. treffsted da.

Vi må få inn flere aktive medlemmer fra vestlandet, så da er det naturlig å gi ballen videre til deg kjellv :thumleft
Er i gang :thumleft
Har fått masse visittkort fra AJ som jeg deler ut til mine kunder rett som det er :D
Good!! :thumleft

Da ser jeg frem til enda flere kjørevenner på vestlandet til sommeren :knegg

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Tonys »

Hva med å lage noen stickys under treff og turer fylkesvis, så kan man jo abonnere på de fylkene man vil, og få varsler om turer.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

FatalIllusionCustoms
Innlegg: 2
Registrert: 02 des 2014, 22:24
Motorsykkelen din: Suzuki Marauder 800, Honda Shadow 600

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av FatalIllusionCustoms »

Hei. Vi er ei custom motorsykkel sjappe lokalisert i Trondheim,
og har god kjennskap til flere klubber her i byen.
Vet du hvem i Atlantic Pirates MC du møtte?

Yamaha_lover
Innlegg: 3
Registrert: 02 des 2014, 07:32
Motorsykkelen din: 2001 Yamaha Dragstar 1100 custom.

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Yamaha_lover »

evike skrev:Vil anbefale NAF MC Trondheim.
OK. Har ikke sett mye av de. Er de mange medlemmer?

Yamaha_lover
Innlegg: 3
Registrert: 02 des 2014, 07:32
Motorsykkelen din: 2001 Yamaha Dragstar 1100 custom.

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av Yamaha_lover »

FatalIllusionCustoms skrev:Hei. Vi er ei custom motorsykkel sjappe lokalisert i Trondheim,
og har god kjennskap til flere klubber her i byen.
Vet du hvem i Atlantic Pirates MC du møtte?
Hei. Hvor holder dere til? Skaffer dere deler til Dragstar 1100CC?

Jeg husker ikke navnet på de. Men det var en litt kraftig kar på en blå Harley. Og en tynn lengre kar på en rød Honda. Begge med apehangers styre. Kunne gjerne tenkt meg å vite litt mer om de om du har info?

Ellers takker jeg for gode tips. Godt å se det er muligheter for en lonely rider. :D

FatalIllusionCustoms
Innlegg: 2
Registrert: 02 des 2014, 22:24
Motorsykkelen din: Suzuki Marauder 800, Honda Shadow 600

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av FatalIllusionCustoms »

Yamaha_lover skrev:
FatalIllusionCustoms skrev:Hei. Vi er ei custom motorsykkel sjappe lokalisert i Trondheim,
og har god kjennskap til flere klubber her i byen.
Vet du hvem i Atlantic Pirates MC du møtte?
Hei. Hvor holder dere til? Skaffer dere deler til Dragstar 1100CC?

Jeg husker ikke navnet på de. Men det var en litt kraftig kar på en blå Harley. Og en tynn lengre kar på en rød Honda. Begge med apehangers styre. Kunne gjerne tenkt meg å vite litt mer om de om du har info?

Ellers takker jeg for gode tips. Godt å se det er muligheter for en lonely rider. :D

Holder til på Fossegrenda. Vi skaffer/lager/bygger hva enn du vil ha til Yamaha. Alle andre metriske cruisere også.

Atlantic Pirates er en klubb for cruisere generelt. Hjemmesiden: http://atlanticpirates.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: kjørevenner/klubber/sosialt.

Legg inn av evike »

Yamaha_lover skrev:
evike skrev:Vil anbefale NAF MC Trondheim.
OK. Har ikke sett mye av de. Er de mange medlemmer?
Vil anbefale å ta direkte kontakt med de, kjenner bare omtrentlig til de fordi jeg tilhører NAF MC (Vestfold) og har ikke vært på besøk hos de noengang selv.
https://www.naf.no/her-finner-du-naf/mc ... trondheim/" onclick="window.open(this.href);return false;
De jeg har møtt er ihvertfall koselige folk og det er også inntrykket jeg har fått.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svar