Skal vel litt til, men prøver.
Noen her som har ei 165 hoved dyse til Keihin forgasser? Og som bor i nærheten av Hedmark.
Tips/råd om endunker ønkes!
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Tips/råd om endunker ønkes!
Sist redigert av Epylypzon den 16 feb 2015, 17:59, redigert 1 gang totalt.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Keihin forgasser
Hvis ikke du har dårlig tid kan du finne den her .
http://www.pjmotorsports.com/keihin-jets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pjmotorsports.com/keihin-jets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Tips/råd om endunker ønkes!
Jeg var hos Morstad motor i dag, dem hadde :) Men, det hjalp ikke mye.
Har akkurat fått overhalt wr`en. Men får den ikke til å gå skikkelig.
Når den står i fri virker alt ok, kan ruse opp og alt virker normalt. Men, så fort en begynner å kjøre så drar den ikke i det heletatt på annet enn tomgang.
Pluggen er tørr og soter, noe som vel tyder på for rik blanding?
Fant ut at det var satt i større dyse enn orginalt (170 mot 165). Etter å lest litt på nettet så virker det som man kan hente ut litt effekt ved å time om motoren og dyse opp. Det er nok
det forrige eier har gjort. Hvordan timinga var er jeg usikker på da det er 1 1/2 år siden jeg demonterte den uten å notere noe.
Har ikke prata med dem som har overhalt motoren enda da jeg begynte å skulle starte den opp i helga. Men timing skal være orginal nå. Har akkurat satt i orginal dyse, det hjalp heller ingen ting.
Noen her som har tips?
Har akkurat fått overhalt wr`en. Men får den ikke til å gå skikkelig.
Når den står i fri virker alt ok, kan ruse opp og alt virker normalt. Men, så fort en begynner å kjøre så drar den ikke i det heletatt på annet enn tomgang.
Pluggen er tørr og soter, noe som vel tyder på for rik blanding?
Fant ut at det var satt i større dyse enn orginalt (170 mot 165). Etter å lest litt på nettet så virker det som man kan hente ut litt effekt ved å time om motoren og dyse opp. Det er nok
det forrige eier har gjort. Hvordan timinga var er jeg usikker på da det er 1 1/2 år siden jeg demonterte den uten å notere noe.
Har ikke prata med dem som har overhalt motoren enda da jeg begynte å skulle starte den opp i helga. Men timing skal være orginal nå. Har akkurat satt i orginal dyse, det hjalp heller ingen ting.
Noen her som har tips?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Tips/råd om endunker ønkes!
Hmm synes å huske noe fra ungdommen som ga samme type trøbbel - mener det var flottør i forgasser som hang. Men kanskje dårlig plugghette/ledning kan gi samme symptom (kollaps ved belastning pga for høy resistans)?Epylypzon skrev:Jeg var hos Morstad motor i dag, dem hadde :) Men, det hjalp ikke mye.
Har akkurat fått overhalt wr`en. Men får den ikke til å gå skikkelig.
Når den står i fri virker alt ok, kan ruse opp og alt virker normalt. Men, så fort en begynner å kjøre så drar den ikke i det heletatt på annet enn tomgang.
Pluggen er tørr og soter, noe som vel tyder på for rik blanding?
Fant ut at det var satt i større dyse enn orginalt (170 mot 165). Etter å lest litt på nettet så virker det som man kan hente ut litt effekt ved å time om motoren og dyse opp. Det er nok
det forrige eier har gjort. Hvordan timinga var er jeg usikker på da det er 1 1/2 år siden jeg demonterte den uten å notere noe.
Har ikke prata med dem som har overhalt motoren enda da jeg begynte å skulle starte den opp i helga. Men timing skal være orginal nå. Har akkurat satt i orginal dyse, det hjalp heller ingen ting.
Noen her som har tips?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Tips/råd om endunker ønkes!
Flottørkammeret har vært oppe en del ganger nå, den virker ok. Måtte først bytte en o ring rundt ventilsetet.poulet_cavalier skrev:Hmm synes å huske noe fra ungdommen som ga samme type trøbbel - mener det var flottør i forgasser som hang. Men kanskje dårlig plugghette/ledning kan gi samme symptom (kollaps ved belastning pga for høy resistans)?Epylypzon skrev:Jeg var hos Morstad motor i dag, dem hadde :) Men, det hjalp ikke mye.
Har akkurat fått overhalt wr`en. Men får den ikke til å gå skikkelig.
Når den står i fri virker alt ok, kan ruse opp og alt virker normalt. Men, så fort en begynner å kjøre så drar den ikke i det heletatt på annet enn tomgang.
Pluggen er tørr og soter, noe som vel tyder på for rik blanding?
Fant ut at det var satt i større dyse enn orginalt (170 mot 165). Etter å lest litt på nettet så virker det som man kan hente ut litt effekt ved å time om motoren og dyse opp. Det er nok
det forrige eier har gjort. Hvordan timinga var er jeg usikker på da det er 1 1/2 år siden jeg demonterte den uten å notere noe.
Har ikke prata med dem som har overhalt motoren enda da jeg begynte å skulle starte den opp i helga. Men timing skal være orginal nå. Har akkurat satt i orginal dyse, det hjalp heller ingen ting.
Noen her som har tips?
Coil/plugghette/ledning ja? hm. Kanskje verdt å sjekke ut. Selv har jeg ikke peiling. Men skal kontakte de som overhalte motoren i morgen å høre om de har noen tips.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp